וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקשור מהחלומות

גילבר רובננקו-דיין

22.3.2011 / 8:45

האם החלום הוא קשקוש גדול שצריך להתעלם ממנו, או שהוא דבר נשגב ומקור לידע והתחדשות? גילבר רובננקו-דיין על חלומות, תקשור ומה שביניהם

פנתה אליי השבוע מישהי מקסימה בעקבות הטורים בוואלה! וסיפרה שבעבר למדה תקשור. בלימודי התקשור, אמרה, נאסר עליה מפורשות לתקשר במהלך היום, כי זה גוזל המון אנרגיה ועלול להתיש את המתקשר. אם רוצים לתקשר, יש לעשות זאת אך ורק בלילה, באמצעות החלומות, ובכל מקרה לזכור שלא כל אחד יכול לתקשר, זה מסוכן, ועוד כהנה וכהנה חוקים ואזהרות. אינני יודע אם הדברים שאמרה מדויקים, אם אכן כך נאמר לה ו/או שהבינה נכונה את דברי המנחה. כך או אחרת, שאלתה הולידה את הטור הנוכחי.

בוודאי תסכימו איתי שכשעושים משהו לא נכון, זה מעייף. השאלה היא מה זה "נכון". איך נכון לפתוח קופסת שימורים? אם פותחים אותה עם מצית, זה עלול להיות מתיש למדי. אם פותחים אותה עם להביור, היא תותך לנוזל. אז מה זה נכון? נכון שווה קל... כשדבר מסתייע מן הקלות, אות היא לנו שהוא נכון עבורנו. הבריאה כמו מאותתת לנו: כן (שורש המילה נכון), זוהי הדרך!

התקשור הוא תהליך טבעי, מולד, שפתוח בפוטנציה לכולם, בהנחה שהוא נעשה מתוך הקלות וה-כן בתהליך. אפשר להמשיל אותו לתהליך הנשימה. כמו שהצלחנו לסבך את הנשימה, הצלחנו לסבך את התקשור. מה לעשות, אנחנו מאוד מוכשרים. אבל, כשהתודעה וחוכמת הגוף נקיות מכל חינוך לקוי, הנשימה היא הדבר הכי טבעי, הכי עמוק והכי מלא שיש. לא מאמינים? הביטו בתינוק בן יומו ותיווכחו, הביטו באדם שאינו מתאמץ לנשום נכון. וכשאדם נושם בטבעיות כמו תינוק, האם נשימתו תתיש אותו? בוודאי שלא. כך גם באמנות התקשור. כאשר תקשור מגיע מן האור ובהתכווננות הנכונה, לא רק שאינו מתיש אלא שאפילו מחזק ומבריא. למעשה, כנשימה - אי אפשר בלעדיו.

רעש מנטלי או תקשור מבורך?

לגבי עולם החלומות, העניינים הולכים ומסתבכים טיפ-טיפה, משום שבעבור רובנו זה זמן מופשט יותר. אציג כאן עתה שתי גישות עיקריות:

גישה אחת גורסת שחלומות באופן כללי הם קשקוש אחד גדול, פשוט סוג של רעש מנטלי. כמו שאנחנו חופרים במשך היום במחשבות אינספור, כך אנחנו חופרים גם בלילה. מבין תומכי הגישה הנ"ל, רבים מאמינים שהמדיניות הכי טובה היא פשוט להתעלם מהחלומות, או לכל הפחות, לתרגל מדיטציה בשעות העירות כך שהתודעה תתנקה. ביום שהראש יהיה נקי בבוקר, הם מקווים, הוא יהיה נקי גם בלילה.

בהקשר לענייננו, התקשור, אותם אנשים מאמינים שחלומות דווקא מפריעים למתקשר, משום שכדי לתקשר, החיבור להדרכות אמור להיות פתוח וחופשי מהבלים.

הגישה השנייה גורסת שחלומות הם דבר נשגב, סוג של מקור להתחדשות. חבריה מאמינים בדרגות שונות שחלומות נועדו להעביר לנו מסרים חשובים לעיבוד ולהטמעה. הם מכבדים את המידע שעולה בחלומות ורואים בו לכל הפחות סוג של שחרור רגשי קריטי ולכול היותר מעיין תיקשורי נפלא לצורך הדרכה והכוונה אישית וקולקטיבית.

בין אם מדובר בשאמאנים אינדיאנים או באחד ממיליוני צאצאיו של יוסף פותר החלומות מן המקרא, חברי הגישה השנייה ינסו לפענח את חלומותיהם, לעבוד אתם ובכל מקרה להרהר בהם רבות. הם יספרו עליהם, יכתבו לפיהם שירים, יתייעצו, וכך או אחרת יעשו מהם עניין קטן עד גדול.

מה אפשר לגזור מכל זה? ייתכן שישנם סוגים שונים של חלומות, חלקם אכן רעש מנטלי וחלקם אכן תקשור מבורך. כל אחד יחליט בשביל עצמו. נטייתי האישית לתקשור היא במהלך שעות העירות דווקא. עם זאת, אני מכיר לא מעט אנשים שמקבלים מסרים טובים ומהימנים בשנתם. כך פגשתי את אשתי, למשל. היא תקשרה את המראה שלי בחלום וזיהתה אותי במציאות בן רגע.

סוף טוב הכול טוב

תקשור או לא תקשור, הצעתי היא להשתמש במסרים - הן אלה שבאים ביום והן אלה שבאים בלילה - על דרך הטוב. השתמשו בהם כהזדמנות לצמיחה, להבדיל מהזדמנות לשקיעה. אם זה חלום נפלא, כזה שעושה שמח בנשמה, חפרו בו ככל העולה על רצונכם. אבל, אם זה חלום רע, כזה שמקפל אתכם ושולח אתכם אל היום שרויים במי חומץ צוננים, אתם מוזמנים פשוט לביים אותו מחדש ולסדר לו סוף טוב הכול טוב. למה לא? מה הטעם ללכת עם הזנב בין הרגליים בגלל מחשבה נאורה או תקשור או בליל של הבלים שנחתו עלינו בזמן שישנו? מרגע שנחלם החלום - במה שונה הוא מכל זיכרון אחר?

אני מאמין שהנזק לתודעה המלאה ביגון, לא משתווה לחשיבותו של פענוח כזה או אחר, גם אם הוא מאפשר שיתוף חביב בצוותא עם תובנות לרוב. מתקשר, בפרט מתקשר שרוצה להגיע אל האור, חייב להיות ברגש מאוד גבוה ולאורך זמן. הוא זקוק להתעלות אם הוא מבקש להוביל, אם הוא מבקש להיות לעזר לאחר. ואיך יעשה זאת כאשר נשמתו מיוסרת?

זאת ועוד, האם אתם באמת מאמינים שמישהו יכול לבאר לכם את החלומות שלכם באופן חד משמעי טוב מכם? איך יוכל? ואם יוכל, איך תרשו לו? הרי אלה חלומות שניתנו לכם, בשפתכם, לפי עולם הדימויים שלכם... הצעתי הצנועה, אם אתם רוצים לפענח את חלומותיכם, בהקשר תקשורי ו/או בכלל, לבד, ביחד, לצד מדריך או מנחה - אדרבה, אך עשו זאת בשמחה ובסקרנות, מתוך אותו עניין אמיתי להתפתח ולהרחיב את האופקים.

היו מבורכים.

גילבר רובננקו-דיין מטפל ברפואה סינית למעלה מעשור, ומשלב בעבודתו תקשורים, שיטות הילינג והדרכה תודעתית כדוגמת 'העבודה' לביירון קייטי, עץ החיים לקבלה היהודית ועוד. מלווה אנשים ועסקים בתהליכים אישיים ומקצועיים, מתקשר ומנחה קבוצות תקשור במרכז הארץ לפי שיטת "חיבור למודעות על".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully