וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פותחים קלפים - תרגול 21

2.11.2008 / 17:05

שגיא מנדלבוים ממשיך לתרגל אתכם פתיחה בטארוט. נא להכיר: הקלפים הכוהנת הגדולה, הקיסרית והקיסר

בשבוע שעבר תרגלנו את קלף השוטה וקלף הקוסם ולמדנו להכיר את שני השיעורים החשובים שהם מייצגים: שיעור החופש ושיעור הרצון. גילינו שבשני הקלפים האלו מה שהשואל רוצה זה הדבר החשוב ביותר וכל השאר יסתדר כשהוא יתחיל לפעול כדי להגשים את זה. היום נכיר את הקלפים הכוהנת הגדולה, הקיסרית והקיסר, ונגלה שבשאלות של "האם נכון לי?" תשובה חיובית יכולה להיות גם שיעור שלאו דווקא מייצג הצלחה חומרית. פעמים רבות כישלון הוא שיעור חשוב הרבה יותר מאשר הצלחה בטוחה.

התרגיל

גל, בן 33, הוא בחור רציני שסיים לא מזמן את לימודי התואר שלו וקיבל הצעה לעבוד בחו"ל. הוא אמנם רווק ושיקולי זוגיות לא רלוונטיים מבחינתו, אולם זה בכל זאת שינוי גדול והוא רוצה לדעת אם זה נכון עבורו. שאלתו היא: "האם נכון לי לקבל את התפקיד בחו"ל?".

לפני שאתם ממשיכים הלאה... עצרו את קריאת המאמר. קחו עט ונייר וכתבו מה הייתם עונים לגל אם היה מופיע לכם קלף הכוהנת הגדולה. לאחר מכן, תחשבו מה הייתם עונים לו אם היה מופיע קלף הקיסרית ולבסוף מה היתה תשובתכם לו היה מופיע קלף הקיסר. קחו את הזמן הנדרש לכם וקראו שוב את הפירושים באינדקס קלפי הטארוט. אחר כך חזרו לכאן והשוו בין התשובות שלכם לתשובות שאתן במאמר. בהצלחה.

התשובות

לפני שנתחיל: גם קלפי הסדרה המרכזית, כמו קלפי החצר, הם קלפי מסר ולכן הם אינם נותנים תשובה סופית של "כן" או "לא". קלפי הסדרה המרכזית, שאכנה מעתה בשם "מייג'ורים", הם קלפי התפתחות, המייצגים שיעור שהשואל עובר או עומד לעבור. הם לא עוסקים ב"כן" ו"לא", מכיוון שאין במקרה זה "כן" או "לא", אלא יש צורך להבין מהו השיעור וליישם אותו.

המייג'ורים מראים לנו איך השואל צריך להתנהל, איך הוא צריך לחשוב ומסבירים מה עליו לעשות כדי "להוריד" את השיעור של הקלף לקרקע. השיעורים שהמייג'ורים מייצגים יעסקו לרוב בהתנהלות לקויה וחולשות שעלינו להתגבר עליהם. הנטייה הטבעית של השואל היא להתנהל בצורה ההפוכה למסר של הקלף והתפקיד שלנו הוא להראות לשואל שהוא פועל בדרך ההפוכה מהשיעור שהקלף מייצג וללמד אותו כיצד עליו לפעול. אם כך, השיעור שלו הוא להבין מדוע דרכו אינה מועילה ולשנות את דרכו ואת דרך החשיבה וההתנהלות שלו. כשהשינוי יקרה, השואל יעבור את השיעור, יחזור לאיזון ויוכל להגיע למטרה שלו.

כשמופיעים קלפי המייג'ורים עלינו לזכור שלא תמיד התשובה היא החשובה, אלא השיעור שהשואל צריך ללמוד ולהבין. כשהשיעור יילמד תגיע התשובה, אולם עד שהשיעור לא נלמד, כל תשובה של "כן" או "לא" לא תשנה, מכיוון שתשובות מהסוג הזה לא באמת יחברו אותנו לתשובה. עכשיו הכל תלוי בשואל. אם הוא יפעל, ישתנה ויישם את השיעור של הקלף - הוא יצליח. אבל אם הוא ימשיך לתת לגורמים חיצוניים ולעצמו לעכב אותו מלממש את השיעור, לא יקרה דבר וכל האפשרויות הנפלאות העומדות בפניו יישארו פוטנציאל, תיאוריה בלבד.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

קלף הכוהנת הגדולה

רבים יאמרו על קלף זה שלא ניתן לתת תשובה לשאלה שנשאלה, אולם אלו שקראו את ההקדמה על קלפי הסדרה המרכזית, בוודאי כבר מבינים שאין בכוונתנו כלל לתת תשובה. בכל אופן לא תשובה של "כן" או "לא". איך נוכל? הרי זה קלף מסר והוא אינו יכול להראות לנו אם גל יצליח או לא וגם אין זה חשוב.

מה שחשוב הוא שגל צריך לעשות את זה, ללכת אחר המסתורין וההרפתקאות שהחיים מזמנים, לקפוץ למים ולנסות. גם אם זה לא יצליח והוא יכשל, אין זה כשלון כלל, מכיוון שללא הניסיון הזה הוא תמיד ירגיש שמשהו חסר וכל צעד בחיים ילווה עם תחושת החמצה: "מדוע לא לקחתי את העבודה בחו"ל לפני 10 שנים?" הוא ישאל את עצמו. אז בשביל העתיד של גל, בשביל שלא נקבל גל ממורמר בעוד 10 שנים נגיד לו: "לך על זה! תלמד את השיעור ותתנסה".

קלף הקיסרית

כשמופיעים קלפי מייגו'רים על שאלות של "האם זה נכון לי?", ברוב המקרים נקבל תשובה חיובית. אולם אל לנו לטעות: אין זה אומר כלל שהשואל יצליח, לא כפי שהוא רוצה בנקודה זו, מכיוון שהתנסויות וכישלונות פעמים רבות חשובים יותר מהצלחות בטוחות.

קלף הקיסרית הוא קלף נפלא המכניס שמחה ושפע לכל תחום בחיי השואל. לכן, גם כאן נאמר לו: "לך על זה". אולם כדי שזה באמת יצליח השואל צריך "להוריד את הקיסרית לקרקע" וזה אומר שעליו לתת ולעשות ללא תמורה וללא ציפייה לקבל. גל צריך להבין שחו"ל זה לא רק עבודה ושבתקופה זו הוא יוכל להפרות כל תחום בחייו: זוגיות, לימודים והתפתחות אישית. ככל שהוא יותר יפרה את עצמו וסביבתו, ככל שיותר ייתן מעצמו, כך הוא יהיה יותר מאושר בחייו.

קלף הקיסר

קלף הקיסר מייצג סדר, יציבות, ארגון, ניהול וסמכותיות. זהו קלף של הצלחה מתחום החומר המייצג הצלחה בעבודה ובקריירה, כישורי ניהול ועבודה מצוינים ובכלל גישה טבעית לכל מה שקשור לחומר ולכסף. מי שקרא את תרגול מספר שלוש, בוודאי זוכר את החוקיות האומרת ש"זיקה קודמת לפירוש". זהו בדיוק המקרה, ומכיוון שלקלף הקיסר יש זיקה לכל הקשור לענייני עבודה, הרי שהתשובה היא חיובית. קלף הקיסר מראה לנו שגל עומד ליהנות מהעבודה שלו, במיוחד אם מדובר בעבודה הקשורה לניהול, משום שזה בדיוק מה שעושה הקיסר – הוא מנהל.

הקלף אמנם מראה, כי גל יודע לשלוט על עולם החומר, לנהל ולהצליח, אולם יחד עם זאת עליו ללמוד להביע את עצמו ולדבר מהלב, מכיוון שהנטייה שלו, במיוחד במערכות יחסים (לא רק מערכות יחסים זוגית), היא לנהל את הצד השני בעוד שהדבר הנכון הוא הבעה. לכן, הקלף רומז שבכל הקשור למערכות יחסים, לגל יש קושי הנובע מתקשורת והבעה לקויים. חשוב שגל יזכור שלפעמים לדבר מהלב ולהגיד מה הוא מרגיש מביא לתוצאות הרבה יותר טובות מאשר "רק" לנהל ולפקד.

בשבוע הבא נתרגל את הקלפים הכוהן הגדול והשטן, שהם שני צדדים של אותה מטבע. נגלה שהאמת חייבת לצאת ושעלינו לתת לה ביטוי, מכיוון שאם זה לא יקרה, אם האמת תישאר חבויה, אנו עלולים לפגוש את השטן שבנו. אז נפגוש במבחנים, קשיים ומכשולים הבאים לאותת לנו שאיבדנו את הדרך. מי שרוצה להיות יותר מוכן לשיעור הבא, מוזמן להיכנס לאינדקס הקלפים ולקרוא על קלפים אלו יותר.

© מנדלבוים שגיא. עוסק בהומיאופתיה קלאסית, מנהל פורום טארוט בוואלה! בעל ניסיון של 14 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא טארוט וחלומות אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ.

  • עוד באותו נושא:
  • טארוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully