וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מספרי סיפורים

לכל קלף יש סיפור משלו והתפקיד של הקורא בקלפים הוא לזהות היכן נמצא השואל בתוך הסיפור הזה. תפקידם של הקלפים - חלק שני

קריאה בקלפים זו בעצם היכולת שלנו לספר סיפור. אך לא את הסיפור של השואל אנחנו צריכים לדעת לספר, כי אם את הסיפור של הקלף. לכל קלף יש סיפור משלו והתפקיד של הקורא בקלפים הוא לזהות היכן נמצא השואל בתוך הסיפור הזה, ולהראות לו את התפקיד שלו בסיפור. כשהשואל ישמע את הסיפור שלו – הוא יוכל להבין מה עליו לעשות. כדי להבין מהו הסיפור של כל קלף, ואת הצדדים השונים שיוצרים את הסיפור, עלינו תחילה להבין את התפקיד של הקלפים, תפקיד שמתחלק לשלושה חלקים:

תפקיד ראשון

להציג בפנינו את הארכיטיפ שלנו:

ארכיטיפים הם המכנה המשותף של כולנו. בסופו של דבר, רוב בני האדם רוצים את אותם הדברים, ואנו שותפים לאותם הפחדים, החרדות, החלומות והשאיפות שדומים אצל כולנו. כשהקלף מופיע בקריאה, הוא מראה לנו איזה אלמנט משותף מתעורר כרגע בחיים שלנו, מה מניע אותנו ומהי השאיפה שלנו. כשנדע לזהות את הארכיטיפ המתעורר בנו, נוכל להגיב בצורה מאוזנת יותר לאירועים המתרחשים סביבנו, להכיר טוב יותר את הדחפים שלנו ולהיות מסוגלים להבין טוב יותר מה אנו באמת רוצים.

למשל, הקלף ארבעה מטות מייצג דחף המתעורר בנו הקורא לנו לרוץ קדימה, לצאת להרפתקה, לחפש מטרות ולכבוש אותן. אם יוצא הקלף בקריאה זה אומר שמתעורר בנו דחף בסיסי זה. אך חשוב לציין שזהו אינו דחף חיובי או שלילי. זהו הדחף הבסיסי שכרגע מתעורר בנו, ומה שיהפוך את זה לחיובי או שלילי תהיה התגובה שלנו. בסיטואציות שונות דחף זה יכול לשרת אותנו או להכשיל אותנו. הוא למשל יכול לדחוף אותנו לצאת לאחת ההרפתקאות הגדולות של חיינו ולהציע נישואין לבן/בת הזוג. אבל במקרה אחר הוא יכול לעורר בנו צורך להגיע ליעד של החתונה מוקדם יותר והתוצאה תהיה לחץ בלתי פוסק להתחתן, מה שיכול להפריע לקשר הזוגי ואפילו להכשיל אותו.

תפקיד שני

להציג לנו חוקים ומגבלות כדי לחיות בהרמוניה עם הסביבה ועם עצמנו:

לא מספיק להבין מהו הארכיטיפ שלנו, עלינו גם לדעת מהי הדרך הנכונה לפעול ולהבין האם אנו פועלים בהרמוניה עם הסביבה. הארכיטיפ של הקלף הוא חלק מהסיפור שמספר לנו הקלף, אולם חשוב לדעת גם כיצד הדחף שלנו משתלב עם הקודים החברתיים וכיצד אחרים יגיבו לפעולה שלנו. כך למשל, אותו קלף ארבעה מטות גם מראה שהנטייה שלנו לרוץ קדימה עלולה ליצור בעיה, כיוון שכשאנו רצים קדימה לעבר המטרה אנו שוכחים ליהנות מהדרך, וכתוצאה מכך הסביבה שלנו תרגיש מקופחת.

למשל, הקלף יכול להראות לנו שלשואלת שלנו מתעורר הדחף ללמוד תואר ושהיא אפילו מעדיפה ללמוד בצורה אינטנסיבית כדי לסיים את התואר כמה שיותר מהר. התוצאה היא שתהיה לה נטייה להתנתק מהמשפחה שלה ומבן הזוג ובסופו של דבר לפספס דברים נוספים שחשובים לה. במקרה אחר יכול להיות שהדחף ללמוד תואר שני ומהר, דווקא יכול להתאים עם הצרכים של בן הזוג, ובמקרה זה הדחף הזה ישרת אותה ויעזור לה להתקדם מהר יותר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

תפקיד שלישי

לעזור לנו להבין את החוקים הרוחניים, ואת השיעור הרוחני שלנו:

בין קלפי הטארוט ישנם 22 קלפים המציגים לנו את החוקים הרוחניים ואת המגבלות שעל-פיהם אנו חיים. תפקיד הקלפים במקרה זה הוא להראות לנו מהי הדרך להגשמה עצמית ומציאת הייעוד שלנו. כשנלמד להכיר את אותם חוקים נדע מתי הפעולות שלנו מפריעות לדרך שלנו ומתי הן מקדמות אותנו בדרך למציאת הייעוד שלנו.

למשל, קלף הקוסם מראה שעלינו לפעול על פי האינסטינקטים שלנו בלבד ושלא נכון לנו להקשיב לאחרים, כיוון שרק אנו יודעים מה נכון. הסיבה היא שרק אנו מחוברים אל הקורים הבלתי נראים של החיים ורק אנו יכולים לדעת מה נכון ומה שגוי.

כולנו עוברים על החוקים ופעמים רבות מקשיבים לאחרים כשבדרך כלל זה מסתיים בסדר. אבל אם יוצא קלף הקוסם – הפעם עלינו להקשיב רק לעצמנו. אם לא נקשיב עכשיו אנו נתעכב והתוצאה תהיה שנתקשה להגשים את עצמנו. בזוגיות למשל, אם יוסי יפעל לפי האינטואיציה שלו ולא לפי הכללים, או לפי מה שחברים אומרים, הוא יצליח עם דנה במקום שאחרים נכשלו. כשהוא יפתיע אותה בדייט השני וייקח אותה לרכב על סוסים, הוא יחסוך משניהם דייט 'מעונב' ומשעמם ובזכות זה היא תתאהב בו.

© מנדלבוים שגיא עוסק בהומיאופתיה קלאסית, מנהל פורום טארוט בוואלה! בעל ניסיון של 17 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא טארוט וחלומות אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ.

  • עוד באותו נושא:
  • טארוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully