וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התינשאי לי? כך הפכה טבעת האירוסין לסמל הזוגיות, אהבה והרומנטיקה

28.5.2017 / 9:00

מדוע הכלה המיועדת צריכה לקבל טבעת במעמד הצעת הנישואין, ומהן משמעויותיה הזוגיות של הטבעת ושל היהלום שבמרכזה? מסע נוצץ אל ההיסטוריה ובחזרה

זה נראה כאילו מאז ומעולם הצעת נישואין כוללת גבר שכורע על ברך אחת בעודו מחזיק קופסה עם טבעת יהלום נוצצת, כמו בסצנה שמוכרת לכולנו מאינספור סרטים הוליוודים. אבל האמת היא שלטבעת האירוסין היסטוריה מעניינת הרבה יותר ממה שאנחנו רגילים לראות בקומדיות הרומנטיות.

בורסת היהלומים היסטוריה.
שלטבעת האירוסין היסטוריה מעניינת הרבה יותר ממה שאנחנו רגילים לראות בקומדיות הרומנטיות

בעוד שטבעות ברזל שימשו בני זוג לצורך ברית הנישואים במשך מאות שנים, ה"טרנד" של הצעת נישואין עם טבעת התחיל במאה ב-12, עם האפיפיור אינוסנטוס השלישי שהניח כללי יסוד חדשים בנוגע לחתונות: הוא זה שקבע שהכלה המיועדת צריכה לקבל טבעת והנחה כי על הזוגות להמתין תקופה מסוימת בין הצעת הנישואין לחתונה - תקופת האירוסין. הצעת הנישואין המתועדת הראשונה שכללה טבעת יהלום הייתה באוסטריה, בשנת 1477 בין הארכידוכס של המבורג לאהובתו מרי בורגונדי. לעומת הטבעת הראשונה, טבעת האירוסין המפורסמת בעולם שייכת דווקא לאליזבט טיילור, שקיבלה טבעת יהלום עצומה במשקל 33.19 קראט. היהלום, אגב, אף קיבל את שמה.

מה מסמלת טבעת היהלום?

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
בורסת היהלומים היסטוריה.
טבעת היהלום מסמלת הרבה יותר מייחוס אריסטוקראטי או סצנה רומנטית

טבעת היהלום מסמלת הרבה יותר מייחוס אריסטוקראטי או סצנה רומנטית. היא משלבת בין שני אלמנטים חשובים שמשתלבים בצורה מושלמת עם זוגיות, אהבה וכוונה לבנות יחד חיים משותפים. הטבעת עצמה, כמעגל אינסופי, מסמלת כמובן אהבה אינסופית ורצון של זוג אנשים לקשור את חייהם אחד בשני. הרצון לאינסוף והאמונה האמיתית באהבה היא מה שבסופו של דבר מביא זוגות להינשא, גם בעולם הציני של היום.

בורסת היהלומים היסטוריה.
ג'ניפר אניסטון משוויצה בטבעת שלה

במשך דורות רבים יהלומים נחשבו לאבן שמסמלת אהבה נצחית ומחויבות, יש אגדות שמספרות שהקשר הגיע מהסיפורים היווניים על קופידון, שחיצי האהבה שלו היו בעלי קצה יהלום שגרם לזוגות לחוש אהבה רומנטית, והמסורת של ענידת טבעת האירוסין על קמיצת יד שמאל החלה ככל הנראה עוד בימי הרומאים, שהאמינו שבאצבע זו עובר עורק האהבה המוביל ללב. אך גם ללא האגדות, בתור החומר הקשה והנדיר ביותר בטבע, היהלום מסמל רצון לבנות מערכת יחסים איתנה ובלתי ניתנת לשבירה.

טבעות האירוסין של היום

בורסת היהלומים היסטוריה.
טבעות האירוסין הפכו מחדש לסמל סטטוס

כשגבר מעניק לאישה טבעת יהלום בימי חג או באירועים מיוחדים, הטבעת לא מסמלת רק את הרצון לבניית מערכת יחסים, וטבעות האירוסין הפכו מחדש לסמל סטטוס. מפורסמות כמו ג'ניפר אניסטון מציגות טבעת במשקל 10 קראט, קים קרדשיאן קיבלה לאחר השוד המפורסם טבעת חדשה מבעלה קניה ווסט במשקל 15 קראט ובתקשורת העולמית כבר דווח שויקטוריה בקהאם מחליפה בין 13 טבעות יהלום שונות אותן קיבלה מבעלה דיוויד במהלך 15 שנות נישואיהם. הטבעת הפכה לפריט אופנתי, סמל סטטוס ומקור לגאווה עבור שני בני הזוג.

בורסת היהלומים היסטוריה.
בחירת טבעת האירוסין לא פחות חשובה מהצעת הנישואין עצמה, זה תכשיט שנענד על האצבע בכל יום במשך שנים ארוכות ולכן עליו להשתלב עם האופי של העונדת

בדיוק בגלל זה בחירת טבעת האירוסין לא פחות חשובה מהצעת הנישואין עצמה, זה תכשיט שנענד על האצבע בכל יום במשך שנים ארוכות ולכן עליו להשתלב עם האופי של העונדת ועם סגנון הלבוש והתכשיטים שלה ומומלץ לתכנן ולשמור עבורה תקציב מיוחד. בארה"ב למשל מקובל להעניק טבעת אירוסין בגובה 3 משכורות אחרונות.

אבל חשוב אף יותר לבחור ברשת תכשיטים בעלת מוניטין רב שנים המתמחה בתכשיטי יהלומים, דוגמת הבורסה לתכשיטים - השחקנית המרכזית והעיקרית בתחום תכשיטי היהלומים בישראל. לאחר בחירת העיצוב מתוך מבחר גדול במיוחד של טבעות, הרשת מייצרת לכל אחת את הטבעת המיוחדת שלה, שתהיה אישית, תתאים בצורה מושלמת ותהווה מקור גאווה ושמחה. בנוסף, כל הטבעות מגיעות עם כרטיס אחריות מיוחד ופרטים מדויקים בנוגע ליהלומים המשובצים ולטבעת עצמה. כל אלו חשובים במיוחד שכן טבעת היהלום היא לא סתם תכשיט, היא התכשיט הכי מרגש ומשמעותי בחייהם של בני הזוג.

לצפייה בקולקציית טבעות האירוסין של הבורסה לתכשיטים הקליקו כאן

וואלה! NEWS בשיתוף הבורסה לתכשיטים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully