וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פותחים קלפים - תרגול

קלף השוטה וקלף הקוסם מייצגים שיעורים העוסקים בחופש ובמימוש הרצון - ממשיכים לתרגל פתיחה בקלפי הטארוט

בשבוע שעבר למדנו לזהות קריאה של מסר וקריאה של כיוון. היום נתחיל לתרגל את הסדרה המרכזית, החשובה בחבילת הקלפים, העוסקת בשיעורים שעלינו לעבור כדי להתקדם לשלב הבא. שני הקלפים בהם נעסוק הם קלף השוטה וקלף הקוסם, המייצגים שיעורים העוסקים בחופש ובמימוש הרצון שלנו.

התרגיל

בטי, בת 28, בחורה נמרצת ושאפתנית, רוצה להתקדם למשרת מנהלת המחלקה במקום עבודתה בשנתיים האחרונות. התפקיד יתפנה בעוד ארבעה חודשים והיא רוצה לדעת האם היא תקבל אותו. שאלתה היא: "האם אקבל את הקידום בעבודה בחצי השנה הקרובה?".

לפני שאתם ממשיכים הלאה...עצרו את קריאת המאמר. קחו עט ונייר וכתבו מה הייתם עונים לבטי אם היה מופיע לכם תחילה קלף הקוסם. לאחר מכן תחשבו מה הייתם עונים אם היה מופיע קלף השוטה. קחו את הזמן הנדרש, קראו שוב את הפירושים ב"אינדקס קלפי הטארוט" וכתבו מה הייתם עונים לבטי. לאחר מכן, חזרו לכאן והשוו בין התשובות שלכם לתשובות שניתנו במאמר. בהצלחה.

התשובות

לפני שנתחיל, כדאי להזכיר: גם קלפי הסדרה המרכזית, כמו קלפי החצר, הם קלפי מסר ולכן הם אינם נותנים תשובה מוחלטת של "כן" או "לא". קלפי הסדרה המרכזית, המכונים גם "מייג'ורים", הם קלפי התפתחות המייצגים שיעור שהשואל עובר או עומד לעבור.

המייג'ורים מראים לנו איך השואל צריך להתנהל ולחשוב ומסבירים מה עליו לעשות כדי "להוריד" את השיעור של הקלף לקרקע. השיעורים שהמייג'ורים מייצגים יעסקו לרוב בהתנהלות לקויה וחולשות שעלינו להתגבר עליהם. הנטייה הטבעית של השואל היא להתנהל בצורה ההפוכה למסר של הקלף והתפקיד שלנו הוא להראות לשואל שהוא פועל בדרך ההפוכה מהשיעור שהקלף מייצג וללמד אותו כיצד עליו לפעול. אם כך, השיעור שלו הוא להבין מדוע דרכו אינה מועילה ולשנות את דרך החשיבה וההתנהלות שלו. כשהשינוי יקרה, השואל יעבור את השיעור, יחזור לאיזון ויוכל להגיע למטרה שלו.

כשמופיעים קלפי המייג'ורים, עלינו לזכור שלא תמיד התשובה היא החשובה, אלא השיעור שהשואל צריך ללמוד ולהבין. כשהשיעור יילמד תגיע התשובה, אולם עד שהשיעור לא נלמד, כל תשובה של "כן" או "לא" לא תשנה, תשובות כאלו לא באמת יחברו אותנו לתשובה.

עכשיו הכל תלוי בשואל. אם הוא יפעל, ישתנה ויישם את השיעור של הקלף - הוא יצליח. אבל אם הוא ימשיך לתת לגורמים חיצוניים ולעצמו לעכב אותו מלממש את השיעור, לא יקרה דבר וכל האפשרויות הנפלאות העומדות בפניו יישארו פוטנציאל, תיאוריה בלבד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

קלף הקוסם

למרות שמו, החזות שלו ושהוא בסימן "אחד", קלף הקוסם נותן תשובה שהיא בגדר פוטנציאל בלבד ומראה לא מה יהיה, כי אם מה השואל צריך לעשות כדי לממש את הפוטנציאל הנפלא שהקלף מייצג.

קלף הקוסם מראה שאין כל סיבה שבטי לא תקבל את הקידום. הוא מראה שהפוטנציאל מצוין וכמו קלף אס המטות, היא כשרונית, מלאת אמביציה והכל צריך לקרות מהר ונפלא. אבל זהו לא קלף אס המטות ולמרות הפוטנציאל המדהים של הקלף, יש דבר אחד העומד בין בטי לתוצאה אליה היא שואפת – וזו היא עצמה.

הקלף מראה שבטי צריכה להיות קוסמת. עליה לא לחשוש להביע את הרעיונות הכי מוזרים שלה, לא לפחד לשתף את הממונים עליה, להיות היוזמת, לא לפחד לעשות דברים לא צפויים ולא לעצור את עצמה. עצם הנוכחות של הקלף מראה, כי היא לא משתפת את הממונים עליה ברעיונותיה ולא מראה להם מי היא באמת. פעמים רבות יש נתק כל כך גדול בין הרעיונות הגדולים שהקלף מייצג לבין המציאות, שייתכן שבטי מעולם לא אמרה שהיא רוצה להתחרות על המשרה.

"ובכן, בטי היקרה", נאמר לה, "יש לך כוח עצום ויכולות מדהימות. אם תראי לממונים שלך מי את, תעמדי מולם ותגידי להם שאת רוצה את המשרה. אם לא תחששי להגיד מה את חושבת, מה לדעתך צריך לשנות (אם צריך כמובן), אם תראי לכולם מי זו בטי האמיתית - תקבלי את הקידום".

קלף השוטה

השוטה הוא אחד משלושה קלפים (השוטה, הכוהנת הגדולה והירח), שכאשר הם מופיעים כתשובה סופית, לא ניתן לתת תשובה ישירה לשאלה של השואל. עם זאת, ניתן לתת הכוונה לפעולה הנכונה שהשואל צריך לעשות כדי שהוא יימצא במקום הנכון.

קלף השוטה עוסק בחופש וחשוב שבטי תבין כי היא צריכה להעמיד את החופש בראש סדרי העדיפויות שלה. ייתכן ובטי עומדת "למכור" את החופש שלה והיא חייבת להבין שאין מחיר לחופש וכשלא טוב, כל סכום כסף, תפקיד, מעמד, לא יוכלו לעמוד מול האושר שהיא תמצא כשתצא לחופשי.

לכן, תחילה עלינו לוודא שבטי אכן רוצה את הקידום ומבינה מה המחיר שהיא עומדת לשלם. פעמים רבות אנחנו רוצים דבר מה ולא מבינים את המחיר שעלינו לשלם מאור יותר. עלינו לוודא שבטי מבינה שלאחר הקידום היא תעבוד קשה ו"תשלם" הרבה יותר. יכול להיות שבטי שבויה בפנטזיה ואיננה מבינה כמה היא עומדת לכבול את עצמה. אם לאחר שנפקח את עיניה, היא תבין שהמחיר גדול מדי, הרי שהקלף הופיע כדי לעזור לבטי להבין את מחיר החופש ושלא נכון לה לקבל את הקידום.

מצד שני, אם בטי מודעת למחיר שהיא משלמת, זה בדיוק מה שהיא רוצה: אתגרים, ניסיון, אחריות ותבהיר לנו שזה החופש שלה וזה הדבר אותו היא רוצה. הרי שמה שנשאר לנו זה לספר לה כיצד השוטה צריך להתנהל.

גם במקרה זה, הקלף מראה שאסור לבטי "למכור את החופש שלה" וזה אומר שהיא פחות צריכה להקשיב לאחרים, להיכנע לתנאים, או לעשות את מה שהיא יודעת שמגביל אותה. בטי יודעת מהי הדרך הנכונה עבורה והיא צריכה להתעקש על זה. עליה לסמוך על תחושות הבטן שלה וזו תוביל אותה למקום הנכון. כשהיא תתנהל נכון, היא לא תעשה שגיאות בדרך למשרה (כמו להתפשר) וגם תתפקד טוב יותר כמנהלת המחלקה החדשה.

בשבוע הבא נתרגל את הקלפים הכוהנת הגדולה והקיסרית ונבין מהו השיעור שהשואל צריך לעבור בשני קלפים אלו. כמו כן, נראה כיצד השואל נוטה להתנהל כשהשיעור לא נלמד ומה עליו לעשות כדי לעבור את השיעור, כי כמו בכל קלפי המייג'ורים, כשהשואל יעבור את השיעור, הוא יוכל להשיג את מטרתו.

© מנדלבוים שגיא. עוסק בהומיאופתיה קלאסית, מנהל פורום טארוט בוואלה! בעל ניסיון של 14 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא טארוט וחלומות אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ.

  • עוד באותו נושא:
  • טארוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully