וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תנו לזה לצאת

תפסיקו לחשוב שהעולם יודע מה אתם מרגישים ולמה אתם מתכוונים ותתחילו להביע את עצמכם ולדבר באמת. 12 המסכות

לפעמים נעשה קריאת קלפים ונראה כי הקלפים לא נותנים לנו תשובה, טועים או אפילו מטעים. מה זה בעצם אומר? האם הקלפים לא רוצים לענות? האם לא עשינו את הקריאה נכון? לפני שאתם טורפים את הקלפים, קחו בחשבון שהקלפים הם כלי העוסק באמת. אלא שהאמת לא תמיד פשוטה או ברורה, ולעתים זה בלתי נמנע שנמצא את עצמנו חסרי אונים מול קלפים שנדמה כי הם מאכזבים אותנו. אז קחו נשימה עמוקה - זה לא קורה סתם ובואו נבחן מדוע זה יכול לקרות.

לפעמים אנחנו פשוט לא אובייקטיביים ובוחרים לפרש לא נכון את הקלפים, או שאנו לא באמת רוצים לעשות את הקריאה - אנחנו עייפים, רעבים או שסתם לא בא לנו. במקרים אלו תעלנה תשובות שאינן מדויקות. אולם, גם לאחר ששללנו את שתי האפשרויות הללו יהיו מקרים שהתשובה לא תהיה מובנת או אפילו מוטעית לכאורה. אני מאמין כי הבעיה במקרים אלו היא שאנו טועים בהערכת המסר שאנו מקבלים מהקלפים. זה לא שהתשובה איננה נכונה, אלא שיש לתשובה רובד עמוק יותר אותה קשה לראות, וכאן אנו עומדים במבחן האמיתי כקוראים בקלפים.

לעתים קרובות נראה לנו שאנו מחפשים תשובה לשאלה, אבל לא התשובה היא מה שאנחנו מחפשים, אלא הכוונה - להבין מדוע אנו "תקועים". במקרים כאלו הקלפים אינם מכוונים לתשובה של "כן" או "לא", אלא מייעצים ומכוונים, ולכן יהיה קשה לנו להבין ולפרש את התשובה.

הכל ורוד?

אני אתן דוגמה: יכול להגיע בחור צעיר שרוצה לפתוח עסק. פתיחת העסק דורשת השקעה גדולה יחסית והבחור רוצה לדעת אם העסק יצליח. הקלפים לעומת זאת, רואים את התמונה הגדולה ומכוונים לענות על השאלות היסודיות והעמוקות שלנו. ייתכן והשאלה ה"אמיתית" עבור הבחור היא "האם נכון לי לפתוח את העסק?" מה ההבדל? ייתכן שהעסק ייכשל והוא יפסיד כסף, אולם בסופו של דבר פתיחת העסק היא צעד שהוא חייב לעשות, כיוון שאם הוא לא יעשה את זה הוא תמיד ירגיש שהוא מפספס משהו בחייו.

לכן התפקיד שלנו, במקרה זה, הוא לא לתת תשובה של "כן" ו"לא" כי אם לדבר עם השואל על אותה הוויה הקיימת בו ש"חייבת" לממש את התשוקה והרעיון שלו לפתיחת עסק. ייתכן שאם השואל יבין כי הוא פועל ממקום כזה, הוא יפתח את העסק עם ציפיות קטנות יותר ועם זהירות גדולה יותר, אולי אפילו עם משקיע, וייתכן שהעסק אפילו יצליח במידה מסוימת. במקרה הזה סביר להניח כי קריאה של "כן" ו"לא" הייתה מכוונת את השואל לפתוח את העסק, למרות שללא הכלים הנכונים העסק יכול להיכשל, ולכאורה נקבל תשובה לא נכונה.

אז איך אפשר לדעת מתי אנו שואלים את השאלה הלא נכונה? לא ניתן באמת לדעת - זה עניין של ניסיון, חיפוש וטעייה. מאוד מומלץ להקדיש כמה דקות לשיחה עם השואל לפני שניגשים לקריאה, על מנת שנוכל להבין יותר טוב מה הוא באמת רוצה לדעת. עם הזמן אנו לומדים לשאול את השאלות הנכונות.

כאשר נקבל תשובה שבה הכל ורוד (ואני לא מדבר על הצבעים של הקלפים), ייתכן שזהו רמז. כאן עצרו ושקלו את האפשרות שאולי כך הקלפים מנסים להעביר מסר של הכוונה והם לאו דווקא עונים על השאלה שנשאלה. אם למשל נשאל "האם נצליח בריאיון העבודה?" וייצא לנו רצף של קלפים כמו: אס המטבעות, 10 גביעים ו-10 מטבעות, זה קצת יותר מידי טוב. יכול להיות שריאיון העבודה יצליח מאוד, אבל גם יכול להיות שלא שאלנו את השאלה הנכונה.

בפועל, ייתכן שלא ממש יצליח לנו שם, אבל הקלפים, שרואים את התמונה הגדולה, ניסו לכוון אותנו להגיע לשם בכל זאת. מדוע? כשננסה נגלה. יכול להיות שלמרות שניכשל בריאיון זה, ההתנסות תלמד אותנו הרבה (ואולי אפילו נפגוש שם אהבה חדשה). לא תמיד אנחנו רואים את התמונה הגדולה ולכן לא תמיד נשאל את השאלה הנכונה, והקלפים נמצאים כאן כדי לכוון אותנו מעבר לשאלה הספציפית שנשאלה.

דבר אחרון: אמונה! אל תאבדו את האמונה שלכם ונסו תמיד לראות מה הקלפים, היקום, או כל גורם עליון שמקובל עליכם מנסים להגיד לכם - מה המסר הגדול? לפעמים הכישלון, לכאורה, הוא צעד חשוב בתוך מטרה גדולה וחשובה יותר.

רגישים ומרחפים

המסכה של נסיך הגביעים (מזל דגים) – "האמן":

את לובשי המסכה של נסיך הגביעים קשה לזהות. אלו יהיו אנשים מופנמים המתקשים לבטא את עולמם הפנימי ונחבאים אל הכלים. אולם, כשתגלו אותם תכירו אנשים נפלאים, רגישים ובעלי עולם פנימי עשיר. נכון, הם קצת מרחפים, מפנטזים, ומתקשים לבטא את עצמם בחיי היום יום, אבל למרות החסרונות החברות איתם שווה את זה.

ללובש מסכה זו יש בעיה. הוא חושב שכולם יודעים מה הוא מרגיש ולמה הוא מתכוון, אך במציאות ההפך הוא הנכון. הוא מתקשה להביע את עצמו ולכן אף אחד אינו מבין אותו, את המניעים שלו, את הרגשות שלו, ואם הוא לא יביע את עצמו – דבר לא יתרחש.
לכן, לובש מסכה זו חייב ללמוד להביע את עצמו - לדבר ולבטא את עולמו הפנימי. יש לו הרבה מה להגיד אך הוא חייב להוציא את זה החוצה.

ללובש מסכה זו יש מזג נוח, הוא רגיש מאד, אופטימי ונותן אמון באנשים. גם כשקשה הוא נוטה לראות את הדברים אחרת, מלמעלה, ולמצוא את הטוב בכל דבר. הוא מאמין בטוב ובכך שאנשים בסופו של דבר שואפים לטוב, אכפת לו מרווחתם של אחרים והוא מאד מזדהה עם מצבם אנשים, חיות וכל יצורי הבריאה.

לובש מסכה זו ירגיש בנוח בכל הקשור ליצירה ובכל מה שעוזר לו להוציא את עולמו הפנימי החוצה. זה יכול להיות כישרון ציור, פיסול, אמנות ואפילו מגע (המגע שלו מאד מיוחד, כיוון שהוא מצליח לבטא באמצעותו את כל עולמו הפנימי העשיר).

פעמים רבות לובש מסכה זו חווה קשיים מול עולם החומר, זוגיות ועבודה. פעמים רבות הפיתרון לכך הוא לעסוק ביצירה: מאד יעזור לו להעיר כישרון רדום ולפתח תחומים כגון אמנות, כתיבה, משחק ואפילו ריקוד. מאחר שאדם זה מתקשה להביע את עולמו הפנימי, ברגע שתימצא לו הדרך להביע אותו, זה ישפיע על כל התחומים האחרים.

ללובש מסכה זו יש נטייה לפעמים לברוח מהמציאות. בריחה זו יכולה להיעשות בצורה מאוזנת ואף יעילה כמו במקרים של קריאת ספר או עבודת יצירה, אולם עליו להיזהר שלא לברוח למקומות כגון סמים ואלכוהול או אפילו שינה מרובה, כיוון שבריחה למקומות אלו תסחוף אותו רחוק יותר מהמציאות ותגרור עמה נזק פיזי.

בזוגיות זהו קלף בעייתי, כיוון שלובש מסכה זה נוטה שלא לדבר. הוא חושב שהצד השני יודע מה הוא מרגיש ונראה לו מיותר לבטא את הרגשות שלו, אולם בפועל ההפך הוא הנכון. הצד השני כלל לא יודע מה הוא מרגיש ולובש מסכה זו חייב למצוא דרך לבטא את עצמו, גם אם הוא בטוח שזה "מיותר". כשהוא ילמד לבטא את עצמו ולהביע את הרגשות שלו, הוא יחווה זוגיות נפלאה.

הקלפים נסיך במטבעות (מזל בתולה) ונסיך הגביעים (מזל דגים) יושבים אחד מול השני וצריכים ללמוד אחד מהשני. נסיך המטבעות צריך ללמוד מנסיך הגביעים להיות פחות "קרצייה" ויותר לזרום, ונסיך הגביעים צריך ללמוד מנסיך המטבעות להתפזר פחות, ולהיות יסודי יותר.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

סיכום הקלף בקריאה

מה מניע אותנו:

אנו מונעים על ידי הצורך ליצור בכדי לבטא את העולם הפנימי הרגשי והמורכב שלנו. אנחנו מרחפים, מפנטזים, ולא תמיד מצליחים ליישם את יצירתנו בחיי היום יום.



תמצית הקלף (מה להגיד לשואל כשיוצא הקלף):

נסיך הגביעים מייצג הלך רוח בו אנו אופטימיים ומאמינים שהדברים יסתדרו לבד. אולם לא כך הדבר, ובפועל אנו צריכים פחות להתפזר, לתכנן טוב יותר ולשלוט בחיינו.

עלינו להסביר טוב יותר לסביבה מה אנו חושבים ומרגישים, ולתקשר החוצה את הרגשות שלנו, כיוון שאם לא נסביר את עצמנו אף אחד לא יבין אותנו. הקלף קורא לנו למצוא את הגשר בין עולמנו הפנימי לחיצוני. אנו צריכים לעסוק באמנות, לבשל או לעסוק בכל תחום יצירתי אחר – דבר שיעזור לנו לבטא את עצמנו ויחזיר את האיזון לחיינו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully