וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקשור מן האור

גילבר רובננקו-דיין

21.12.2010 / 8:30

ככל שהמתקשר נקי וחף מאג'נדות כפייתיות, כך גם התקשור שלו יהיה כזה - בשביל תקשור נאור, צריכים מתקשר נאור. גילבר רובננקו-דיין על אמנות הניקיון

כולם מכובדים בבריאה. לכן, תקשור נאור מוכרח שיקדם איכות חיים גבוהה בעבור ברואים רבים ככל הניתן - ברואים, יצורים, החי, הצומח, הדומם - אחרת, האין אותו תקשור נאור מואר וטהור בשביל אחד אך עכור וחשוך בעבור אחר?

מאידך, תדרים של "אל תחיה אך תן לחיות", תדרים של כפייה, הפחדה, שכר ועונש, תדרים מופשטים שמתפרשים במסר ובמילים כמו "תקשיב לי אני יודע (ואתה לא)", וכן, להבדיל, תדרים שמובילים לקלות הדעת ולעיגול הפינות ("אל תדאג, יהיה בסדר") - יהיו חשודים לטעמנו בתור נמוכים או עכורים. (לך תגיד למישהו שעולה באש מבחינתו, יהיה בסדר).

עם זאת, נראה כי רבים מבינינו מבקשים, ואף לעתים קרובות, שמישהו יגלה להם כבר מה צופן העתיד ופשוט יורה להם מה לעשות, או שלכל הפחות יפטור אותם כלאחר יד בסיסמה נבובה ושלולת כיסוי (לחץ על סולמית ואז תבריא מכלל תחלואיך, אה כן ונא להפקיד לחשבוני באגה באגה באגה על שם מאגה מאגה לאגה).

מלח מים מלח מים

אף על פי שהעתיד נכתב במעשי ההווה, הנתונים לפרט ולכלל לבחירה בלבד, אותם רבים מבינינו בכל זאת מושכים לחווייתם יועצים "ברי סמכות" ממינים שונים ומשונים, שמאמינים כי הכול כבר חתום וגמור, ו/או עדת יענים המשננת במסירות מלח מים מלח מים. אלה ואלה, בפשטות, מהדהדים בינם לבין עצמם מבחינת רמת התפתחותם התודעתית. אלה ואלה טוענים ונטענים ביניהם באותם התדרים ומבטיחים את הישארותם דור אחרי דור חסרי אונים ומחוסרי מזל.

"הו... אתה חייב לעשות ככה וככה! אם לא, זה מה שיקרה לך...", או "תקשיב לי! אני יודע. כשהיית עוד בחיתוליך...", אלה מסוג המשפטים שמדברים אליהם. בעבורם, מפגש עם מתקשר נאור עשוי להיחוות כסיוט של ממש. או אז הם עלולים לגלות שהכוח ליציאה מן השעבוד, אשר לוכד אותם ואת אבותיהם, מצוי כבר בידיים שלהם ובמקרים רבים היה מצוי ביניהם זה עידן ועידנים.

באופן אישי, התמזל מזלי שרק לעתים נדירות בלבד מגיע אלי מישהו כזה לטיפול הוליסטי או לקבלת תקשור. הרוב המוחלט של הבאים אכן מבקשים לצאת ממצרים בדרכים כאלה או אחרות, ואף, לזכותם, מאחלים לברואים נוספים לצאת עימם ביחד. ובכל זאת, לעתים אכן מופיע אדם שבינו לבינו הגיע רק כדי לשמוע שהכול כבר אבוד ושהוא האיש המסכן בעולם. מה רבה אכזבתו - ולפעמים זעמו - כשמתברר לו בפגישתנו העלובה, שלא כך הדבר, וכוח רב לו לשנות את מהלך ענייניו, שלא לדבר על תרומתו האדירה בפוטנציה לסביבתו הקרובה והמורחבת.

לא בהכרח פוצי מוצי

כך או אחרת, ככול שהמתקשר נקי וחף מאג'נדות כפייתיות כאלה ואחרות, כך מן הסתם גם התקשור שלו יהיה כזה. אדם שרגיל למשל לעבוד עם תדר הדינים, רגיל בתוכחה ובמציאת פגמים בכל דבר ודבר, שלא נתפלא כי אלו התדרים שימשוך לתקשוריו.

אך אם דרוש לנו משהו אחר, אם דרושה לנו התעצמות ולקיחת אחריות על חיינו מתוך חדווה, מתוך קבלה וחמלה מלאה של מי ומה שאנחנו ממילא, זו תהיה בוודאי טעות גמורה לעבוד עם תכניו. זה יהיה אז מאוד 'לא נכון'. זה עלול לקפל אותנו.

מאידך, מתקשר מן האור אינו ערובה לפוצי מוצי בהכרח, אבל גם כשיצביע על קוצים שאפשר לשלוף, יהיה זה באהבה רבה. במילים אחרות, שלא נתבלבל בין דינים לבין דיוק בפעולה שלפעמים נדרש מצדנו. הבריאה אוהבת, אכן, ודרכים רבות לאהבתה, לרבות החד-משמעיות. כשזה המקרה, היא לא תהסס לבטא זאת בתקשור.

אז מה אנו מפתחים בתור מתקשרים משוכללים לעתיד? האם את האנטנה אנו ממרקים? את היכולת עצמה לקלוט ולשדר? הרי באלה מצויד כל תינוק הבא לעולם. לא... זה יהיה טיפשי למדי מצדנו אם את כל מרצנו נשקיע באנטנה, חלודה או נוצצת ככול שתהיה. בהמשך הסדרה נחקור שאלות אלו ועוד.

גילבר רובננקו-דיין מטפל ברפואה סינית למעלה מעשור, ומשלב בעבודתו תקשורים, שיטות הילינג והדרכה תודעתית כדוגמת 'העבודה' לביירון קייטי, עץ החיים לקבלה היהודית ועוד. מלווה אנשים ועסקים בתהליכים אישיים ומקצועיים, מתקשר ומנחה קבוצות תקשור במרכז הארץ לפי שיטת "חיבור למודעות על".

מפגש המבוא הבא ללימודי תקשור בהנחיית גילבר יתקיים ב 6.1.11

  • עוד באותו נושא:
  • תקשור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully