וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקשור לבריאות

גילבר רובננקו-דיין

12.4.2011 / 8:30

כל הילר טוב הוא מתקשר, אך האם כל מתקשר הוא גם הילר טוב? גילבר רובננקו-דיין על תקשור, ריפוי והקשר ביניהם

המדיטציה, כפי שכבר ציינתי לא פעם, היא סוג של תנאי מקדים בעבור תקשור נאור. כדי לייבא משהו רענן ומלא השראה מהעולמות המופשטים אל העולם הממשי שלנו, אדם צריך להיות מסוגל לשהות במדיטציה, בשקט העמוק הזה, ה"נייטרלי" והפתוח לספיגה ולאסוציאציות. גם רגש מאוד "גבוה" ו"רוחני", הוא תנאי הכרחי נוסף לתקשור נאור, ויש כמובן פרמטרים רבים נוספים אותם ניתן ואף צריך ללמוד ולפתח אם רוצים לגדול בתחום הזה.

יוצא מכל זה, שיש מעין היררכיה בין הרמות השונות של העבודה עם המופשט, והטור הנוכחי מציע כי התקשור אינו המילה האחרונה בסדר העניינים, כלומר, זו לא הדרגה הכי גבוהה. התקשור הנו דרגת מעבר הכרחית, אך דרגה זו היא "רק" שלב. ישנם אפילו אנשים שמתקשים בתקשור אך מצליחים לפסוח על השלב הזה הישר אל השלב ש"אחריו", ואף מצטיינים בו.

מהו אותו השלב הבא אחרי התקשור ועל מה בדיוק אני מדבר? אני מדבר בעצם על תופעת הריפוי, על הילינג ברמות הכי גבוהות שלו. ריפוי, בהקשר לעניינינו, הוא בעצם סוג של תקשור לא מילולי. בהילינג איכותי מתקיימת פתיחות טוטאלית לכוח החיים וההילר אמור להיות פתוח לחלוטין לאותו "אור", בזמן שהמתקשר ה"רגיל" מסתפק בדרך כלל בהעברה של כוח זה דרך ה"הכרה" או המרכזים הוורבליים.

מטפלים "רציניים" בשיאצו או ברייקי (שתי דוגמאות בלבד מיני רבות) הם למעשה מתקשרי ענק. ייתכן שאינם חושבים על עצמם בתור שכאלה. ייתכן שאינם יודעים להניע את האנרגיה לצ'קרת הגרון שלהם ולכן המילים קשות עליהם, ייתכן שהם "חסומים" מעט, ייתכן שהמורים והמורות בבתי הספר נתנו להם ציונים מזעזעים בשיעורי החיבור והם גדלו עם דימוי עצמי כושל לגבי יכולת הביטוי בכתב ו/או בעל פה. אך אם הם מסוגלים לתעל את הדבר הטוב הזה שעושה לאנשים פלא ומעורר בהם ריפוי - היו סמוכים ובטוחים שאנשים אלה מתקשרים גדולים.

לא ניתן לברוח מזה

כל אחד מכם, כאשר הוא נחבל בברך, למשל, ידו אצה לשם לפני שהמוח מספיק לחשוב. מבחינה רציונאלית מערבית בת זמננו, לאחר שנפגעה כבר הברך – לשים עליה יד ו/או לנשק אותה אלו פעולות די זניחות עד אינפנטיליות שמקורן במעין אינסטינקט של הגוף להגן על עצמו. אבל מבחינה הילרית, קיימת משמעות רבה בתנועה זו. למעשה, כל אימא וכל ילד יודעים זאת. לכן ילד דורש מאמו חיבוק ונשיקה כשהוא נחבל ולכן אימו אצה להניח את ידה. שניהם יודעים מעל דעתם שיש משהו באהבה, אם תרצו, ובמגע אוהב, שהוא גדול יותר מהרבה פרמטרים "רציונאליים" הניתנים לכימות.

תקשור מתעל את מה שהוא מתעל ומתבטא בפה. הילינג מתעל את מה שהוא מתעל ומתבטא בידיים. זה תקשור וזה תקשור. למעשה, אני טוען אפילו שהראשון תקשור "פשוט" והשני תקשור "מסובך". הילינג הוא תקשור שדורש יכולת הכלה גבוהה יותר של "אנרגיה" מאשר תקשור מילולי - הוא מערב אנרגיה בעוצמה רבה מאוד.

האם אתם מבינים עכשיו מדוע כולם מתקשרים? האם אתם מבינים מדוע לא ניתן לברוח מהתופעה הזו? בעולם הניתן לביאור בצורה חומרית ובצורה אנרגטית בעת ובעונה אחת; בעולם בו כולם מטפלים בכולם וכולם הילרים בדרגות שונות (כן, גם זה המניח ידו על ברכו הפצועה) - התקשור הנו בסך הכול מילה נרדפת לתיעול, לניתוב אותם חלקיקים או אותם גלים, וכל עוד אלה קיימים, גם התקשור קיים.

היו בריאים בבריאה. היו מבורכים.

גילבר רובננקו-דיין מטפל ברפואה סינית למעלה מעשור, ומשלב בעבודתו תקשורים, שיטות הילינג והדרכה תודעתית כדוגמת 'העבודה' לביירון קייטי, עץ החיים לקבלה היהודית ועוד. מלווה אנשים ועסקים בתהליכים אישיים ומקצועיים, מתקשר ומנחה קבוצות תקשור במרכז הארץ לפי שיטת "חיבור למודעות על".

  • עוד באותו נושא:
  • תקשור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully