וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאוימים

נעשיתם כעסנים, קמצנים ומדוכדכים, סתם כי אתם מפחדים לאבד ונצמדים לקיים. סיפורם של דיאדלוס ואיקרוס - 4

פעמים רבות אלו המכירים אותי מהמאמרים שלי בלבד טוענים, (ואולי בצדק) שאני אופטימי מידי. לא פעם אני מקבל תגובה בגוף המאמר, או במייל ובו עולה שאלה חשובה: "כיצד ייתכן שכמעט אין קלפים 'שליליים' בפירושים שלך?". אם אחמיר עם עצמי אומר שהקלפים צריכים לשקף את המציאות, ולא לייצג גישה אופטימית. הם צריכים להראות לנו מה יקרה. ובפועל ברוב המקרים המציאות מציגה אמת מרה ולא נעימה.

אז כיצד ייתכן שכמעט כל הפירושים שלי אופטימיים? ובכן, הגיע הזמן להעמיד דברים על דיוקם ולהציג גילוי נאות. אכן, המציאות פעמים רבות עגומה ולא פעם אנו שומעים סיפורים לא נעימים על כישלונות ויש כאלו שיגידו שברוב המקרים הדברים פשוט לא מסתדרים. אבל... זה לא חייב להיות ככה. אנו לא חייבים להיכשל, זה לא הכרח שהדברים לא יסתדרו. הדברים ה"רעים" האלה קורים כיוון שברוב המקרים אנחנו גורמים להם לקרות. אנו הם אלה שלא פועלים נכון, מתעלמים, שוגים והתוצאה היא ברוב המקרים מתרחשת בגללנו.

אני מאמין שהקלפים משקפים את המציאות, ואם נתבונן בקלפים נגלה שפחות מרבע מהם נותנים תשובות מוחלטות. שאר הקלפים נותנים תשובות של מסר ומראים שזה תלוי בנו. עכשיו מתעוררת השאלה: האם במפגש מול תשובה כזו יש מקום לאופטימיות או פסימיות? אז הנה התשובה והגילוי הנאות.

פעמים רבות האנשים המגיעים לקורא בקלפים הממוצע רוצים "ת'כלס". על שאלה כגון: "האם העסק שלי יכפיל את ההכנסות שלו בשנה הקרובה?", בעל העסק שהגיע אלינו מצפה לקבל תשובה של "כן" או "לא". אולם כבר ראינו שברוב המקרים אין "כן" ו"לא". לא רק זה, הרי ברור שאלה האמורים לקבל תשובה חיובית, לא יגיעו אלינו, כיוון שהם לא צריכים עזרה. לכן בפועל, ברוב המקרים נצטרך להתמודד אם אלה הרוצים תשובות של "כן" או "לא".

זה תלוי בכם

אז מה עושים אם בקריאה לבעל העסק שהגיע אלינו יוצא קלף כמו ארבעה מטבעות? כשנתחיל לענות ולהסביר שהדברים תלויים בו ושעליו לעשות עבודה כדי שזה יצליח, השואל הממוצע יקטע אותנו, וקצת בעצבנות יגיד שהוא רוצה "כן" או "לא" ולא לשמוע ברבורים על: "אולי", ו"תראה", ו"שזה תלוי בך". "אני רוצה לדעת האם תהיה לי זוגיות השנה!", הוא יגיד בכעס, "בשביל זה אני משלם כסף!".

אז אם זה קורה, ההמלצה שלי היא קודם כל לא להיכנס לפאניקה. עכשיו הגיע הזמן לגילוי הנאות ולספר שלמרות האופטימיות שלי, קלפי המסר הם קודם כל מראים ש"לא". זה מאד חשוב ולכן אני כותב את זה שוב: קלפי המסר אינם קלפים חיוביים, הם לא מראים ש"הכול יהיה בסדר". הם קלפים המייצגים קודם כל חוסר הצלחה אפשרי. עכשיו הכול תלוי בשואל ורק הוא זה שיכול לשנות ולקבוע מה יהיה בעתיד, אך אם השואל לא יבצע את ההוראות שהקלף נותן לו, הוא לא יצליח.

לכן הדבר הנכון לעשות בשלב זה הוא להתנצל ולהגיד לשואל: "תשמע, כנראה לא הסברתי את עצמי נכון. התשובה היא בפרוש לא. לא תצליח להכפיל את ההכנסות שלך החודש. כך הקלפים אומרים". ונמשיך להגיד,"אני מצטער בשבילך...".

"אבל מצד שני", נאמר לאחר המתנה קצרה, "הקלפים רוצים לעזור ולהסביר כיצד ניתן לפעול על מנת שכן תצליח בעסק שלך. אם אתה רוצה לשמוע, אשמח להסביר לך מה לעשות. אם לא, אני מאחל לך שנה מוצלחת בתחומים אחרים (אולי למשל תתחיל ללמוד לנגן, שמעתי שזה מאד מרגיע), ובהצלחה....".

אני לא חושב שיש אדם שבשלב זה ימשיך לחפש רק תשובות מוחלטות של "כן" ו"לא". כולם יעצרו ויגידו: "טוב, אז מה צריך לעשות?". עכשיו תסבירו את המסר של הקלף ותראו לו מה עליו לעשות. הוא יקשיב, יכתוב ואפילו אולי יעשה את זה. קורא בקלפים טוב יכול להטות את הכף ויכול לעזור להפוך מצב של "מסר" ל"כן" אם רק יוכל להבין טוב יותר את המסר של הקלף, למצוא את הדרך להעביר את המסר נכון, ולתמוך בשואל כך שהוא יוכל למצוא את הפתרון.

סדרת המטבעות – הסיפור המיתולוגי

בקלף הקודם, זכה דיאדלוס בכל הקופה: הוא הפך להיות אמן הממלכה וקיבל מעמד, כבוד, יוקרה וייחוס. בינתיים חלפו השנים והוא התחתן ונולד לו בן אותו מאד אהב ושמו איקרוס. אך כמו בכל סיפור טוב, העלילה צריכה להסתבך והאחיין של דיאדאלוס, טאלוס (אין צורך להיקשר לדמות זו, כיוון שבקלף הבא הוא עומד למות), גדל והופך להיות אמן מוכשר ורציני בעצמו. כשדיאדלוס הפך לאמן הממלכה הוא השאיר אחריו חלל שהיה צריך למלא אותו, וכשטאלוס התבגר – הוא מילא את החלל הזה בכישרון רב. למעשה הוא עשה את עבודתו כל-כך טוב שהחלה שמועה הטוענת שטאלוס מוכשר הרבה יותר מדיאדאלוס. ואיך הגיב דיאדלוס?במקום לפרגן לאחיין שלו ולעזור לו , הוא הרגיש מאוים, החל לקנא בו ואפילו ניסה לפגוע בהתקדמותו שלו.

ארבעה מטבעות

הארכיטיפ של הקלף

הפירוש של הקלף עוסק בהיצמדות לקיים מתוך תחושת איום. כשמבינים את הארכיטיפ של הקלף אפשר לראות מהיכן מגיע פירוש זה, מכיוון שהארכיטיפ עוסק בפחד שיש לנו לאבד. הפחד לאבד הוא אחד הארכיטיפים הקשים שנפגוש בחיינו. כשארכיטיפ זה מתעורר בנו, נרגיש חסרי אונים, מדוכדכים והגרוע מכל – נהפוך לאנשים אחרים לגמרי: תהיה לנו נטייה להתקמצן, לכעוס, להיסגר ולהיות בלתי גמישים. כמו בפירוש הקלף, עלינו להבין שזהו ארכיטיפ ולא להיכנע לו, מכיוון שהמצב טוב הרבה יותר מכפי שנדמה לנו ולרוב התחושה שלנו מוגזמת ומנותקת מהמציאות.

להיצמד לקיים מתוך תחושת איום

אנו מאוימים על ידי פירוש מוטעה של המציאות (למרות שניתן להבין זאת), מגיבים בצורה לא נכונה ונצמדים למה שאנו מכירים.

אנו מרגישים מאוימים על ידי תחרות. משהו מעיק, מאיים על שלוותנו ואנו חשים כי הקרקע תחתינו איננה יציבה. התחושות הללו מערערות את הביטחון שלנו ומובילות להרגשת חוסר אונים, קנאה והיצמדות לידוע והמוכר. אנו נוטים להגיב בהתבצרות ורכושניות אולם תגובות אלו מובילות אותנו לכיוון הלא נכון. במקום להתמודד עם הפחד ולהשתמש בו כמנוף להתפתחות אנו נצמדים למה שאנו מכירים. חשוב לברר עם עצמנו מהי עמדתנו ומאיזה איום אנו חוששים. ברגע שנשחרר את תחושת האיום נבין מה עלינו לעשות.

אך למרות האופטימיות הקיימת בפירוש הקלף צריך לזכור נקודה אחת העומדת לרעת אלה שיוצא להם קלף זה, והיא - ההתנהלות שלנו. אם ייצא לנו קלף זה בקריאה, הקלף רוצה להראות לנו שהטבע שלנו קורא לנו להיצמד למה שאנו מכירים, ולא לזוז. בפועל המציאות משתקת אותנו והקלף מראה שיש לנו אפילו נטייה לוותר על נושא השאלה.

אך אנחנו כבר יודעים שהאיום אינו אמיתי, ושבפועל הכול בסדר. ושגם אם האיום קיים, הוא לא אמור להפריע לנו בפועל. אז מה עושים? התשובה היא שאנו צריכים להתייחס לחולשה זו כמו לכל מגרעת אחרת הקיימת בנו. זהו סוג של "שד" הקיים בנו ובכל פעם שהוא יתעורר עלינו לזכור שהוא אינו אמיתי ולנסות להתגבר עליו.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
  • עוד באותו נושא:
  • טארוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully