וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיים בזרם

מה אומרת סערה בים? מה רומז ברז מטפטף? ולמה אפשר לצפות לשינוי אחרי חום המדבר? על מקורות מים ומזג האוויר בחלומות

הגענו לפרק השביעי בסדרת החלומות. למדנו כבר שבסופו של דבר, החלק החשוב ביותר בפתרון החלום הוא להקשיב ולשמוע מה החולם אומר ואיך הוא מספר לנו את החלום. כל השאר זה רק עניין טכני ובו עלינו להכיר את הסימבולים השונים. הסברתי כי סימבול יכול להיות סימבולי ארכיטיפי או פרטני. הדגשתי את החשיבות שיש בהבנת סוג הסימבול אותו החולם מציג והמשמעות האישית שיש לסימבול זה עבור החולם. כעת נמשיך להכיר את הסימבולים והפעם - המים ומזג האוויר.

מים, זוגיות, זרימה והתחדשות

מפתיע לגלות עד כמה אנו לא מעריכים מספיק סימבול חשוב זה. בדרך כלל אנו מקנים לו, מתוך עצלות, ערכים של זוגיות ומערכות יחסים בעוד שבפועל, לא רק שיסוד זה אינו חייב לייצג מערכות יחסים, אלא הוא מייצג הרבה יותר. הוא מייצג אנרגיה של התחדשות וזרימה. בעולם מושלם, כל מה שרצינו היה מתגשם וכל מה שנזקקנו לו היה מתרחש. אבל, כמו שאנחנו כבר יודעים, החיים הם לא תכנית כבקשתך. כשמפטרים אדם מעבודתו, הוא פונה לרגשות כגון כעס, כאב. הוא מרגיש שהקרקע נשמטת מתחת לרגליו. אולם כשהוא חולם, הוא צריך להכניס אל חייו אנרגיה חדשה שתעזור לו להמשיך הלאה בחייו ולהתחדש. הוא צריך את האנרגיה של המים. ככל שיתחבר מהר יותר אל אנרגיה זו, כך יוכל לוותר על הכעס, על האגו ועל הכאב, ולמצוא משהו אחר שיקדם אותו למקום טוב יותר בחייו.

בתת מודע, אנו יודעים כי המים קשורים עם היכולת שלנו להתחדש. כאשר אנו רוצים למסור בשורה קשה למישהו, אנו תחילה מושיבים אותו על כסא ולאחר מכן אנו נותנים לו כוס מים. למה שלא ניתן לו להחזיק תפוח, סרגל או אפילו כוס מיץ תפוזים סחוט? למה רק מים? כיוון שאנו יודעים כי למים יש את היכולת לעזור לנו להמשיך הלאה, לזרום. יסוד המים קשור לאמונה וליכולת שלנו להתחבר לאנרגיות גבוהות, מהן אנו ממלאים את המאגרים שלנו ומאפשרים לעצמנו לעמוד במשימות החיים.

אז מה מייצג סימבול המים? ובכן, המים אינם מייצגים רק רגשות. זהו סימבול המייצג ספטרום מאוד רחב, של רעיונות הקשורים ברגשות, בתת-מודע, וביכולת שלנו להמשיך הלאה בחיים ולזרום. בפועל החלוקה תהיה לפי קבוצות המים המופיעים בחלום, כאשר באופן גורף ישנם שתי קבוצות של מים: מקורות מים גדולים ומקורות מים מפוזרים.

מקורות מים גדולים

חלום בהם נפגוש במקורות מים גדולים (כגון: ים, אגם, נהר), בדרך-כלל מייצגים רגשות ופחדים הקשורים ברגשות. לרוב, מקור המים הזה מייצג את החולם במערכת יחסים מסוימת והשאלה היא מה קורה בחלום. תוכן החלום ומעשיי החולם יוכלו לרמוז לנו על הבעיה. בנקודה זו, חשוב לבדוק מה האינטראקציה של השואל עם המים. שיט בים רגוע לדוגמא, יכול להראות לנו אדם המרגיש טוב במערכת היחסים שלו. לעומת זאת, חלום בו החולם נמצא בסערה בים ופוחד מפני טביעה, מבטא את העובדה כי החולם מפחד מהרגשות שלו, מפחד להתאהב, לטבוע בזוגיות. חלום בו אנו מפחדים להיכנס למים הינו ביטוי לפחד שיש לנו "לקפוץ למים", להיכנס לזוגיות ולהתאהב.

חלום הצונאמי המפורסם, אותו כמעט כולנו חווים בשלב זה או אחר של חיינו, הינו לרוב ביטוי של פחד שורשי הקיים בכל אחד מאתנו, כי מערכת היחסים, הזוגיות ואף ההתאהבות הבוערת בנו – "תטביע" אותנו עד כדי שנאבד את מי שאנו.

מקורות מים מפוזרים

הופעת מים מפוזרים (גשם, שלולית, מקלחת) בחלום מייצגים יכולת התחדשות, שפע, ברכה, הצלחה, פריון ומזל. גם כאן חשוב להבין מה החולם עושה עם המים ומה האינטראקציה שלו איתם. חלום לדוגמא, בו אנו חולמים שאנו רוצים להשתמש במים, להתקלח לדוגמא, אולם המים לא יוצאים מהברז, יכול לייצג חלק בנו הרוצה להתחדש אך אינו יכול. חלום בו אנו יוצאים לגשם זלעפות ונרטבים לגמרי, הוא חלום טוב המרמז על התחדשות ושפע הקיימים בחיינו.

יחד עם זאת, לא כל מקרה של הופעת מים בחלום מייצג שפע וברכה. בזבוז של מים בחלום יכולים להצביע על בריחה של שפע הקיים בחיינו. יש כמובן הבדל גדול בין טפטוף ברז מים שאינו פוסק, לבין פיצוץ של צינור, אולם לשני המקרים מכנה משותף אחד – בריחת השפע. כך למשל חלום בו נפגוש מים שמתבזבזים, יכול להראות כי הגיע הזמן לבדוק את התקציב המשפחתי ולראות לאן הכסף מתבזבז.

גם במקרה של חלומות על מקורות מים גדולים, רעיון הזרימה וההתחדשות קיים. חלומות בהם נראה ים לדוגמא, הם צעקה לעזרה של הנפש המבקשת להתחדש, לא להיתקע ולהמשיך הלאה למקום מאוזן וזורם יותר.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

מזג האוויר ומצב הרוח

לא מעט פעמים אנו נתקלים בחלומות בהם נשים לב למזג האוויר. לא רק חלומות על סערות, רעמים וברקים מושכים את תשומת ליבנו, אלא גם טמפרטורה, רטיבות, יובש, רוחות, העדר שמש ועוד יכולים להטריד אותנו. כשאנו עוסקים בחלומות על מזג אוויר חשוב "לסנן" את הגורמים הרלוונטיים בחלום. כך למשל, חלום המייצג חום מדברי וצימאון יכול להיות ביטוי של הגוף הישן, אשר סובל מעודף חום וצימאון והחלום אינו מייצג דבר פרט לצורך של הגוף להתעורר, לשתות מים ולהדליק את המזגן. לאחר שהסרנו את הגורמים הרלוונטיים בחלום ואנו בטוחים כי לא חלמנו את החלום בגלל מצבנו הגופני, אנו יכולים לעסוק במזג האוויר עצמו ולהבין מה הוא מייצג בחלום.

ככלל, מזג האוויר הוא כלי דרכו אנו, החולמים, מצליחים לבטא את מצב הרוח ואת הרגשות שלנו בזמן ערות. הבנת הסימבוליות של מזג האוויר בחלומנו יכולה לעזור לנו להבין טוב יותר באיזה הלך רוח אנו נמצאים ומהן ההשלכות של הלך רוח זה. כך למשל חלום בו אנו מוצאים את עצמנו בליבה של סופת חול סוערת, יכול לרמז על סערת רגשות בה אנו שרויים בזמן ערות.

כשמופיע חלום העוסק במזג האוויר, חשוב לבחון לא רק את מזג האוויר, אלא גם את התחושות שלנו ואת הפעולות שאנו נוקטים בחלום. כך למשל חלום בו יש סערה מחוץ לבית שבגללה אנו לא יוצאים החוצה, יכול לרמז על סערה הקיימת בחיינו שבעקבותיה אנו מונעים מעצמנו לפעול. הסערה בחלום יכולה לא רק לייצג, לדוגמא, לחץ בו נתון המעסיק שלנו שאנו מחכים שיחלוף כדי שנוכל לבקש העלאה, אלא יכול מצד שני לייצג סערת רוחות בה אנו נמצאים ומפריעה לנו להתקדם בחיינו, בזוגיות לדוגמא.

חלומות על מזג אוויר סוער, ובמיוחד חלומות בהם אנו נאבקים עם מזג אוויר שכזה, יכולים פעמים רבות להעיד על שינויים שאנו עומדים לעבור בזמן הקרוב. מי שמכיר את הגישה שלי יודע כי אני לא מייחס לחלומות משמעויות נבואיים, וגם הפעם חשוב לי להדגיש כי אין כאן אלמנט של ניבוי, כי אם הסקת מסקנות פשוטה. חלום בו אנו נאבקים עם מזג האוויר מייצג את הנטייה שלנו להיאבק עם המזג הסוער הקיים בנו, ומאבקים מסוג זה בדרך-כלל מהווים נקודת מפנה שאחריה מתחיל שינוי חשוב בחיינו. לכן, חלום על מזג אוויר סוער (ובסוג חלומות אלו נכללים גם חלומות בהם אנו הולכים במדבר צחיח ונאבקים בחום ובצימאון), יכול להראות כי אנו נלחמים עם השדים שבנו, עם בעיות הקיימות חיצונית לנו, ולא נותנים לאלו להכניע אותנו. לכן בתום הסערה אנו בהחלט יכולים לצפות לשינויים משמעותיים בחיינו.

© מנדלבוים שגיא. עוסק בהומיאופתיה קלאסית, מנהל פורום טארוט בוואלה! בעל ניסיון של 14 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא טארוט וחלומות אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully