וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק על עצמי לשאול ידעתי

אל תחטטו בחייהם של אחרים ואל תשאלו עליהם שאלות דרך הקלפים - התרכזו בעצמכם. סיפורם של דיאדלוס ואיקרוס - 6

לא מעט אנשים שואלים את הקלפים שאלות על אנשים אחרים, אך זה לא נכון לנהוג כך. מדוע בעצם? קודם כל, אני רוצה לקרוא לילד בשמו: קריאות הנעשות עבור צד ב' (אנשים אחרים) הן לרוב קריאות "ריכוליות". מטרתן היא לספק מרגוע לסקרנות שלנו ולבדוק היכן עומד צד ב', מה הוא חושב, מה הוא מרגיש, או גרוע מכל אלו: לאפשר לנו לחטט בחייו.

קלפי הטארוט הם כלי ואפשר לעשות איתם הכול. אין גוף שישלול את רישיון הקריאה בקלפים למי שיעשה קריאה על אדם אחר, אולם הבעיה היא שתשובה לשאלה הנשאלת עבוד אדם אחר לא מקדמת את השואל.

נאמר שמגיעה אלינו אשה מרחוק. היא נסעה בכבישים 3 שעות, החליפה 3 אוטובוסים ובסוף כל המסע הארוך הזה, היא שמה 300 ¤ והדבר החשוב ביותר שהיא רוצה לשאול הוא אם הבת שלה תחתן השנה. זה לא מדליק אצלכם נורה אדומה? אני מתנצל מראש על הציניות, אבל הדבר הראשון שאני הייתי שואל את עצמי במקרה כזה היה: אין לאותה אשה חיים? באמת הדבר הכי חשוב לאותה אשה זה לדעת אם הבת שלה תתחתן? ואם היא לא תתחתן, החיים שלה יהיו חסרי משמעות?

מעבר לכך שיש כאן בעיה אתית שעליה אדבר במאמרים הבאים, אני די בטוח שיש הרבה תחומים שבהם לא טוב לאותה שואלת, ולדעתי יש כאן איזשהו ניסיון לחיות את החיים שלה דרך הבת. אז האם זה נכון לענות לה? אם נספר לה למשל שהבת שלה בעוד כמה ימים תודיע שהחבר הציע לה נישואין ושהיא מתחתנת, האם זה מה שיהפוך אותה למאושרת? תשובתי היא שאולי היא תהיה מאושרת, אולם זה לא יקדם אותה לשום מקום, כיוון שתשובה זו לא תעזור לה להתמודד ואפילו קצת עם הבעיות האמיתיות שקיימות בחייה.

מה נכון לי לעשות?

אם, לצורך הדוגמה, תבוא אלינו בחורה שרוצה לדעת אם החבר שלה לשעבר חושב עליה. נגיד שמדובר במקרה קיצוני ושהוא חושב עליה, שכל דבר מזכיר לו אותה וכשהוא נכנס עם מישהי למיטה הוא צועק (בטעות) את שמה של השואלת שלנו. נאמר שהוא ממש לא מצליח להשתחרר ממנה, אבל הצורך שלו בחופש גדולים מכל אלה. איזו תעלת תצמח משאלה זו אם יש לאותו בחור שריטה כל-כך גדולה שאין סיכוי שיתפתח ביניהם משהו ושהדבר הנכון עבורה הוא להמשיך הלאה?

מה תועיל לה במקרה זה השאלה: "האם הוא חושב עליי?", הרי די ברור שאם נאמר לה את האמת היא תרוץ אליו שוב, וזה יהפוך שוב לרומן של כמה שבועות שלאחריו תהיה פרידה כואבת. לכן אני אומר שכאשר לא נאפשר לשואל לשאול שאלה על מישהו אחר, לא תהיה לו ברירה, אלא לשאול את השאלה הנכונה, ואז הוא יקבל פתרון אמיתי לבעיה בה הוא נמצא.

ומהי השאלה הנכונה? אל תדאגו, אם לא תשאלו שאלות של עתיד (ראה מאמר קודם) או שאלות על אדם אחר - השאלה הנכונה תעלה במהלך השיחה שאתם תנהלו עם השואל. במקרה של אותה בחורה, למשל, יש כל-כך הרבה שאלות שבמרכז שלהם נמצא ה"אני" ולא צד אחר שאפשר לשאול עליו, כגון: האם נכון לי להמשיך הלאה בחיי? האם נכון לי להיפטר מכל הדברים שהוא השאיר אצלי? ואפילו אפשר לשאול: האם נכון לי להתקשר לחבר לשעבר? כל אלו הן שאלות העוסקות בשואלת ובפעולה שהשואלת צריכה לעשות וכשהיא תשאל את השאלה הנכונה, היא תוכל לקבל את התשובה הנכונה.

סדרת המטבעות – הסיפור המיתולוגי

דיאדאלוס מצליח לברוח עם בנו איקרוס ומגיע לאי כרתים. שם הוא פוגש את המלך מיינוס, משתטח ארצה, מספר לו את כל האמת על מה שקרה ומבקש רחמים ומקלט מדיני. מיינוס, שידע היטב מיהו דיאדאלוס, מבקש ממנו לקום ואומר לו שאין זה ראוי שאמן גדול כמוהו ישתטח וכי לא רק שייתן לו מקלט מדיני, אלא אף יעניק לו מעמד של אמן הממלכה וייתן לו את כל הזכויות אותן קיבל בממלכה הקודמת: את הייחוס, המשכורת והכבוד להם הוא ראוי. וכך, ברגע אחד, מתהפך גורלו של דיאדאלוס והכבוד, האושר והפרנסה אותם השאיר מאחור, חוזרים לחייו.

שישה מטבעות

הארכיטיפ של הקלף

הפירוש של הקלף עוסק בלקבל יותר ממה שמגיע לנו. ארכיטיפ זה יתעורר בחיינו במצבים בהם נקבל עזרה או שיאמינו בנו למרות שעוד לא הוכחנו את עצמנו. אז יהיו כאלה שיידעו לומר תודה, יהיו כאלה שירגישו מעט מושפלים, יהיו כאלה שירגישו צורך להוכיח את עצמם ויהיו כאלה שירגישו יותר מדי נוח ויעזו לבקש עוד. אצל כולם זה קורה והמבחן האמיתי מגיע כשמאמינים בנו או עוזרים לנו. הדבר הנכון לעשות כשזה קורה הוא לפעול מהלב.

לקבל יותר ממה שמגיע

קיבלנו הזדמנות! אסור לנו להיכנע לנטייה לנוח על זרי הדפנה אלא לעמול קשה ולהוכיח כי אנו ראויים לה.

קלף שישה מטבעות, כמו הקלף שישה מטות, הנו קלף של ניצחון והצלחה בו אנו מקבלים יותר ממה שציפינו לו. אולם בשונה מהקלף שישה מטות, אנו לא מצליחים להשיג את הניצחון בזכות כשרון, עבודה קשה או יכולת, אלא כיוון שיש לנו מזל: אנו פשוט נמצאים במקום הנכון וברגע הנכון, או לחלופין אנו משיגים את הניצחון כיוון שמישהו אחר מאמין בנו ונותן לנו הזדמנות.

טכנית, זהו קלף נפלא ואנו יכולים לשמוח, אולם צריך לזכור כי זהו קלף מסדרת מספרי השש ולכן יש כאן אזהרה: אנו חייבים לזכור ולהזכיר לעצמנו שוב ושוב, כי הניצחון אותו השגנו אינו באמת שלנו. קיבלנו מתנה, היה לנו מזל ועכשיו מגיע החלק הקשה. עכשיו אנו צריכים להוכיח את עצמנו ולהראות כי אנו ראויים להצלחה אליה הגענו. קלף זה מראה כי קיבלנו הזדמנות ושעכשיו אנו צריכים להוכיח כי אנו ראויים להצלחה, ולעמול קשה כדי להגיע למקום בו מצפים שנהיה.

הבעיה שהקלף מציג היא התעוררות הטבע השלילי הקיים בנו. הסכנה היא שלאחר ההצלחה הנטייה שלנו תהיה לנוח ולא לעשות דבר. הסכנה היא שאנו נרגיש כאילו "זכינו בלוטו" ונאמין כי עכשיו הכול בסדר, אולם אם לא נעבוד קשה כדי להדביק את הפער בין מי שאנו באמת לבין מי שמצפים מאתנו, אנו נאבד את מה שהשגנו.

כך למשל, אם יבוא אדם וישאל על קידום, הקלף יראה כי אכן הוא יקבל קידום. אולם השאלה היא מה הוא יעשה לאחר מכן. הקידום לא מגיע לו ואין לשואל את כל הכישורים, הידע והיכולות המתאימים לתפקיד החדש ולכן עליו לעמול קשה, ללמוד, לאמן את עצמו כדי שהוא יתפקד היטב במעמדו החדש.

© שגיא מנדלבוים עוסק בהומיאופתיה קלאסית ומנהל פורום טארוט בוואלה! בעל ניסיון של 17 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא טארוט וחלומות אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
  • עוד באותו נושא:
  • טארוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully