וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניתוח לב פתוח

31.8.2009 / 13:45

ווינר אמיתי או שורד קלאסי? איתן על הקרקע או משחק באש? הנה מה שאומרת מפת כוכבי הלידה על עלייתו ונפילתו (הזמנית?) של לב לבייב

חץ לירח

יש מפות לידה שהמאפיין הבולט שלהם נמצא ממש בתצורתה של המפה עצמה. זו למשל היא מפת הלידה של לב לבייב: כבר בהסתכלות ראשונית אנחנו רואים ראש חץ ענק שחוצה את כל המפה, וקדקודו נעוץ בירח (מסומן באדום), שבמפה הזו נמצא ממש בתחילת מזל שור.

יש כאלה שיאמרו שזה סמלי ממש: האיש פשוט מנסה להשיג את הירח.. יש אחרים שיאמרו שבעצם כבר השיג אותו, וכל מה שנשאר לו זה לשווק אותו נכון, ויש אחרים – בעיקר עכשיו – שיאמרו שהדבר החשוב ביותר מבחינתו הוא פשוט לנסות ולשמור עליו, כדי שלא לאבד אותו.

לשחק באש

כך או כך, מפת הלידה של לבייב אמביציוזית ביותר. חלוקת הכוכבים ליסודות לא מראה זאת בתחילה: ארבעה כוכבים במזלות האש, שנים באויר, שנים במים, ורק שנים באדמה.. מאוזן? ממש לא. ארבעת הכוכבים במזלות האש, כששלושה מהם אישיים – השמש מרקורי וונוס – וכולם במזל אריה, מראים על אגו מפותח, ותפיסת עולם גדולה מהחיים, שנראים כמו אתגר גדול, או כמו עוגה ענקית שרק מחכה לביס הנכון.

הבלתי צפוי

השמש, ה'אני האמיתי' של בעל המפה, נמצאת במזל אריה, מיקום שמראה על אגו מפותח וצורך לעמוד במרכז. ברם אולם השמש צמודה לכוכב אורנוס התזזיתי והלא צפוי (השנים מסומנים ביחד בעגול שחור). זו צמידות שמביאה איתה איכות רגשית שאינה קונבנציונלית: מצד אחד – חשיבה מקורית, תעוזה, עשייה בלתי צפויה, יכולת להתגבר על מכשולים באופן מפתיע וליפול על הרגליים. מצד שני, כאן גם מוקש מסויים: מכיון שהשמש מייצג כאמור את ה'אני האמיתי' של בעל המפה, אורנוס עלול ליצור מעין חיץ רגשי, מן חומת זכוכית שמקשה על גישה אינטימית מדי, לעיתים ביחסים ולעיתים בדיאלוג עם העולם. השכל והיכולת האנליטית מודגשים במיוחד.

אבל הנגישות של בעל המפה לאחרים לא תמיד קלה: אי שם בגיל צעיר נוצר לו המחסום הזה, בין אם המדובר בדיאלוג לא פתור עם האב שלא היה בזמן מסויים, ובין אם המדובר בצורך לשמור על עצמו מפני מעורבות רגשית גבוהה מדי של הסביבה – לא ברור, בגלל חוסר בשעת לידה. מה שברור שהצמידות הזו היא נשק רב עוצמה כשצריך להתנתק לרגע מסבך הרגשות ולהסתכל על הדברים מבחוץ מבלי להכנס לפניקה. היא גם מאפשרת יכולת תמרון מצוין, המצאות ויזמות מקוריות, כניסות והעלמויות מפתיעות מכל הסוגים, ושמירה על ריחוק מסויים של אותו אני, מסיבות שונות.

חוסר שקט

השמש יוצרת זוית פעולה עם הירח, אלמנט שלא ממש עושה חיים קלים: הירח הוא זה שמתרגם את אור השמש למעשים, וכשיש זוית פעולה בין השנים האלה נראה שיש איזה מתח מתמיד בפנים שכל הזמן ממשיך להריץ קדימה, לכבוש טריטוריות, ולא לקפוא על השמרים, או להיות מרוצה עד הסוף ממה שיש. בגדול זה מראה על קונפליקט מסויים בין דמויות ההורים או על שוני ביניהם, ובמפת הלידה כבוגר גם על הדיאלוג הזוגי שאינו שקט, אבל הקונפליקט הוא בעיקר פנימי: האני האמיתי מחפש עוד ועוד דרכים לביטוי, אבל אף פעם לא ממש מרוצה עד הסוף ממה שהוא מוצא כי תמיד נשאר עוד רעב שאינו מסופק, והוא בעיקרו רגשי.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

מעורבות רגשית

הירח, הנפש, יוצר זוית של עימות עם כוכב נפטון שנמצא ממול. זו זוית רגשנית מאוד, שמראה שלמרות שהירח פרקטי מאוד, דיפ דאון הוא רגשני מאוד, ולפעמים גם מאבד את הראש, בעיקר כשהוא מרגיש אחרת ממה שהוא נראה או מקרין. בעיקרון, זהו ירח רוחני יותר כיון שנפטון גם מבטל אגו, אוהב להעניק מעצמו, אוהב להתמזג עם העולם ממקום רגשי ורוחני רחב יריעה, אבל פועל כשלעצמו, ללא קשר לחלקים אחרים במפה שבהחלט יכולים להיות אגרסיביים, טריטוריאליים, ואפילו קשים כשזה מגיע לחלק הפרקטי.

אם נשים לב, לא רק שהחלק האלטרואיסטי הזה אינו מיותר – הוא זה שבעצם בונה את ראש החץ האסרטיבי שמופנה תמיד קדימה, ואפשר לומר אפילו שהרוח הזו היא אחד המנועים החזקים שדוחפים קדימה במפה את החלקים הפרקטיים לעשייה, למרות שהם עצמם לא תמיד מבינים איך, למה ומשום מה.

לב צעיר

ונוס – מסומנת בעגול כחול - היא כוכב נוסף מעניין במפה הזו. ונוס אחראית על הצד הרגשי שלנו, על נתינה וקבלה, ועל מערכות יחסים. כאן נמצא אותה במזל תאומים, מקום מאוד צעיר ודינמי, מתלהב בקלות, ותקשורתי מאוד עם כושר שכנוע לא קטן. ונוס יוצרת זוית פעולה עם כוכב מרס – באליפסה אדומה – המסמל את הדרייב שלנו, ואת הצורך לפעול ולעשות. שני הכוכבים נמצאים בקבוצת המזלות המשתנים, מה שאומר שגם נושא הדרייב והעשייה וגם נושא היכולת לקבל ולהרויח נמצאים במקום דינמי מאוד, שיודע להתאים את עצמו לסיטואציה ולסביבה, למכור את הקונספט שהוא מאמין בו, ולהשתנות לפי התנאים.

מתחים פנימיים

זוית נוספת שיוצרת ונוס היא זוית ייחודית מאוד: זו זוית של מתח – בקוים מרוסקים – עם סטורן (בעגול שחור) הנוקשה. הזוית הזו מראה על מצוקה פנימית פרטית הקשורה לתחום הכספי או הרגשי מגילאים צעירים. בעיקרון, היא עשויה להראות שהצד הצעיר והילדי של לבייב לא קיבל לגיטמציה בגילאים צעירים, והחיים – או תנאי החיים של אז – הכריחו אותו לדכא מעט את החלק הזה, ולהיות בוגר מכפי גילו כבר מגיל צעיר, ואפילו להתכחש מעט לצד הזה.

יתכן שעצם גידולו במשפחה מסורתית עם משמעת נוקשה הוא זה שאחראי על הזוית הזו, אבל תחושת המצוקה הזו היא בהחלט אישו במפה, והיא בהחלט יכולה להתבטא בגילאים מאוחרים - בצורך לעשות 'דווקא' לדרך המסורתית והנוקשה שבה גדל, ולמצוא לעצמו דרך ייחודית משלו שבה יוכל לחבר את שני חלקי האישיות האלה, הנוקשה והמסורתי מצד אחד והצעיר והדינמי וחופשי מצד שני. בכל מקרה, גם משום כך, נושא הפרטיות מאוד חשוב לאיש, אך בה במידה גם הצורך להיות מעורב בחיי הקהילה באופן ייחודי משלו.

משולש העוצמה

זוית מעשית שיוצרת ונוס עם כוכב פלוטו (זוית מדויקת שמראה על יכולת למקד כוח ועוצמה במטרות נקודתיות) ועם כוכב יופיטר (השנים בעגול סגול) וזוית הרמונית עם נפטון, מראות על יכולת להפוך את הדברים שהוא אוהב למקור הכנסה, לחיות ממה שהוא אוהב, ובמקביל גם לאפשר לצד הדינמי שלו להתבטא בצורה חופשית דרך נושאי רכוש, כספים, ובעיקר בניית מקומות שמבטאים את האישיות המורכבת שלו: גדולים, מרשימים, אך בעלי טאץ' ייחודי שמאפשר לזהות את מי שבנה אותם ועומד מאחוריהם.

ביחד עם שני אלה יוצרת ונוס משולש קטן ומעשי, שעיקרו – גישה פרקטית ושיתופי פעולה פורים מבחינה מעשית, וזיהוי – בדרך כלל – של מטרות ראויות לעבודה ולהשקעה.

להפוך את הכאב לצמיחה

ברם אולם.. כמו במפות רבות אחרות מסוג זה, בלי קושי להתגבר עליו או כאבים פנימיים כאלה ואחרים אי אפשר, ומכאן נובעות זויות העימות בין מרקורי כוכב התקשורת השמש ואורנוס שבמזל אריה עם כירון (בעיגול ירוק) שבמזל דלי שממול. הזויות עם כירון מראות שלבייב יכול היה גם לבחור בסוג אחר של קריירה, כזו שעוזרת ומטפלת באנשים אחרים. כל נושא האגו במזל אריה עם השנים יעבור שיוף ושחיקה, וכגודל השחיקה תהיה גם גודל הנתינה בהמשך: כירון מלמד את כולנו איך להפוך את הכאב הפרטי שלנו למקור לנחמה ונתינה לאחרים, אם נרצה ואם לא.

אורנוס כותש את מרס

ואחרי כל אלה, היכן נוכל לראות במפה מה קרה ללבייב ולחברת אפריקה ישראל בחדשים האחרונים, שהגיע לפיצוץ ולשיא עכשיו? המפתח טמון בכוכב מרס, ובכוכב אורנוס (השנים בתוך אליפסה אדומה בצד שמאל) שנמצא בשנה האחרונה ממש עליו. אורנוס הוא כוכב השינויים והניתוקים, בעוד מרס הוא כוכב הדרייב והעשייה. צמידות בין אורנוס שנמצא עכשיו בשמים לבין מרס במפת הלידה אינה נקודתית: זהו בעיקרון תהליך, שמביא איתו נתק בדרייב החזק, פגיעה באגו, הפסקה זמנית של פעילות, ופגיעה בעיקר ברצף הפעילות.

כוכב אורנוס פועל כמו הכוכבים הגדולים בשלבים של הליכה קדימה ואחורה, וכעת זהו הילוכו האחורי האחרון על מעלת מרס, שנמצא במזל דגים.

מכיון שהתהליך עצמו החל לפני כשמונה חדשים, אי אפשר לומר שהכתובת לא היתה על הקיר, אבל כמו ברוב המקרים האלה קשה לעצור את המכונית הדוהרת הזו של מרס, אלא רק לנסות ולהאיט או למזער נזקים. הצמידות הזו אינה קלה: היא מאפשרת לנו להבין שמשהו לא עבד בהתנהלות שלנו עד כה בכל מה שקשור למטרות שלנו ולדרייב שנלווה אליהן, לחזור אחורנית, ולשפר את מה שיש. התנגדות לתהליך הזה ולכתובת על הקיר שהוא מביא הרבה לפני כן, היא בעצם פעמים רבות סוג מסויים של התאבדות מודעת, ולבסוף כבר קשה לעצור גם כשממש רוצים: אז פשוט אי אפשר, בעיקר כשמגיעה ההתרסקות, וכשהמדובר בשני הכוכבים האלה המדובר בסוג של צונמי. מכיון שאורנוס עוד ימשיך לנוע אחורנית עד שיגיע ממש למעלת כוכב מרס, התהליך הזה ימשך עוד זמן מה, ויתכן והתוצאות שלו יהיו בסופו של דבר אף יסודיות יותר.

לחצים וניתוקים

במקביל לתהליך הזה, יוצר אורנוס גם זוית פעולה אגרסיבית לונוס, זוית שעיקרה ניתוקים רגשיים ואישיים, ומכיון שונוס מסמלת במפת הלידה גם את נושאי החומר והכספים, אפשר לומר שיש פה גם קטיעה של רצפים הקשורה לנושאים אלה. מכיון שאורנוס עוד יחזור למעלה ה 27 במזל דגים שמפעילה את אותה מעלה במזל תאומים שם נמצאת ונוס, אפשר לומר בודאות שתהליך ההחלמה והחזרה לקרקע ימשך בין חצי שנה לשנה לפחות. לא קל.

עמידות והשרדות

אלא שמפת הלידה של לבייב היא מפת לידה של שורד אמיתי, וכמו שראינו בזויות שבין השמש מרקורי ואורנוס לכירון שנמצא ממול – מאסונות ודברים קשים רק נבנה שלד חזק יותר ועמיד יותר, שבסופו של דבר יוכל להפגין כוח ועוצמה מחודשים עם הזמן, כל זמן שיעשו הצעדים הנכונים שעיקרם – הסקת מסקנות חכמות, ובנייה מחודשת בקונספט שונה שתלוי פחות באחרים, ויותר רק בעצמו.

  • עוד באותו נושא:
  • לב לבייב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully