וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלכודות קלפים

למה לא מומלץ לשאול את הקלפים שאלות פסיביות ולמה כדאי להגדיר נכון את זמן השאלה? תפקידם של קלפי הטארוט - 7

פעמים רבות מידי אני נתקל בשאלות כמו: "האם אעבור דירה השנה?". ובכן - אם יורשה לי להיות ציני - מה הבעיה? כל אחד יכול לעבור דירה וזה מאד פשוט: מתקשרים למובילים, קובעים תאריך והנה – עברתם דירה. פשוט, לא? אם תתקשרו למובילים זה יקרה ואם יהיה תפוס, נסו בעוד כמה דקות.

לא לשאול שאלות פסיביות

אם כך, מה הבעיה עם השאלה הזו? הבעיה היא שזו שאלה פסיבית. הדברים לא קורים סתם מאליהם, ולרוב מאחורי כל שאלה פסיבית מסתתרת השאלה האמיתית אותה צריך לשאול. במקרה של מעבר דירה, לרוב ישנן שאלות כמו: האם נצליח למכור את הדירה הנוכחית שלנו השנה? האם נצליח לקבל משכנתא מהבנק? וכדומה.

עוד דוגמא לשאלה כללית: "האם מצבי הכלכלי ישתפר השנה?" גם זו שאלה פסיבית ומאחוריה מסתתרת שאלה אחרת, אותה אנחנו חייבים לגלות כדי להבין למה השואל מתכוון ולהניע אותו לשאול את השאלה הנכונה. במקרה זה עלינו לבדוק מה התוכנית שלו - מה הוא רוצה לעשות כדי לשפר את מצבו הכלכלי? אם אין לו תוכנית ננסה לפרק את הבעיה למספר שאלות כגון: האם אקבל קידום? האם יאשרו לי הלוואה בנק? האם נצליח לצמצם את ההוצאות? אלו הן השאלות הנכונות ואם נענה עליהן נוכל באמת לעזור לשואל.

כשאנו שואלים שאלה פסיבית, לא רק שאנו נותנים לשואל לגיטימציה להמשיך להיות פסיבי בחייו, אלא גם אנו מונעים ממנו את העזרה אותה הקורא בקלפים יכול לתת.

מתי מקובל לשאול שאלות פסיביות?

למרות הכול, ישנם מקרים בהם מקובל לשאול שאלות פסיביות, מקרים בהם השאלה הפסיבית מקבלת אופי יותר רלוונטי. כך קורה למשל בשאלות בנושא זוגיות. שאלה כגון "האם אמצא בת זוג בחצי שנה הקרובה?", היא אינה שאלה "פסולה", אך אני רוצה לחדד ולהבהיר מה בעצם אנו שואלים כשנשאלת שאלה כזו.

הסיבה שבגללה מקובל לשאול שאלות פסיביות בנושא זוגיות היא שבעוד שלא סביר שהבוס בעבודה יחליט סתם כך באחד הימים שהוא רוצה לתת לנו העלאה של 1,500 ¤ מבלי שביקשנו, דווקא בנושא זוגיות זה אפשרי. זה בהחלט אפשרי שיום אחד השואל שלנו יילך ברחוב וכך סתם, בלי שום הכנה או כוונה, פתאום תפנה אליו מישהי ותתחיל איתו. זה אכן קורה, ואנשים רבים מצאו כך את אהבת חייהם.

לכן יש לגיטימציה מסוימת בשאלה כגון "האם אמצא זוגיות בששת החודשים הקרובים?" אולם למרות הכול השאלה שהשואל מפנה אל הקלפים כאן היא בעצם כזאת: "קלפים יקרים. אני רוצה לדעת האם במקרה, כך סתם וללא שאנסה לעשות משהו מיוחד או לקדם את נושא הזוגיות שלי, אמצא בת זוג? האם היא תגיע משום מקום וכך יתחיל סיפור האהבה של חיי?".

אולם, גם אם שאלה זו היא לגיטימית, הרי שעדיין עדיף לשאול שאלה שתקדם אותנו, שתבחן את האפשרויות שיש לנו. אני מציע לשאול שאלות מכוונות יותר כגון: האם נכון לי להירשם לאתר הכרויות? האם נכון לי להירשם לחוג סלסה?אלו שאלות שיעזרו לשואל להבין מה הצעד הנכון עבורו ומה יקדם את נושא הזוגיות שלו. במילים אחרות, אנו עוזרים לשואל למצוא שאלה שמתמקדת ב"מה עליי לעשות?" במקום ב"מה עומד לקרות לי?".

להגדיר נכון את הזמן

אחת השאלות הנפוצות המופיעה בפורומים השונים היא "האם תהיה לי זוגיות?" ולא פעם אני רואה קוראים בקלפים מיד רצים לענות על השאלה: פורסים את הקלפים, מנסים לתת תשובה ואז... ואז עולה השאלה: עד מתי אותה גולשת מוכנה לחכות לזוגיות שלה? עד 2,050? 2,019? היא מתכוונת לשנה הקרובה? לחודש הקרוב? לשלוש השנים הקרובות? וכאן אני מזכיר שוב חוקיות האומרת: כשלא מגדירים נכון את השאלות – מתחילות הבעיות במתן התשובה.

כשניגשים לקריאה בקלפים אנו חייבים לזכור להגדיר את תקופת הזמן של השאלה. כך נוכל לתחום את השאלה למסגרת זמן ולהעביר לשואל מסר מדויק למסגרת זמן זו, וגם נוכל להעריך מתי זה עומד לקרות.

כך למשל אם נשאל עבור דנה "האם אמצא זוגיות בחצי השנה הקרובה", ויוצא לה הקלף אס הגביעים, הרי שאז נדע שני דברים:

• הראשון: אנחנו יודעים מתי, ויודעים שבמסגרת זמן של חצי שנה היא תמצא את בן הזוג.

• השני: שבמסגרת חצי השנה העומדת בפתח דנה עומדת לעבור שינוי גדול מאד שיאפשר לה כניסת זוגיות לחייה. היא עומדת להבין שמגיע לה בן זוג כמו שצריך והיא עומדת להיות מספיק נחרצת כדי לדחות את בני הזוג שלא עושים לה טוב. אנו יכולים לדעת גם שהאמונה שלה בעצמה תאפשר שינוי לא רק במראה שלה, אלא גם בסוג בני הזוג שהיא תמשוך אל חייה.

אם באותה הדוגמא ייצא לנו אס המטות אנו יכולים להבין שני דברים:

• דבר ראשון: כיוון שאס המטות הוא מהיר יותר, הרי שתהליך מציאת בן הזוג יהיה מהיר יותר וניתן להעריך שזה יקרה במחצית הראשונה של הזמן שהוגדר.

• דבר שני: ההתלהבות שמביא איתו קלף אס המטות תימשך לפחות חצי שנה, זאת אומרת שאם דנה תמצא את בן הזוג שלה בתוך חודשיים, הרי שההתלהבות, המשיכה מינית, וכל האש שאס המטות מייצג ימשיכו לפחות עד סוף התקופה.

ברור שהם יכולים להמשיך גם עוד חמישים שנה, אבל בגלל שהגבלנו את מסגרת הזמן לחצי שנה, נוכל לראות רק את מה שקורה בחצי שנה זו.

© מנדלבוים שגיא עוסק בהומיאופתיה קלאסית, מנהל פורום טארוט בוואלה! בעל ניסיון של 17 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא טארוט וחלומות אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
  • עוד באותו נושא:
  • טארוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully