וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלומות אלומיניום

מה פשר המסדרון הארוך והפתלתל? מדוע כל החלונות סגורים? ומה עושה כאן אחותך? על משמעות הדמויות והמבנים בחלום: חלק א'

תקציר הפרקים הקודמים:
1. החלק החשוב ביותר בפתרון החלום הוא להקשיב ולשמוע מה החולם אומר, ואיך הוא מספר לנו את החלום. כל השאר זה רק עניין טכני ובו עלינו להכיר את הסימבולים השונים.
2. סימבול יכול להיות סימבול ארכיטיפי או פרטני. חשוב להבין את סוג הסימבול אותו החולם מציג.

כעת הגיע הזמן לחבר את הדברים ולדבר על הסימבולים עצמם. אני מקדיש את המאמר הזה לדמויות ולמבנים בחלום.

הדמויות בחלום מייצגות אותנו

אחד מהכללים החשובים הקשורים לדמויות בחלום, הוא שכל הדמויות המופיעות בחלום, מייצגות אותנו. למעט מקרים חריגים, אותם אזכיר מאוחר יותר, כל הדמויות מייצגות פן הקיים בנו. גם אם חלמנו על ההורים שלנו, על המשפחה, חברים ואפילו על חיות – הכול למעשה מייצג אותנו.

שאלה חשובה שצריכה להישאל אם כך היא: מדוע אנו חולמים על הדמויות ולא על עצמנו? מדוע אנו לא חולמים כי אנו פצועים, אלא בוחרים לחלום על ציפור פצועה? הסיבה היא שהמערכת שלנו לא רוצה, ואולי אף אינה יכולה כרגע להתמודד עם המצב כפי שהוא, ולכן אנו חולמים על דבר דומה אשר מאפשר לנו להתמודד טוב יותר, כרגע, עם האירוע. בהמשך, סביר להניח כי החלום ישתנה ובהדרגה הוא יהיה דומה יותר לאירוע האמיתי. לבסוף נוכל לפגוש חלום בו נוכל לשחזר את האירוע כפי שהיה. חלום כזה יכול להיות סימן לכך שאנו בדרך להחלמה וכי אנו מתמודדים היטב עם האירוע אותו מייצג החלום.

כדי להבין את המסר שהדמויות מנסות להעביר לנו, עלינו תחילה לבחון היטב ולהבין מה קורה לאותן הדמויות בחלום ומדוע. הרי כל מה שקורה לדמויות משקף את מה שקורה לנו. כך למשל אם אנו חולמים על ציפור פצועה, סביר להניח כי גם בנו יש משהו פצוע. לאחר מכן יש לבדוק מה מייצגת הדמות שהופיע בחלום שלנו. עלינו לשאול את עצמנו מדוע דווקא היא נבחרה? מה מאפיין את הדמות שבחרנו, שבגללו היא שם בחלום? מה אותה דמות מייצגת עבור החולם? כך למשל חולם המספר כי הוא חלם שאמו משוחחת עמו בחלום ואומרת לו כי עליו להתחתן עם בת זוגתו, יש לבחון מה מייצגת דמות האם עבורו. נוכל לגלות למשל כי החולם מקשיב לאמו ומאד מכבד את דעתה, במיוחד בתחום הזוגיות. עובדה זו תעזור לנו להבין כי כנראה אותו צד הקיים בו שרוצה להתחתן, מנסה להעלות את נושא החתונה והזוגיות למודע שלו.

דמויות אורחות ב-3 מקרים חריגים

יחד עם זאת יש לבחון שלושה מקרים בהם הדמויות בחלום אינן מייצגות אותנו, אלא את הדמות עצמה ואת התפקיד שהיא ממלאה בחיים שלנו.

1. במקרה של חלום רלוונטי: חלום רלוונטי הוא חלום בו אנו מתמודדים עם אירוע שהתרחש בחיינו, אשר קשור לדמות עליה חלמנו. כך, אם בחלום המעסיק שלנו צועק עלינו ואכן כך קרה, זהו אינו חלום בו אנו גוערים בעצמנו, אלא חלום המנסה להתמודד עם האירוע.

2. במקרה של חלום נבואי: ייתכן והחלום מציג אפשרות היכולה להתרחש בזמן ערות. במקרה זה אם אנו חולמים שאח שלנו שבר את רגלו, סביר להניח כי החלום לא מנסה לרמוז לנו שיש בנו חלק המפחד להיכשל (נלקח מהביטוי "לשבור רגל"), אלא כי ייתכן והאח שלנו עומד לשבור את רגלו.

3. במקרה של דמויות במבנה: החלומות מהסוג החריג השלישי, הם חלומות בהם הדמויות מופיעות בבית שלנו. על כך אכתוב בהמשך.

הבתים הם הנפש ובחדרים מסתתרות בעיות

כמעט בכל חלום אנו נמצא את עצמנו בתוך או מחוץ לבית או מבנה. המבנים בחלום מייצגים את הנפש שלנו, את ה"אני". הבית מבטא את עצמנו ומגדיר אותנו, את הגישה שלנו ואת מה שיש לנו בחיינו, לרבות משפחה וילדים.

גם כאן יש לשלול מקרה של חלום רלוונטי, לדוגמא אדם שעושים בביתו שיפוצים או שהוא לקראת מעבר דירה, סביר להניח כי הוא יחלום על בתים ומבנים ואין משמעות פסיכולוגית נסתרת. במקרה זה, החלום פשוט מייצג את העובדה שהנושא מטריד אותו. במקרים אחרים, כדי להבין מה מייצג המבנה בחיינו, עלינו לבחון אותו היטב.

1. סוג הבית: יש מבנים רבים ושונים בחיים ובחלום. אנו יכולים לחלום על בית פשוט עם שניים-שלושה חדרים או על בית קומות עם מאות חדרים. ככל שהבית מורכב יותר ומסובך יותר, כך הבעיה בחיינו היא מורכבת יותר. חלום על מבנה פשוט, יכול לייצג בעיה ברורה יותר וכן גישה פשוטה ובריאה יותר לבעיה. כך למשל חלום בו אנו נמצאים בבית בו הכול גלוי, פתוח ומסודר, יכול להעיד של נפש וגישה לחיים כזו. לעומת זאת חלום בו הבית מלא חדרים, שחלקם נעולים, ומסדרונות ארוכים ומפותלים מובילים אליהם, יכול לייצג נפש יותר מורכבת ובעיות פחות ברורות לחולם.

2. מצב הבית: האם הבית מלוכלך? נקי? האם זהו צריף רעוע? אולי אנו חוששים ללכלך אותו? מצב הבית יכול להראות לנו מה מצב הנפש ומה מצבם של ה"כלים" העומדים לרשותנו, אתם אנו מתמודדים עם הבעיה. צריף רעוע למשל יכול להראות לנו כי החולם מרגיש חוסר יציבות ואולי אף ארעיות. חלום בו אנו חוששים שהבית יתלכלך ושוקלים אם להזמין אורח לבית, למשל, יכול להראות כי אנו חוששים להיפגע.

3. מה יש במבנה: חלק חשוב מהבנת חלומות העוסקים במבנים קשור בתכולת המבנה. אילו דמויות יש בבית? מה עושות הדמויות? אולי הן רבות? חלום כזה יכול לסמל ריב פנימי הקיים בחיינו. החפצים ותכולת החדרים חשובה גם כן. מאחורי כל חדר, במבנים מורכבים, נמצא בעיה אחרת שמאוחסנת בתת-מודע. חלום בו אנו מנסים להיכנס לחדר ולא מצליחים, למשל, יכול להצביע על בעיה שאיננו מוכנים עדיין להתמודד אתה.

4. פתחים ויציאות: האם הדלת נעולה? לא ניתן לפתוח את החלון? אולי דמות מנסה להיכנס ואנו לא פותחים לה את הדלת? הפתחים והיציאות בחלום יכולים פעמים רבות להעיד אל יכולת האינטראקציה שלנו עם הסביבה החיצונית. חלום בו אנו מנסים לצאת מהבית, אך הוא נעול יכול להצביע על כך שאנו מרגישים כלואים. אולי אנו רוצים להשתנות, להחליף אווירה, אולם איננו יכולים? חלום על בית נעול שלא ניתן להיכנס אליו יכול להצביע על סגירות ועל נטייה בזמן ערות שלא להכניס אנשים לחיינו.

5. היכן אנחנו ומה אנו עושים: גם למיקום שלנו בבית יש משמעות. האם אנו בקומת החדרים? במרתף? אולי על הגג? חלום המתרחש במרתף יכול להצביע על התמודדות עם דבר חבוי בחיינו. אולי אנו מחביאים דבר מה ועכשיו הזמן לגלות את זה מחדש?

6. למי שייך המבנה: פעמים רבות נחלום חלום המתרחש בבתים של אחרים. נסו לחשוב מדוע דווקא בחרנו להרגיש בבית אצל מישהו אחר. חלום המתרחש בביתו של חבר, למשל, יכול לרמוז לנו שהגיע הזמן לחזק את הקשר. לפעמים נחלום חלומות במבנים שבהם שהינו בזמן הילדות. חלומות המתרחשים במבנים כמו בית הספר, הבית של ההורים, דורשים מחשבה על תקופת הזמן הקשורה עם המבנה. ייתכן ובעיה הקשורה באותה תקופה קדומה או דומה לה מתעוררת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

דמויות במבנים: הפעולה והאינטראקציה

כשדמות קרובה אלינו מופיעה בחלום בתוך המבנה, היא לרוב תייצג את עצמה ולא צד מוסתר הקיים בנו. במקרים אלו יש לבחון מהי האינטראקציה שיש בינינו לדמות. כך למשל חלום בו אנו לא נותנים לאמא שלנו להיכנס לבית, יכול להראות כי אנו לא נותנים לה להיכנס אל חיינו. פעמים רבות הפעולה שהדמות עושה, משקפת את התחושות שיש לנו כלפיה. אם לדוגמא נחלום שחבר טוב מתפרץ לביתנו ומאיים עלינו עם אקדח, ייתכן שהחלום רומז כי אנו מרגישים מאוימים מאותו החבר. מצד שני, אותו חלום יכול לרמז כי אנחנו דוקא מאיימים על החבר הטוב וכי צריך לעשות משהו ולעזור לאותו החבר.

לרוב, המסרים בחלום לא יהיו ישירים וברורים. פעמים רבות האמת נחבאת מאחורי משחק הדמויות והמבנים. צריך לדעת פשוט "להיכנס לראש של החולם". כל הרמזים והמסרים הסמויים נמצאים בחלום ואנו צריכים לעזור לחולם לחבר את כל הנקודות. בשבוע הבא: מהן המשמעויות של כל חדר בבית?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully