וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פשוט רגיש מדי

13.2.2010 / 10:50

זה חשוב להיות רגישים, אבל לא נמאס לכם לעמוד על הראש כדי שיאהבו אתכם? 12 המסכות - חלק שני

קלפי הטארוט נמצאים כאן כדי לספר סיפור. הם מציגים את מפת הדרכים שלנו בחיים - לא מפה המראה לנו מה עומד להתרחש, כפי שנהוג לחשוב, אלא מפה שמספרת סיפור: את הסיפור של האנושות, את הסיפור של כל אלו שעשו את זה כבר לפנינו. זהו הסיפור של החיים, סיפור שאולי אנו לא מודעים אליו, אולם כולנו כבר מכירים אותו. אם נלמד לספר את הסיפור הזה, נוכל להבין את הדילמות שלנו והקשיים בהם אנו נמצאים ומתוך כך להבין כיצד עלינו לפעול.

לא פעם בנקודה המסוימת שבה אנו זקוקים לייעוץ, בצומת דרכים, הסיפור האישי שלנו נראה מאיים, קשה ומורכב. אולם את הסיפורים האלו האנושות כבר שמעה, ואת הדילמה העומדת בפנינו כבר מיליונים לא רק שעברו, אלא גם יכולים לספר לנו מה היו התוצאות.

כשאנו עומדים בפני דילמה גדולה אנו שואלים שאלות חשובות, אבל התשובות בעצם כבר ידועות ורק חסר לנו לשמוע את הסיפור, את הסיפור של האנושות. אם נדע להקשיב נוכל לשמוע אותו בחלום, באגדה או בסיפור מיתולוגי, ואף באמנות, אך אני רוצה להכיר לכם כלי נוסף היודע לספר את סיפורה של האנושות - קלפי הטארוט.

לצאת מהקונכייה

חפיסת הקלפים מתחלקת לשלושה חלקים: הסדרה המרכזית המייצגת את עולמנו הרוחני ומספרת את הסיפור של רוח האדם, הסדרה המשנית המייצגת את החלקים הארציים הקיימים בנו ומספרת את הסיפורים של היום יום, וקלפי החצר המספרים את הסיפור של האדם מול החברה. חלוקה זו היא כללית וברצוני להרחיב ולהסביר לעומק את המשמעות של קלפי הטארוט, כאשר בסדרת מאמרים זו אדבר על קלפי החצר: שישה עשר קלפים העוסקים בצדדים השונים של הנפש, ששנים עשר מתוכם מוכרים לנו מתחום האסטרולוגיה. אותם שנים עשר המזלות הממוקמים על גלגל המזלות הם בעצם שתים עשרה המסכות.

קלפי החצר מספרים את הסיפור של הפרסונה (ואני ממליץ למי שעוד לא קרא לחזור למאמר "אווטאר שולט") - את סיפורי המסכות שאנו צריכים ללבוש. לכן כשיוצא קלף המייצג מזל אסטרולוגי אין זה משנה כלל באיזה מזל נולדנו - מה שקובע בסופו של דבר הוא איזו מסיכה אנו לובשים עכשיו. אם למשל ייצא לנו קלף מלך הגביעים, גם אם המזל שלנו הוא תאומים, אנו למעשה מתנהלים היום כמו מזל סרטן ביחס לנושא השאלה. ובמילים אחרות, אנו לובשים את המסכה המזוהה עם מזל סרטן.

במאמר זה אציג את מסכת מלך הגביעים המיוצגת על ידי מזל סרטן במזלות האסטרולוגיים, ובשבוע הבא אציג את המסכה של מלך המטבעות. שני צדדים גדולים אלו הקיימים בנפש שלנו משלימים אחד את השני. מלך הגביעים, המייצג את הבית, צריך ללמוד להיות יותר עצמאי ולצאת מהקונכייה בה הוא נמצא, ומלך המטבעות צריך ללמוד ממלך הגביעים לחשוב פחות על קריירה ולהשקיע יותר ברגשות ובמשפחה.

יציבות רגשית

המסכה של מלך הגביעים (מזל סרטן) – "בית":

את המסכה שלובש מלך הגביעים כולם מכירים: זוהי ה"אמא הפולנייה". האמא שמשכימה קום, טורחת ומכינה לכולם ארוחת בוקר עשירה, בודקת שהתיקים לבית הספר מסודרים, שהמדים של הבן הגדול מגוהצים, שהנעליים של הבעל מצוחצחות, וכשהכל מוכן, היא מעירה את כולם ומתחיל יום חדש.

לאחר שהילדים הולכים והבעל מקבל את נשיקת הפרידה המסורתית, היא לובשת את הסינר ומתחילה לעבוד: צריך לקרצף, לנקות, כביסה, כלים, אבק, קניות והכי חשוב – שהכול יהיה מוכן לקראת חזרתם של הילדים מבית הספר, כי חשוב שהם יחזרו לבית חם.

מלך הגביעים מונע על ידי הצורך ביציבות רגשית, ואם נלבש מסכה זו נגלה צד רגיש ופגיע הקיים בנו, ונראה שמאוד חשובים לנו הרגשות - בעיקר שיאהבו אותנו. פעמים רבות החיסרון הגדול של מסיכה זו הוא שכמו בור ללא תחתית, זה לא משנה כמה אוהבים אותנו ונותנים לנו אהבה, מסכה זו תיצור תמיד חסך ומחסור רגשי.

היציבות תהיה חשובה לנו מאוד בכל הקשור בזוגיות ובית. אם נלבש מסכה זו אולי נראה קשוחים מבחוץ אבל בפנים נהיה מאוד פגיעים וכל שנחפש זה אהבה וסימפתיה. הבית, השורשים ואמא ואבא, יהיו מקודשים עבורנו, ואם נחווה חוסר יציבות במקומות אלו אנו עלולים לצאת מאיזון.

משקל עודף

כל אמא הייתה רוצה שהילד שלה ילבש את מלך הגביעים, כיוון שעם מסיכה זו הוא יפתח איתה קשר חזק, חם ואוהב, ולפעמים תהיה לו נטייה להעמיד אותה לפני הכל. אלו השוכחים להסיר מסכה זו בזמן יכולים למצוא את עצמם מפתחים תלות באמם, באופן כזה שיהיו חייבים לדבר איתה כמה פעמים ביום, להיוועץ ולספר לה הכל.

אנשים אלו מאמינים שצריך לגדל ילדים בבית ולתת הכל לטובת הטיפוח והגידול שלהם. לכן הם יאמינו כי ה"אמא" צריכה להישאר בבית ולדאוג להם במקום ללכת לעבודה ולפתח קריירה. אגב, זהו אינו רעיון שוביניסטי ואני לא מדבר דווקא על האשה שצריכה להיות האמא - זה יכול להיות גם הגבר.

לפעמים מלך הגביעים יותר מדי מגונן, ובעל נטייה לראות את כל מה שמחוץ לבית כ"לא בטוח". הוא צריך ללמוד לצאת יותר מהבית, ולהיזהר מהנטייה שלו להיות "אמא פולניה" ולחנוק את הסביבה שלו. כמו כן, הוא טיפוס שאוגר: הוא אוגר זכרונות ורגשות מהעבר ולא משחרר אותם. הוא ישמור את אוסף הבולים מכיתה א', את כרטיסי הברכה הרבים שצבר במרוצת השנים, ובין היתר הוא יאגור גם משקל (זה יבוא לידי ביטוי בעיקר בפני ירח עגלגלים) שגם אותו הוא יתקשה לשחרר.

מלך הגביעים צריך לבדוק היטב את המקום ממנו הוא פועל ולשאול את עצמו אם הוא פועל מתוך פחד לאבד ומתוך מקום הרוצה שיאהבו אותו. אם כן, הגיע הזמן לשחרר ולעבור הלאה לשלב הבא בו יחשוב יותר על עצמו ועל ההגשמה האישית שלו.

© מנדלבוים שגיא עוסק בהומיאופתיה קלאסית, ומנהל את פורום הטארוט בוואלה! בעל ניסיון של 16 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא טארוט וחלומות, אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully