וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין עתיד

שאלות על העתיד רק יהפכו אתכם ליצורים פסיביים שלא לוקחים טיפת אחריות על ההווה. סיפורם של דיאדלוס ואיקרוס - 5

לא פעם כשאני מפרסם מאמר בו אני עוסק בשאלות עתיד, אני מקבל תגובות שונות המלמדות שחלק גדול מאד מהגולשים מצפים מהקלפים שיעסקו בעתידות בלבד, בעוד שרק חלק קטן רואה בקלפים משהו אחר שאינו עוסק בעתידות. לכן במאמר זה אני רוצה לחדד את סוגיית העתיד ולפתוח בהצהרה מרעישה, שאני מאמין שתחדד את הגישה שלי לגבי שאלות עתיד.

ישנם שני סוגי שאלות שאינן מקדמות את השואל: שאלות העוסקות בעתיד, ושאלות העוסקות בצד ב' (שאלות על מישהו אחר). לפני שאגש להסביר הצהרה זו, אני רוצה לדייק ולומר שאמנם ניתן לעשות קריאות עתיד, וניתן אף לעשות קריאות "ריכוליות" (קריאות העוסקות במישהו אחר). הקלפים הם כלי ונוכל להשתמש בהם באיזו דרך שנחפוץ, אולם שאלות מסוג זה אינן עוזרות לשואל להתפתח ומשאירות אותו באותו מקום ומבלי לקבל תשובה אמיתית שתקדם אותו.

אז מדוע שאלת עתיד לא מקדמת את השואל (על שאלות העוסקות בצד ב' אתייחס במאמר הבא)? ראשית, כיוון שהעתיד לא נקבע עדיין (זו גישתי בכל מקרה), הרי שלהגיד מה עומד לקרות זה לא יותר מאשר ניסיון לנחש. לטעון שהקלפים אומרים שזה מה שעומד לקרות, זה סוג של הטעיה. אנו יכולים להניח שהשואל הולך למקום מסוים, שסביר שיתרחשו אירועים מסוימים בחייו בעתיד, אולם השואל יכול לעשות בכל רגע שינוי, להחליט החלטה חדשה ולטרוף, כמו שאומרים, את כל הקלפים.

שנית, וזו נקודה חשובה שאני ממליץ לקרוא פעמיים – כאשר לא נאפשר לשואל לשאול שאלה של עתיד, לא תהיה לו ברירה, אלא לשאול את השאלה הנכונה, ואז הוא יקבל פתרון אמיתי לבעיה בה הוא נמצא.

מה, אני פראיירית?

אני אתן דוגמה: נאמר שמישהי רוצה לדעת האם החבר שלה יחזור אליה. החבר נפרד ממנה לפני 3 חודשים והיא עוד לא יצאה מזה. הם נשארו ידידים, מדברים בטלפון כל כמה ימים ואפילו לפני חודש הם נפגשו וכ"ידידים בלבד" (בכל אופן כך החבר לשעבר הבהיר), הם נכנסו למיטה. אתם יודעים... רק כדי לבחון אם המיניות כידידים טובה יותר טובה ממיניות כחברים. בכל מקרה, היא לא מפסיקה לחשוב עליו ועכשיו היא מגיעה אלינו ורוצה לשאול: "האם הוא יחזור אלי?".

שאלה לגיטימית? התשובה שלי היא – לא! יש לשאלה זו בעיות כל-כך רבות, שאני קצר במילים במאמר זה כדי להיכנס אליהן, אולם הבעיה האמיתית של קריאה זו היא שהיא לא עוסקת בכאן והעכשיו ולכן לא תקדם את השואלת. השואלת לא באמת תדע מה עליה לעשות אם נאמר לה "כן" או "לא". לכן עלינו לחפש שאלה שהיא שאלת הווה, שאלה שתוכל לנסות לעזור להבין כיצד עליה לפעול. השאלה שאני מציע תהיה: "האם נכון לי לחכות לו 3 חודשים?" (ובמקרה בו השואלת כבר עם רגל בחוץ - האם נכון לי להתקדם הלאה ולהתחיל לחפש זוגיות חדשה?). מה שעשינו כאן, זה להתעסק בהווה ובשאלה האמיתית – מה נכון לעשות עכשיו?

ומה יקרה? קודם כל – בחלק מהמקרים השואלת אפילו לא תשאל את השאלה ותבין שהיא נמצאת במצב מגוחך. "לחכות לו 3 חודשים?", היא תשאל בזלזול, "מה, אני פראיירית?! עזוב, אני כבר יודעת מה אני צריכה לעשות". ואם היא בכל זאת תשאל את השאלה הזו, הרי שהתשובה תספק לה כלים שיעזרו לה להבין מה היא כן צריכה לעשות עכשיו.

הבעיה הנוספת הקיימת בשאלות עתיד היא שבשאלות מסוג זה אנו הופכים לפסיביים. כשאנו שואלים: "האם אקבל קידום השנה?", אנו בעצם שואלים: "טוב, הייתי רוצה לדעת, האם ככה, בסבבה שלי, מבלי שאעשה דבר - אזכה בקידום?", במילים אחרות: "האם הקידום יגיע אליי מבלי לעשות מאמץ?". אז נכון, ישנם מקרים בהם יש לגיטימציה כלשהי לשאלות פסיביות. בזוגיות למשל יש נטייה להאמין שאולי זה פשוט יקרה יום אחד מבלי שנתאמץ. אולם גם בזוגיות, ובוודאי שבשאר התחומים, תמיד טוב יותר לדעת מה עלינו לעשות.

מעבר לכך, גם אם נדע שאנו מבורכים במזל ושהוא יבוא יום אחד, שנקבל את הקידום סתם כך, הרי שגם אז לא נדע כיצד לפעול. וברגע האמת, כאשר נצטרך להחליט את ההחלטה הגורלית (כמו להיענות לניסיון שידוך, או לפרויקט שהבוס רוצה שנעשה), לא נדע כיצד לפעול ויכול להיות שנפעל בצורה שגויה, ואז למרות ש"הקלפים אמרו" – זה לא יקרה. את הבחירה שלנו אפשר לצפות אולי מראש, אולם אנו ורק אנחנו הם האחראים הבלעדיים לביצוע שלה ולמימוש התהליכים בחיינו.

סדרת המטבעות – הסיפור המיתולוגי

בקלף הקודם, דיאדלוס גילה שהאחיין שלו, טאלוס, הפך להיות מוכשר ומוצלח כמוהו, ועכשיו דיאדלוס כבר לא מסוגל להמשיך. בכל יום שעובר הוא שומע עוד ועוד כמה האחיין שלו מוכשר אפילו יותר ממנו. בלי לחשוב יותר מדי, הוא הולך לאחיין שלו כדי לבקר אותו, מטפס לבית המלאכה שלו הנמצא על הגג ושואל לשלומו. האחיין, שלא חושד בקנאתו של דודו, מראה בהתלהבות לדיאדלוס את המצאתו החדשה: המסור. כשדיאדלוס רואה את מעשה האמנות החדש של טאלוס, הוא מאבד את עשתונותיו וברגע אחד של איבוד שליטה הוא משליך את טאלוס מהגג אל מותו. כך, ברגע נמהר אחד, מאבד דיאדלוס את כל מה שהשיג: את מעמדו, כבודו, כספו ואף את משפחתו. ברור לו שהוא ייכלא ולכן הוא מחליט לברוח וכך עושה. באישון לילה הוא בורח עם בנו האהוב, איקרוס, לכרתים. שם הוא מקווה לפגוש במלך מינוס ולבקש ממנו מקלט מדיני.

חמישה מטבעות

הארכיטיפ של הקלף

הפירוש של הקלף עוסק בהרס וכשלון בעקבות מעשי השואל וזהו אחד הקלפים הקשים בחפיסת הקלפים. כפי שהפעולה שעושה השואל בקלף זה היא תוצאה ישירה של המצוקה אותה השואל חווה בקלף הקודם, כך גם הארכיטיפ של קלף זה קשור עם הארכיטיפ הקודם.

הארכיטיפ של הקלף עוסק בצורך שיש לנו להגיב, ובמקומות ההרסניים אליהם אנחנו פונים, בצדדים ההרסניים הקיימים באישיותנו, אלו שאנו עלולים לגלות בעת מצוקה. זהו ארכיטיפ קשה ומאתגר, בו נוכל למצוא את עצמנו נגררים לריב, אלימות, או פעולות הרסניות אחרות. אם ארכיטיפ זה מתעורר עלינו לזכור שנטייה הרסנית זו היא תוצאה של מצוקה ולנסות להבין שאנו פועלים ממקום של כאב, ללא קשר עם המציאות שלרוב הרבה יותר חיובית מכפי שנדמה לנו.

הרס וכשלון בעקבות מעשי השואל

בגלל הרגשת איום אנו עומדים להגיב בצורה הרסנית ולשלם מחיר כבד. חשוב לפרש נכון את המציאות ולהגיב בהתאם. אם האירוע קרה עלינו לסלוח לעצמנו ולהמשיך הלאה.

קלף זה הנו אחד הקלפים הקשים בחבילת קלפי הטארוט, היכול להראות כי אנו חווים אובדן אמיתי, ונתונים במשבר קשה. אולם לא פחות קשה היא הידיעה כי המקום העגום בו אנו נמצאים הינו תוצאה ישירה של מעשינו. חשוב להבין כי בנסיבות שהיו לא הרגשנו שהייתה לנו ברירה והיינו חייבים להגיב למצוקה נפשית בה היינו שרויים. הדבר יכול היה להימנע לו השואל היה "מטפל" בבעיה בזמן, כאשר היא הייתה בשלב הקדום למצב זה, בשלב של 4 מטבעות. נוכחות הקלף מראה כי השואל היה שרוי במצוקה שהלכה וגברה וכעת זה "התפוצץ".

קרה משהו חשוב בין קלף 4 מטבעות לקלף 5 מטבעות: בשלב של קלף 4 מטבעות לא היה איום ממשי עבור השואל, אולם הוא בכל זאת הרגיש מאוים והתחיל להסתגר. כיוון שהשואל לא טיפל נכון בבעיה, ככל שעבר זמן והלחץ המשיך תחושת האיום והתגובות שלו החריפו וכך זה נמשך עד לנקודה בה הוא לא יכל יותר ועשה את הפעולה אשר הובילה אותו למקום בו הוא נמצא היום.

אם למשל נשאל שאלת עתיד, כגון: "האם אני אקבל קידום במקום העבודה?" וייצא קלף 5 מטבעות אנו יכולים להסיק כי בעתיד, בעוד כשנה, הוא יהיה במקום של 5 מטבעות. היום הוא עוד לא שם והטעות תיעשה בעוד כשנה. אם כך, היום הוא נמצא בשלב הקודם לשלב אותו מייצג הקלף 5 מטבעות – בשלב שאותו מייצג הקלף 4 מטבעות. עכשיו הכל תלוי בנו, הקוראים, וביכולת שלנו להאיר את עיניו. אנו נוכל לעזור לו דרך כך שנכוון אותו לטפל בבעיה אותה מייצג הקלף 4 מטבעות (ראו קישור על מספרי הארבע), היום, עכשיו. בנקודה זו הרבה יותר קל לתקן את הבעיה ואם השואל יפעל נכון – הוא לא יגיע למקום של קלף 5 מטבעות.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
  • עוד באותו נושא:
  • טארוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully