וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אני בבלבלות

נדמה לכם שאתם לא יודעים מה לעשות, אבל האמת היא שנוח לכם להתחבא מאחורי ההתלבטות שלכם ולהישאר תקועים. סיפורם של דיאדלוס ואיקרוס - חלק 2

כפי שציינתי פעמים רבות, קיימות מחלוקות רבות לגבי פירושי הקלפים. אחת הסיבות לכך היא שאין תמיד הסכמה על הנומרולוגיה של הקלפים. משמעות המספר המייצג את הקלף לא תמיד אחידה, ודוגמה טובה לכך היא הספרה שתיים.

ישנן שתי גישות עיקריות להבנת הספרה שתיים: גישה קלאסית (שמתבססת על כוכבים) וגישה קבלית. הגישה הקלאסית רואה במספר שניים את ההמשך של הספרה אחת וכך, אם האחד הוא ראשון, התחלה, השניים יהיה עזר כנגדו ובמיוחד במקרים של קריאות הקשורות בזוגיות – המספר שניים יכול לייצג הופעה של בת/בן זוג.

לעומת זאת, הגישה הקבלית, הגישה אותה אני מאמץ, אינה רואה את השניים כתוספת לאחד, אלא כעדות לכך שהאחד, שהיה עד עכשיו שלם ומושלם – התנפץ. עד לנקודה זו השואל היה באופוריה, הוא עשה אידיאליזציה לנושא השאלה וראה את נושא השאלה כמושלם, אולם עכשיו הכול התנפץ והוא עומד מול שוקת שבורה ואינו יודע מה לעשות – זהו המשבר הראשון שמספר שניים מייצג.

אם כך, המספר שניים מייצג משבר, קושי בו אנו מתמודדים עם העובדה שהחיים לא תמיד זורמים ונוחים, אלא יכולים להיות גם מאתגרים ולא פשוטים, וכאן תחילת ההבנה שהמסע אל השלמות יכול להיות ארוך, איטי ומייגע ודורש עבודה קשה.

גם התנ"ך מתחיל באות ב' (המספר שניים). אפשר היה בקלות להתחיל את התנ"ך במילה "אלוהים", אף אחד לא היה פוצה פה וזה היה אפילו הגיוני, אולם לא כך הדברים עובדים. הספרה שתיים היא עדות לכך שהתפקיד בעולם שלנו אינו פשוט, שנותקנו מהשלם והמושלם, מהאלוהות, ועכשיו התפקיד שלנו הוא להתחיל במסע ארוך שבסופו נוכל לחזור לשלמות אליה אנו שואפים - לאלוהות, אם תרצו, ולהבין אותה.

כמו יין שצריך להבשיל

השואל המיוצג על-ידי המספר שניים הוא כמו יין שצריך זמן להבשיל. השואל אינו מוכן עדיין, ועליו לעבור תהליך של הבשלה כדי שיוכל להשיג את נושא השאלה. כל אחד מקלפי השניים יסביר מה הדבר שהשואל צריך לשנות, מה הדבר שצריך להבשיל כדי לקדם את נושא השאלה.

מכל ארבעת קלפי השניים, הקלף שני מטבעות הוא הבשל מכולם והשואל כאן יכול לצאת לפעולה. הכול סביבו מוכן ונותר לחכות רק לדבר אחד – לפעולה של השואל. השואל במקרה זה מסוגל לבצע את העבודה, להתקדם, מצבו מצוין, אך בשונה משאר קלפי השניים, לא חוסר המוכנות שלו מכשיל אותו, אלא העובדה שהוא מהסס, לא בטוח בעצמו ולמרות שהכול יושב במקום, הוא חושש להתקדם.

גם כאן נפגוש את הרעיון של המספר שניים ואת הצורך של השואל להבשיל, אולם ההבשלה היא פנימית. הוא אינו צריך לעבור תהליך, ללמוד או להבין. עליו לקבל את העובדה שהוא בשל – ואפשר לצאת לדרך.

סדרת המטבעות – הסיפור המיתולוגי

הסיפור של סדרת המטבעות מתחיל כשדיאדלוס נמצא בראשית הקריירה שלו. למזלו הרב, אתנה, שהייתה צריכה אמן, פנתה אליו בבקשה לעזרה. הוא עשה עבודה כל-כך טובה, שאתנה פיזרה מחמאות ושבחים וסיפרה לכולם עד כמה מוכשר דיאדלוס ושמו התחיל ללכת לפניו. בנקודה זו הוא מתחיל להיות מוכר כאמן (סטייל דה וינצ'י) מוצלח, מוכשר ומפורסם ומתחילים לעלות אליו לרגל נסיכים ובני אלים כדי שיבנה, יתכנן או ייצור עבורם עבודות שונות. הוא אמנם מפורסם ושמו עלה לגדולה, אך למרות ברכתה של אתנה וההצלחות, מרגיש דאידאלוס שהוא לא מספיק טוב כפי שחושבים, שעליו לעמול קשה יותר, לשכלל ולטפח את הכישרון שלו.

שני מטבעות – התלבטות מדומה

הארכיטיפ של הקלף עוסק בתחושה שיש לרבים מאיתנו: שזה לא מספיק. שלא למדנו מספיק, שלא עשינו מספיק, שאנחנו לא טובים מספיק. מהמקום הזה נפגוש את פירוש הקלף העוסק בנטייה שלנו "לסבך" את הדברים, לחפש מה לא בסדר ולהתלבט במקום שבו אנחנו יודעים מה עלינו לעשות.

בקלף שני מטבעות יש לנו אפשרות נדירה ליהנות ממעשינו בכל תחומי החיים. אנו פוריים, כישרוניים, בשלים ומסוגלים להשיג כל שנרצה. הקלף מייצג אפשרות להתחבר למה שנכון לנו, שאנו יכולים להגיע לנחת וסיפוק בחיינו, ומראה שיש לנו יכולת אמיתית ליהנות ממה שאנו עושים. אבל... משהו מונע מאתנו להגיע לשם, משהו עוצר אותנו מלעבור לשלב הבא ובזה עוסק הקלף:

אנו לכאורה מתלבטים. נראה לנו שאנחנו מבולבלים, לא בטוחים ולא יודעים מה הדבר הנכון, אולם זה כלל לא נכון. בפועל אנו פשוט מתחבאים מאחורי ההתלבטות שלנו כדי להישאר תקועים. בתוך תוכנו אנו יודעים את התשובה וכדי לפעול נכון עלינו לשאול עצמנו שאלה אמיצה ופשוטה: "מה היינו עושים בעולם מושלם?" התשובה לשאלה זו היא הפתרון, והקלף מראה שעלינו לפעול כפי שהיינו פועלים בעולם מושלם תוך התעלמות מכל האילוצים.

יש מפרשים הקוראים לקלף זה קלף של התלבטויות, אולם זה אינו נכון! אם נאמר לשואל שלנו: "אתה מתלבט!" הוא יתלהב ויאשר בשמחה את דברנו, "סוף סוף מישהו מבין אותי באמת" הוא יאמר, אולם להגיד את זה לשואל זה כמו לשפוך שמן למדורה, כיוון שהשואל יודע מה עליו לעשות ועליו לאזור אומץ לעשות את זה. לספר לו שהוא מתלבט ייתן לו לגיטימציה להמשיך ולהשהות את הפעולה שעליו לבצע.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

לצאת קרח מכאן ומכאן

הקלף שני מטבעות נראה חביב, אולם הוא גם מזהיר שאם לא נפעל מהמקום הנכון, שאם נעשה צעד לא נכון, האמת לא תרפה מאתנו, לא נרגיש מסופקים ובסופו של דבר נשלם מחיר שיבוא לידי ביטוי בכל תחומי החיים.

אני אתן דוגמה: יכול להגיע אלינו איש עסקים המספר כי לאחר שנים רבות של עבודה, משרת הסמנכ"ל התפנתה ואף הוצעה לו. אולם, הוא לא יודע אם לקחת את התפקיד. כדי לדעת את התשובה אנו זקוקים לשואל (מי שמעדיף – יכול גם להשתמש בקלפים האחרים) ועכשיו עלינו לשאול אותו: "בעולם מושלם, מה היית עושה?" התשובה של השואל תתחלק לשני חלקים. בחלק הראשון הוא יאמר שבעולם מושלם הוא היה מפנה יותר זמן לזוג התאומים שנולדו עכשיו, לבית ולמשפחה. בעולם מושלם אין ספק שזה מה שהוא היה עושה, אולם בחלק השני הוא יאמר "אבל...(הנה ה"אבל" שתמיד יופיע בקלף זה), 10 שנים אני מטפס בסולם הדרגות, סוף סוף השגתי את מה שרציתי כל-כך הרבה שנים: מדובר במעמד, שכר גבוה וכבוד – איך אוכל לסרב לזה?"

במקרה אחר השואל יכול לספר לנו סיפור אחר. הוא יאמר לנו: "בעולם מושלם הייתי מזמן לוקח את המשרה. אין לי מחויבויות משפחתיות, ואני מוכן לצאת להרפתקה, לא משנה מה יהיה המחיר שיידרש ממני. אבל... אני חושש שלא אהיה טוב כמו קודמי בתפקיד, אני חושש שאין לי מספיק ניסיון, שאין לי מספיק כשרון"'.

בשני המקרים השואל מתלבט, זה נכון, אבל ההתלבטות היא מדומה. הסיבה האמיתית להתלבטות שלו היא חוסר יכולת להתחבר לאמת, לדבר האמיתי, הנכון בחייו. הוא אפילו יודע מה נכון לו, אלא שהוא מתחבא מאחורי תירוצים והתלבטויות. בשני המקרים עליו לבחור באמת שלו: במקרה הראשון השואל צריך לדחות את המשרה ולהישאר במקום בו הוא נמצא היום ובמקרה השני השואל צריך לקחת את המשרה המאתגרת, למרות החששות שלו.

הבעיה היא לא לדעת כיצד עלינו לפעול. הבעיה הגדולה שהקלף מתריע מפניה היא שיש לנו נטייה לבחור בדרך הלא נכונה. לאחר שנבחר בצורה שגויה בשלב הראשון, ננסה לתמרן בין האפשרויות השונות וננסה להחזיק את החבל בשני קצוותיו, אולם לבסוף נגלה שאנו לא יכולים ולרוב נחווה מפלה.

כך, למשל, הנטייה של הסמנכ"ל במקרה הראשון היא לקחת את הסמנכ"לות, אולם הוא ינסה במקביל להיות גם אבא טוב ובעל נפלא. הוא ייקח את העבודה הביתה, כדי להיות במשפחה כמה שיותר, וייקח את הבית לעבודה. הוא ינסה לתמרן ולתת לכל אחד מהצדדים כמה שהוא יכול, הוא אפילו יישן פחות, אולם בסופו של דבר, אם הבחירה שלו שגויה – הוא יאבד שת שני התחומים.

לכן בקלף זה, אנו צריכים לבחור נכון וללכת אחר נטיית הלב שלנו. אנו יודעים מה הדבר הנכון עבורנו וכל שנותר הוא רק להיות אמיצים ולפעול.

  • עוד באותו נושא:
  • טארוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully