וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ים תקשור

גילבר רובננקו-יין

27.12.2010 / 8:25

כל שיטה שתהפוך אתכם זכים כתינוק תהיה ראויה להוביל אתכם אל האמנות הקרויה תקשור. גילבר רובננקו-דיין על שיטות תקשור

תקשור הוא ים שנחלים רבים זורמים אליו. חלקם קצרים מאחרים, חלקם שקטים וקרירים וחלקם גדושי סלעים משוננים, מיני צמחים ותנינים. כל הנחלים טובים, השאלה למי.

אחרי המחצית הראשונה של המאה העשרים, לאחר נפילתם המקבילה (ולא במקרה) של רודנים מדיניים לרוב, נראה שמאזני הכוחות בעולם והדרכים להשגתם קיבלו תפנית יוצאת דופן: מזרח ומערב התערבבו תוך זמן קצר למן פיוז'ן צבעוני בשלל תחומי החיים, תאגידים מסחריים הפכו לשחקנים ראשיים ואולי אף עקפו בדבר-מילתם ממשלות, ומידע - אולי יותר מאי פעם - הפך למקור העוצמה הגדול ביותר.

הסופרמרקט הרוחני שנולד מערב רב זה של מידע, מרתק או מבלבל ככל שיהיה, נראה שהולך ומבסס דת אלטרנטיבית חדשה אשר האלים בה רבים כמספר הראשים אשר עובדים אותם. מנגד צצות שוב ושוב דמויות רפאים ארכאיות (אף על פי שרובן נראות בדרך כלל כאחד האדם) הקוראות להתחזקות ולחידושם של תכנים ומנהגי עבר.

כך, בעת ובעונה אחת, שני עולמות מקבילים תופסים עמדה בעולם: אנשי העידן העקשן והמשומן היטב (אנשי האדמה), החוששים תדיר מן הזר והנוכרי ובטוחים שאין ולעולם לא יהיה חדש תחת השמש; ואנשי העידן החדש או המחודש (מכווני האש והאוויר), אשר מאופיינים על רגל אחת בחיבה לשינויים, בסובלנות ובליברליות. אלה אינם מאמינים שכסף גדל על העצים ואלה מחבקים את העצים באהבה.

תקשור בייבוא אישי

תקשור, בין היתר, הנו היכולת לקבל ולבטא אינפורמציה ללא מתווכים בשר ודם. לא מתמיה, אם כך, שיכולת זו מטרידה את אלה שמעוניינים - ולו בסתר לב - לאחוז בכוח ולא לשתף את יתר הילדים שבארגז החול.

גם מדיטציה מסורתית, כדוגמת הוויפאסנה הבורמאית או היוגה במובנה הרחב, יכולות להיחשב כדרכים לפיתוח התקשור, שכן כשהן במיטבן הן מזככות, אך הן אינן "מושכות אש" בדרך כלל, שכן, לפחות במערב, הן מוסתרות היטב תחת "תרגול גופני" או "אמצעים להרגעת הנפש".

להבדיל, גם לימודי פנימיות התורה היהודית או תרגולן המעשי של דרשותיו של ישוע הנוצרי עשויים לקדם את יכולת התקשור (לחובבי התבטלות, "צמצום", פעילות קהילתית כפויה וכיו"ב). דרכים אלו ביססו את עצמן לאורך שנים כדרכים לחיים ובתוכן את דמויות הסמכות המובילות אותן ולכן אינן מזוהות עם עולם התקשור. באותה נשימה, כל מי ששמע את קול האלוהים בתוכו יודע היטב על בשרו כי אינטימיות זו עם רוח הקודש אינה ערובה בהכרח לפופולריות בקרב הקהילה הדתית בה הוא חבר, אותה קהילה בדיוק שעובדת (במקרה הטוב) את אותו האלוהים בדיוק.

טכניקות העבר - מיושנות או מעולות ככל שתהיינה - הן על פי רוב רק דרכים בעקיפין לשאיפה רוחנית נאצלת זו, ולכן תרגולן עשוי לעתים להיות ארוך, קודר ומייגע למדי בהשוואה לתקשור אמת אשר מגיע ישירות "בייבוא אישי" מהדרכות גבוהות המכירות והחומלות את השטויות שלנו.

תוצר לוואי טבעי

כשהגענו לכאן, בסיבוב הזה, רובנו היינו יצורים מושלמים של אור. הביטו בתינוק חדש מהניילון, בעיניו ובשתי הלחמניות ללחייו, וראו כמה הוא זורח... אבל דקה אחרי כן התחלנו לשגע את עצמנו בכל כך הרבה הבלים, שחלק מהאור-חינם שהתברכנו בו חיש קל כוסה בשכבות למכביר ולהסתיר.

בערוב כל סטירות הרופאים ויתר דמויות הסמכות וכן הפסקאות שאנו ממרקרים מחצית מחיינו אגב ישיבה אינסופית על כסאות מדאיבים באור נאון חיוור - כל שיטה שהופכת אותנו שוב זכים כתינוקות, מבחינה רוחנית, תהיה לנחל ראוי אל ים התקשור. התקשור ייחשב אז כסוג של תוצר לוואי טבעי.

ישנן שיטות רבות המכוונות במישרין למטרה רוחנית זו במרץ רב. חלקן מוצלחות יותר וחלקן פחות, וזה עניין סובייקטיבי למדי. אני מנהל דיאלוג עם שיטה אחת אליה התוודעתי לאחר כעשרים שנות חקירה והתנסות בלתי פוסקים, ואני מוצא שעבורי זו השיטה הנכונה ביותר.

מאחר שסדרת כתבות זו עוסקת ותמשיך לעסוק בנושא התקשור בכללותו, ארחיב עוד בהמשך על דרכי האישית, אך אשתדל ככל הניתן להרחיב על דרך התקשור רבתי. אם יוצא לפעמים שאני נשמע נוסטלגי מדי או משוחד, הרי שנכון הדבר - כשם שכל ילד נוטה להעדיף את השוקו החם שאמא שלו עושה על פני שוקו אחר, אפילו אם יימצאו בו לפעמים אותם הרכיבים בדיוק.

בטור הבא, בעזרתכם, נדבר על השיעור הראשון.

גילבר רובננקו-דיין מטפל ברפואה סינית למעלה מעשור, ומשלב בעבודתו תקשורים, שיטות הילינג והדרכה תודעתית כדוגמת 'העבודה' לביירון קייטי, עץ החיים לקבלה היהודית ועוד. מלווה אנשים ועסקים בתהליכים אישיים ומקצועיים, מתקשר ומנחה קבוצות תקשור במרכז הארץ לפי שיטת "חיבור למודעות על".

מפגש המבוא הבא ללימודי תקשור בהנחיית גילבר יתקיים ב 6.1.11

  • עוד באותו נושא:
  • תקשור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully