וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פותחים קלפים - תרגול 23

16.11.2008 / 13:00

שגיא מנדלבוים ממשיך לפתוח בטארוט. הפעם הוא יתרגל אתכם את המשמעות של הקלפים הנזיר, גלגל המזל, הצדק והתלוי בקריאה

בשבוע שעבר גילינו שלפני הכניסה למאבק, כדאי תחילה לגלות מהי האמת ומה אנחנו רוצים, משום שכאשר זה ברור, כל מה שנשאר כדי להצליח הוא לפעול בדרך בה מראים הקלפים הכוהן הגדול עד העוצמה. היום נמשיך לתרגל את הסדרה המרכזית ונגלה שפעמים רבות השינוי צריך להיעשות דווקא בפנים ונגלה איזה סוג של שינוי על השואל לעשות בכל אחד מהקלפים: הנזיר, גלגל המזל, הצדק והתלוי, כדי שתגיע ההצלחה.

התרגיל

אסף, בן 35, הוא רווק המחפש כבר למעלה משנה זוגיות יציבה שתוביל לחתונה וילדים. הוא מודה שהוא כבר מיואש ושואל: "האם אמצא זוגיות בחצי השנה הקרובה?". לפני שאתם ממשיכים, תעצרו כאן את קריאת המאמר, קחו עט ונייר וכתבו מה הייתם עונים לאסף אם היה מופיעים לכם לפי הסדר הקלפים הבאים: הנזיר, גלגל המזל, הצדק, המרכבה והתלוי. קחו את הזמן הנדרש לכם ותקראו שוב את הפירושים באינדקס קלפי הטארוט. לאחר מכן, כתבו מה הייתם עונים לאסף והשוו בין התשובות שלכם לתשובות שניתנות כאן. בהצלחה.

התשובות

לפני שנתחיל, ברצוני להזכיר שקלפי הסדרה המרכזית הם קלפי מסר ולכן אינם נותנים תשובה סופית של "כן" או "לא". קלפי הסדרה המרכזית, שאקרא להם מעכשיו "מייג'ורים", הם קלפי התפתחות, המייצגים שיעור שהשואל עובר או עומד לעבור. הם לא עוסקים ב"כן" ו"לא", מכיוון שאין כאן "כן" או "לא", אלא יש צורך להבין מהו השיעור וליישם אותו.

המייג'ורים מראים איך השואל צריך להתנהל, איך צריך לחשוב ומסבירים מה לעשות כדי "להוריד" את השיעור של הקלף לקרקע. השיעורים שהמייג'ורים מייצגים יעסקו לרוב בהתנהלות לקויה וחולשות שעלינו להתגבר עליהם. הנטייה הטבעית של השואל היא להתנהל בצורה ההפוכה למסר של הקלף והתפקיד שלנו הוא להראות לשואל שהוא פועל בדרך ההפוכה מהשיעור שהקלף מייצג וללמד אותו כיצד עליו לנהוג. אם כך, השיעור שלו הוא להבין מדוע דרכו אינה מועילה ולשנות את דרך החשיבה וההתנהלות שלו. כשהשינוי יקרה, השואל יעבור את השיעור, הוא יחזור לאיזון ויוכל להגיע למטרתו.

כשמופיעים קלפי המייג'ורים, עלינו לזכור שלא תמיד התשובה חשובה, אלא השיעור שעלינו ללמוד. עד שלא נלמד את השיעור, כל תשובה של "כן" או "לא" אינה בעלת חשיבות, מכיוון שתשובות מסוג זה לא באמת יחברו אותנו לתשובה. עכשיו הכל תלוי בשואל. אם הוא יפעל, ישתנה ויישם את השיעור של הקלף - הוא יצליח. אבל אם הוא ימשיך לתת לגורמים חיצוניים ולעצמו לעכב אותו מלממש את השיעור, לא יקרה דבר וכל האפשרויות הנפלאות העומדות בפניו יישארו פוטנציאל, תיאוריה בלבד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

קלף הנזיר

קלף הנזיר מייצג סבלנות והוא מראה, שהכל עניין של זמן וסבלנות ואסף אמור למצוא את המיועדת במהלך חצי שנה. אבל מי שמכיר את הפירוש המלא של הקלף יודע, כי הסבלנות היא השלב השלישי במשוואת ההצלחה. תחילה עלינו לרצות, לאחר מכן לראות את הדרך בעיני רוחנו ולפעול. לאחר שעשינו את הכל: במקרה של אסף, רק לאחר שהוא יוצא כל יום חמישי למועדון, כשהוא רשום לאתר היכרויות וכל החברים שלו מתגייסים לחפש לו זוגיות. כשכל זה קיים - אז מגיע שלב הסבלנות, בו אסף פשוט צריך להבין שהוא עשה הכל ועכשיו זה רק עניין של זמן.

עם זאת, הקלף מראה שאסף התרגל יותר מדי להיות לבד ועליו לשנות את זה. לכן נמליץ לו על סדרה של שינויים בסגנון ה"פאנג-שוואי", שמטרתם להגביר את אנרגיית הזוגיות: לדאוג שיהיו שתי כריות במיטה שלו (כדי להיות מוכן כמובן), לארח יותר אנשים בביתו ובמיוחד נשים (כדי לשבור את מעגל הלבד), לדאוג שהדירה שלו תהיה נעימה ומזמינה והכל תלוי במידת הנכונות שלו.

קלף גלגל המזל

קלף גלגל המזל מראה שאסף התחיל שינוי פנימי משמעותי, שיוביל לשינויים חיצוניים שהתוצאה שלהם היא מציאת בת זוג. השינוי הפנימי אמנם החל, אך הוא עוד לא הסתיים ואסף צריך להבין שהשינויים וההצלחה שתבוא, אינם תלויה בדבר פרט לשינוי שהוא יצליח לחולל בתוכו. עליו להמשיך לעבוד קשה, להיות אמיתי עם עצמו, מפוקח ולא רק להבין מה צריך להשתנות אצלו, אלא גם לפעול כדי לתקן את זה. במלים אחרות, עליו לקחת את הגורל לידיים ולהבין שאם הוא לא ימשיך לפעול ולהשתנות, אם הוא יסחף בזרם החיים, חייו יהיו כמו גלגל: פעם למעלה, פעם למטה וללא שליטה.

קלף הצדק

קלף הצדק קורא לאסף "לחתוך" את כל מה שמפריע לו למצוא בת זוג. עליו לפעול דווקא ממקום של הגיון, לשים רגש ואגו בצד, להכין רשימה של כל מה שעומד בדרכו ולהתחיל לפעול כדי שזה יקרה. לרוב, מה שמפריע בקלף הוא בעיקר חוסר הפעולה שלנו ורגשות שמפריעים. פעמים רבות עלינו "לחתוך" את הדרך בה אנחנו מתמודדים עם נושא השאלה. במקרה של אסף, אם הוא מזהה שהבעיה שלו היא ביישנות, הרי שבזה הוא צריך לטפל ובלי כל היסוס להתחיל טיפול אישי, אימון, פסיכולוג ולעשות את כל מה שנחוץ כדי שהוא יוכל להתגבר על הבעיה.

עם זאת, הקלף יכול לרמוז על כך שכשלאסף יש זוגיות, הוא נוטה "לחתוך" מהר מדי. במקרה הזה, הוא צריך להבין שלא נכון עבורו ל"חתוך" את הקשר רק בגלל שהוא מפחד לומר את מה שיש בלבו, אלא מה שעליו לחתוך זה את החשש המונע ממנו להתבטא.

קלף התלוי

קלף התלוי מראה לנו שכדי שלאסף תהיה זוגיות עליו להקריב. מה עליו להקריב? זה מאוד תלוי במקרה: לפעמים השואל צריך להקריב זמן ולאפשר לעצמו לעבוד קצת פחות כדי שיוכל לבלות יותר ולפעמים עליו להקריב כסף ולהרשות לעצמו לעשות טיול של "פנויים פנויות" בחו"ל.

אבל לרוב מה שהשואל צריך להקריב כאן זה את הטבע שלו. כך למשל, ייתכן שאסף הוא לא טיפוס של בילויים ואתרי היכרויות, אבל בתקופה שבה נשאלה השאלה, הוא צריך לשנות את זה. אז נכון שהוא לא כזה, אבל זה בדיוק העניין: עליו להיות אחר לטובת הזוגיות. בהתחלה יהיה לו קשה ללכת למועדונים, להירשם לאתרי היכרויות ולשחק את המשחק, אך בהמשך זה יהפוך לטבע שני והוא יעשה את זה בלי בעיה ואפילו עם חשק. כשהוא ייצא מגדרו וישחק את המשחק – אז יבוא השינוי והוא יימצא זוגיות.

בשבוע הבא נתרגל את הקלפים: המוות עד הכוכב. מי שרוצה להיות מוכן יותר לתרגול הבא, מוזמן להיכנס לאינדקס קלפי הטארוט ולקרוא על קלפים אלו קצת יותר.

© מנדלבוים שגיא. עוסק בהומיאופתיה קלאסית, מנהל פורום טארוט בוואלה! בעל ניסיון של 14 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא טארוט וחלומות אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ.

  • עוד באותו נושא:
  • טארוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully