וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה יהיה איתו?

האם לקרוא לאדם אחר בקלפים ללא ידיעתו הוא דבר פסול? ומי היא מלכת החרבות? 12 המסכות - המשך

לא פעם אני נתקל בשאלות בפורום טארוט שלנו, המופנות לצד ג'. כמעט מבלי לחשוב אם נכון לשאול שאלות מסוג זה, נשאלות שאלות בסגנון: "האם X רוצה אותי?" האם הבת שלי בהיריון?" ושאלות רבות נוספות המופנות לרוב לקוראים המיומנים שלנו.

זה אולי נראה טבעי לשאול שאלות מסוג זה. "הרי אני רוצה לדעת", רבים יגידו, אולם מבחינת המפרשים אין זה פשוט, כיוון שעולה השאלה - האם נכון לנו לענות על שאלות כאלו? האם זה אתי? הרי אם הבת של אותה אמא הייתה רוצה לספר לה שהיא בהיריון, האמא שלה הייתה הראשונה לדעת. מי אנחנו שנחדור לפרטיות שלה ונחשוף את סודותיה?

ובכן, התשובה היא מורכבת, ודעתי היא שאין ספק שלקרוא לאדם אחר ללא ידיעתו הוא דבר פסול. אך האתיקה דווקא מציגה תמונה שונה ומעניינת. מבחינה אתית, כל עוד אנו קוראים נייטרליים שאינם קשורים לשאלה מותר לנו לערוך את הקריאה. האתיקה אינה אוסרת עלינו לעשות את הקריאה, אולם מה שאסור לנו לעשות, מה שאינו אתי, הוא שימוש במידע והעברתו לצד שינצל אותו בצורה כלשהי. במילים אחרות, הקורא בקלפים יכול לעשות קריאה לצד ג' ללא ידיעתו, אולם עליו לדעת איזה מידע מותר לו להעביר לשואל.

קריאה רכילותית

קלפי הטארוט עוזרים לנו בפתרון דילמה זו ומראים שבפועל זה לא משנה, כיוון שגם אם נעשה קריאה "רכילותית" מסוג זה, ברובם המוחלט של המקרים הקלפים לא יתנו לנו תשובה על צד ג', אלא יתמקדו בשואל ובמקום בו הוא נמצא. הכלל הגורף אומר שכאשר אנו שואלים שאלה על אדם ללא ידיעתו ומקבלים קלף של מסר, המסר ניתן עבור השואל, עבור האדם ששאל את השאלה.

כך למשל, אם באה אלינו בחורה השואלת מה הבחור שאתו היא יוצאת שבועיים מרגיש כלפיה, ויוצא קלף מסר כגון חמישה גביעים, הרי שיש כאן מסר שמכוון לשואלת. כקלף מסר, הקלף 5 גביעים מזהיר שלא להיות פסימיים, שלא לראות הכל שחור, כיוון שהסכנה היא שכשאנו רואים הכל שחור אנו מתנהגים בהתאם. הקלף מזהיר שאם השואלת תתחיל להתנהג כאילו יש בעיה, תתחיל להיסגר ולהיות פחות שמחה ופחות מתקשרת, לבסוף זה יתגשם. זו תהיה נבואה שתגשים את עצמה, ולבסוף בן הזוג, המתחיל לקבל משהו אחר בזוגיות, יעזוב.

העובדה שהייאוש שלה הוא בלתי מוצדק יכולה להצביע על כך שבפועל הבחור מתעניין בה ואולי אפילו מתחיל להתאהב, אולם אין זה אומר שאנו צריכים לשתף את השואלת בנתונים האלו. זה יהיה לא אתי ופסול. כקוראים אנו צריכים לעשות שיקול דעת ולהבין מה עלינו לספר לשואל ומה לא. לשמור את הידע לעצמנו ולעשות את המיטב כדי לעזור לשואל להגיע למקום אליו הוא שואף להגיע.

לכן, לסיכום, הגולשים יכולים להמשיך לשאול שאלות "רכילותיות" אולם עליהם לקחת בחשבון שברוב המקרים התשובות לא יתמקדו בצד ג', כי אם בשואל ובמה שעליו לעשות כדי לקדם את נושא השאלה.

בסדרת מאמרים זו אני כותב על קלפי טארוט ובמיוחד על קלפי החצר. שישה עשר קלפים העוסקים בצדדים השונים של הנפש, ששנים עשר מתוכם מוכרים לנו מתחום האסטרולוגיה. קלפי החצר מספרים את הסיפור של הפרסונה (ואני ממליץ למי שעוד לא קרא לחזור למאמר "אוואטר שולט") - את סיפורי המסכות שאנו צריכים ללבוש. לכן, כשיוצא קלף המייצג מזל אסטרולוגי מסוים אין זה משנה כלל באיזה מזל נולדנו, כיוון שמה שקובע הוא איזו מסכה אנו צריכים ללבוש עכשיו. כך למשל אם ייצא לנו קלף מלכת החרבות, גם אם המזל שלנו הוא אריה, זה הזמן ללמוד לשים את המסכה של מזל דלי. וגם אם אנו רגילים להיות קלילים, הפעם נצטרך ללבוש את המסכה של "הרציני", לדכא את קלילות המאפיינת אותנו, לשנס מותניים ולהתחיל לעבוד ברצינות.

עניי עירך קודמים

המסכה של מלכת החרבות (מזל דלי) – "האידיאליסט":

את המסכה של מלכת החרבות לא הרבה מכירים. לובשי מסיכה זו אינם מוחצנים, לפעמים הם אינם ברורים ואת עבודתם ותרומתם הרבה הם עושים עם עצמם בשקט וללא צורך בהכרה. אלו יהיו אותם אנשים שרואים את הנולד, הם מתקני עולמות, לוחמי צדק, וכשהם מדברים - כדאי לנו להקשיב למה שיש להם להגיד.

אחד הדברים שלובשי מסכה זו יודעים לעשות טוב במיוחד הוא מדיטציה. מדיטציה זו היכולת להתנתק מהסביבה כדי להתרכז ולעשות דבר אחר. חובש, לדוגמה, חייב לדעת לעשות מדיטציה, אחרת איך הוא יוכל להגיע לאירוע עם פצועים ולעשות את מלאכתו? הוא חייב לדעת להתנתק מהסביבה ולעשות דבר אחד – להציל חיים. כך גם מנתחים, טייסים וכל שאר בעלי המקצועות האחרים הזקוקים למדיטציה כדי שיוכלו להיות במיטבם.

לובש מסכה זו הוא אידיאליסט, חשוב לו צדק חברתי. מפריע לו הרעב באפריקה, השחיתויות, והוא זה שיכתוב מכתבים ויילחם כשיש עיוות צדק. גם כשהוא נלחם בחוסר צדק הוא עושה מדיטציה ולכן הוא יהיה שקוע במטרה ויקריב את כל מה שיש סביבו. כשהוא שקוע בפרויקט הוא "לא רואה ממטר", ובאותו רגע לא חשוב לו דבר פרט למטרה שלו: לא משפחה, לא עבודה ולא ילדים. כמו כל אידיאליסט, הוא רואה את התמונה הגדולה, אבל החיסרון הגדול שלו הוא שהוא אינו רואה את הסביבה הקרובה לו. הוא יכול לסבול את כאבם של העניים באפריקה ולתרום סכום נכבד למען מטרה זו, אך הוא לא יראה שאחיו זקוק נואשות לכסף כדי לאכול.

לובש מסיכה זו חייב ללמוד להיזהר מהנטייה שלו להקריב את הקרוב לו למען המטרה. זה יפגע בעיקר בזוגיות ובמשפחה. השואל יכול להיות ימים בעבודה, לא להתקשר ואפילו לא לחשוב על המשפחה. זה לא שהמשפחה לא חשובה לו, אלא שפשוט הראש שלו לא שם, והשואל, או האישה והילדים צריכים פשוט להשלים עם תכונה זו במקום להילחם בה.

לובשי מסכות אלו מקדימים את כולם. הם רואים ומבינים דברים הרבה לפני כולם, עוד לפני שהם קיימים. יש להם את זיק הגאונות והם מסוגלים לתפוס משהו עוד לפני שהוא מתרחש. פעמים רבות אנשים אלו מקדימים את זמנם, ומקבלים יחס לא הוגן ורק בדיעבד הם יוערכו כראוי. מספרים שבאחד הימים הגיע לתומס אדיסון עיתונאי וביקש ממנו בציניות לספר לקוראים שלו איך זה להיכשל 2,000 פעם בניסיונות להמציא את הנורה החשמלית.

תשובתו של אדיסון הייתה שהוא לא נכשל 2,000 פעמים, אלא פשוט גילה 2,000 דרכים חדשות כיצד לא להדליק נורה. את סוף הסיפור אנו מכירים ומי שצחק אחרון היה אדיסון שברביעי בנובמבר 1879 פרסם את התגלית החדשה שלו – נורת החשמל.
רק אנשים הלובשים מסכה זו מסוגלים להיות כה עקשנים ומתמידים גם כשכולם לועגים להם. הם עשויים להקריב את כל היקר להם, לרבות הבריאות שלהם, ובלבד שיצליחו ויביאו את הבשורה לאנושות.

מזל דלי ומזל אריה יושבים אחד מול השני בגלגל המזלות. מזל דלי צריך ללמוד ממזל אריה להיות קצת פחות רציני וליהנות יותר מהחיים, ומזל אריה צריך ללמוד ממזל דלי להתחיל לחשוב על אידיאלים ועל הסביבה ולא להתרכז רק ב"כיף" ובעצמו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

סיכום הקלף בקריאה

מה מניע אותנו:

אנו מונעים על ידי צדק, אידיאלים, חשיבה עתידית וצורך לשפר את הקיים בחברה. פעמים רבות אנו מקריבים את הסביבה הקרובה לטובת האידיאלים.

תמצית הקלף (מה להגיד לשואל כשיוצא הקלף):

מלכת החרבות מייצגת הלך רוח בו אנו עושים מדיטציה, מתנתקים מההפרעות ומהסביבה הקרובה ומתרכזים במעשינו בצורה מושלמת. נוכל למשל לתפקד היטב בעבודה ולהשקיע את כל כולנו בפרויקט חשוב. הקלף גם מראה כי אנו בעלי אידיאלים נעלים ופועלים לתקן את העולם, אולם יחד עם זאת אסור לנו לשכוח את הדברים שקרובים אלינו וחשובים לא פחות, כגון זוגיות ומשפחה אותם אנו נוטים להקריב למען אידיאלים אלו.

הקלף מראה שאנו מסוגלים להקדים את זמננו, שיש לנו רעיונות טובים, אולם לא תמיד נוערך כראוי. בסופו של דבר אכן נוערך והסביבה תראה כי אנו צודקים, אולם עד אז עלינו להיות קצת פחות רציניים ומעט פחות שכלתניים. עלינו ללמוד איך לחיות את החיים וליהנות מהם בהווה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully