וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה מסתתר מאחורי הקלף?

שגיא מנדלבוים ממשיך לגולל את סיפורו של דיאדאלוס כדי שנוכל להבין טוב יותר את סדרת המטבעות. המיתולוגיה שמאחורי הטארוט

שישה מטבעות

דיאדאלוס מצליח לברוח. הוא מגיע לאי כריתים, שם הוא פוגש את המלך מיינוס, משתטח ארצה, מספר לו את כל האמת על מה שקרה ומבקש רחמים ומקלט מדיני. מיינוס, שידע היטב מיהו דיאדאלוס, מבקש ממנו לקום ואומר לו שלא רק שייתן לו מקלט מדיני, אלא אף מעמד של אמן וישכור באופן אישי את שירותיו לחצר המלכות. כך, ברגע אחד, מתהפך גורלו של דיאדאלוס והכבוד, האושר והפרנסה חוזרים לחייו.

הארכיטיפ של הקלף: הפירוש של הקלף עוסק בלקבל יותר ממה שמגיע לנו. הארכיטיפ של הקלף יתעורר בחיינו במצבים בהם נקבל עזרה או שיאמינו בנו למרות שעוד לא הוכחנו את עצמנו. אז יהיו כאלו שיידעו לומר תודה, יהיו כאלו שירגישו מעט מושפלים, יהיו כאלו שירגישו צורך להוכיח את עצמם ויהיו כאלו שירגישו יותר מדי נוח ויעזו לבקש עוד. אצל כולם זה קורה והמבחן האמיתי מגיע כשמאמינים בנו או עוזרים לנו. הדבר הנכון לעשות כשזה קורה הוא לפעול מהלב.

שבעה מטבעות

אמנם דיאדאלוס נהנה ממעמד וייחוס מצוינים בממלכה החדשה, אולם לאחר זמן קצר הוא מבין כי אינו עושה את הדבר הנכון. הוא מבין שאינו באמת מגשים את עצמו כאמן, אלא כלוא בכלוב של זהב ותפקידו לשרת את המלך. דיאדאלוס גומל בלבו לעזוב את כריתים ושוקל אף לחזור לממלכה הקודמת, להישפט ולרצות את עונשו, אולם כשהוא פונה למיינוס כדי לבקש לצאת מהממלכה, הוא מסרב לשחרר אותו ואת בנו.

הארכיטיפ של הקלף: פירוש הקלף עוסק באכזבה ומראה שהיא למעשה תורמת לנו: בשלב הראשון בזכותה נוכל להבין טוב יותר את מצבנו ולאחר מכן היא זו שתורמת לעשייה של הדבר הנכון בחיינו. הארכיטיפ של הקלף יתעורר בנו כשנהיה במצבים של שפל, קושי ואכזבה, והשאלה היא במה נבחר אז? האם נמשיך להישאר במקום העגום בו אנו נמצאים או נחליט לעשות שינוי ולהסתכן? הארכיטיפ מראה שהנטייה שלנו תהיה להסתכן ולעשות את השינוי, אולם השאלה היא האם נקשיב לאינסטינקט זה.

שמונה מטבעות

המצב בין דיאדאלוס לבין המלך מיינוס מתערער ודיאדאלוס נאלץ לברוח מהממלכה של המלך מיינוס. הוא בונה כנפיים עשויות משעווה עבורו ועבור בנו איקרוס, ועף כשהוא משאיר את העבר מאחור. אל המקום החדש מגיע דדלוס לבדו, משום שאיקרוס בנו מתלהב מהחופש והעוצמה הטמונים ביכולת התעופה. למרות אזהרות אביו, הוא נמשך לעוצמה של השמש ומתקרב אליה יותר מדי. השעווה שעל כנפיו נמסה והוא נופל ונהרג. דדלוס מגיע לייעודו החדש: לסיציליה ושם מתחיל את הכל מהתחלה. הוא עובד בחצר המלכות של המלך קוקלוס וצריך שוב להוכיח את עצמו ואת כשרונותיו.

הארכיטיפ של הקלף: פירוש הקלף עוסק בחניכות וביכולת לעבוד קשה, זאת למרות שאנו לא רואים תוצאות מיידיות. אולם מעבר לכך, הארכיטיפ של הקלף עוסק בנטייה שלנו שלא להקשיב לאלו המנוסים יותר, ולפעול - למרות חוסר הניסיון שלנו - מהר מדי וללא שיקול דעת. בסיפור איקרוס אינו רוצה להקשיב לדברי אביו הקורא לו שלא להתקרב לשמש. איקרוס לא הקשיב ושילם מחיר כבד. וכך גם אנחנו עושים פעמים רבות: מתעלמים מהאזהרות של מי שמנוסה יותר מאיתנו וסומכים יתר על המידה על כך שהצדק והכוח עמנו.

תשעה מטבעות

דיאדאלוס מוכיח את עצמו שוב כאמן מזהיר והמוניטין והכבוד שבים אליו. הוא מקבל את העצמאות שלו בחזרה ומצליח להשתחרר מצרות העבר. המלך מיינוס אמנם רודף אותו, אולם כשהוא דורש שדיאדאלוס יוחזר לו, מגלה המלך מיינוס שדיאדאלוס הרבה יותר אהוב ורצוי שם מכפי שציפה. כשהוא מתעקש, בנות המלך הורגות אותו כדי שלא יפגע באמן האהוב. זוהי תקופה נפלאה עבור דיאדאלוס: מעמדו כאמן מתבסס, הוא אהוב ומוערך על ידי כולם וכל שנותר לו הוא ליהנות ממנה.

הארכיטיפ של הקלף: הפירוש של הקלף עוסק ברווח המגיע לאחר עבודה קשה. עם זאת, הארכיטיפ של הקלף עוסק בחלק המעשי יותר של הקלף ובנטייה הקיימת בנו שלא לממש את ההישגים אליהם הגענו ולהשאירם כפי שהם מבלי לעשות את הצעד הסופי ולהפוך את ההישג לתוצאה אמיתית.

פעמים רבות נתקל במקרים בהם אנו מגיעים להישג: למדנו, השקענו וטרחנו, אך למרות הכל אנו לא מממשים את זה. לפעמים אנחנו עוברים הלאה מהר מדי או מרגישים קושי לעשות את הצעד האחרון, האמיתי, ולהפוך את מה שלמדנו למקצוע. עלינו להיות ערים לארכיטיפ הזה ולהבין שלמרות שסיימנו שלב ועבדנו קשה, עדיין נשאר לנו להשלים את השלב האחרון ולהתגבר על הנטייה להשאיר את הדברים ללא מימוש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

עשרה מטבעות

מעמדו של דיאדאלוס מתחזק, צרות העבר כבר לא מאיימות עליו והוא הופך להיות אמן הממלכה. הוא מחזיר לעצמו את ההצלחה, התהילה, הכבוד, האושר והעושר וזוכה לילדים ונכדים וחייו הופכים למאושרים. אך חשוב יותר, הוא לא יעשה את השגיאה שעשה בצעירותו: הוא לא יפחד שייקחו ממנו את מעמדו ויהיה בטוח במי שהוא ובכשרון שלו.

הארכיטיפ של הקלף: הפירוש של הקלף מראה שהשואל הגיע לשלב בחייו של חלקת האלוהים הקטנה שלו. הארכיטיפ של הקלף עוסק באותו הרעיון ומראה שלכולנו יש נטייה ורצון להיות שם. למצוא את חלקת האלוהים הקטנה שלנו: להתבסס, להרגיש בטחון יציבות ושפע. כולנו רוצים יציבות, שקט ובטחון, זה טבוע בנו, ועלינו לזכור שגם בזמן ריב, עימות או מלחמה – גם הצד השני רוצה את זה.

© מנדלבוים שגיא. עוסק בהומיאופתיה קלאסית, מנהל פורום טארוט בוואלה! בעל ניסיון של 14 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא טארוט וחלומות אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ.

  • עוד באותו נושא:
  • טארוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully