וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פותחים קלפים - תרגול 17

שגיא מנדלבוים

5.10.2008 / 12:00

מה המשמעות של נסיך המטבעות ונסיך הגביעים כשהם מופיעים בפתיחה בקלפים? ממשיכים לתרגל קריאה בטארוט

בשבוע שעבר תרגלנו את נסיך המטות והחרבות וגילינו שיש להם קושי לתפקד במקום בו יש מחזוריות קבועה: הם משתעממים בקלות וזקוקים לגיוון. בתרגול זה נעסוק בשני הנסיכים הבאים: נסיך הגביעים והמטבעות, ונגלה שגם הם בעיתיים במערכות יחסים. הם אמנם מחפשים יציבות ולא אוהבים שינוי, אך מפחדים לפעול ומתקשים להביע את עצמם ולקדם את המטרות שלהם.

התרגיל

יסמין, רווקה בת 35, מאמינה שמצאה את הגבר בחייה: גיא, בן 39. הם כבר יוצאים ארבעה חודשים והיא רוצה להבין האם הקשר ביניהם הולך למקום הנכון. שאלתה היא: האם הזוגיות הזו תוביל לחתונה?

לפני שאתם ממשיכים הלאה... עצרו את קריאת המאמר. קחו עט ונייר וכתבו מה הייתם עונים ליסמין אם היה מופיע לכם תחילה קלף נסיך המטבעות. לאחר מכן, כתבו מה היתה תשובתכם אם היה מופיע קלף נסיך הגביעים. קחו את הזמן הנדרש, קראו שוב את הפירושים ב"אינדקס קלפי הטארוט" וכתבו מה הייתם עונים ליסמין. לאחר מכן, חזרו לכאן והשוו בין התשובות שלכם לתשובות שניתנו במאמר. בהצלחה.

התשובות

הערה כללית לגבי קלפי החצר: קלפי המלכים הם קודם כל קלפי חצר וככאלו הם אינם נותנים תשובה סופית של "כן" או "לא". קלפי החצר מייצגים הזדמנויות. המשמעות היא שהשואל יכול לעשות את זה, שיהיו לו האמצעים, היכולות וההזדמנויות לקבל את מה שהוא רוצה ולהצליח. אולם הנטייה שלו לרוב תהיה לפספס את ההזדמנות וכאן עלינו להסב את תשומת לבו לפני שזה יהיה מאוחר מדי.

קלפי החצר מראים לנו איך השואל מתנהל, מה הוא רוצה, או במלים אחרות: מה יותר "בא לו" עכשיו. פעמים רבות ההתנהלות של השואל אינה תואמת לנושא השאלה, ולכן כשאנו עוסקים בקלפי החצר עלינו לבדוק במיוחד את ההיבטים המכשילים של הקלף ולהזהיר את השואל בפניהם. אם השאלה הנשאלת עוסקת בדמויות (כמו בנושא זוגיות), צריך לקחת בחשבון שקלף החצר שיופיע לנו בקריאה יכול להראות לנו, בנוסף לפירוש הרגיל, איזה טיפוס השואל מושך אל חייו (איזה טיפוס עומד להגיע) מצד אחד, או להראות לנו למה השואל מצפה מצד שני. כך למשל, כאשר מופיע מלך הגביעים בשאלה על זוגיות זה יכול להראות לנו שמעבר לעובדה שהשואל רוצה בית ומשפחה כרגע, ייתכן שמצד אחד הוא מחפש מישהי שתהיה כמו מזל סרטן ומצד שני הקלף יכול להראות לנו שזו מי שעומדת להיכנס אל חייו.

הערה כללית לגבי הנסיכים בכלל ומלך המטות והחרבות בפרט: הנסיכים מייצגים התחלה שאין לה המשך. הנסיכים הם חסרי ניסיון ואין להם את הידע או התבונה שיש למלכים או למלכות. הנסיכים מחזיקים את ניצוץ היסוד אותו הם מייצגים, את ההתחלה, אולם הם אינם יודעים כיצד להתגבר על הבעיות, כיצד לעבור את השיעור וליצור המשכיות לתהליך שהחל ולכן לרוב הם מפספסים.

לכל הנסיכים יש תפקיד חשוב בהתפתחות הרוחנית שלנו. כל אחד מהם מייצג שיעור חשוב, נקודת קפיצה, בזכותם אנו מתוודעים לתובנות חדשות, אולם בעולם החומר, ביומיום, הם מתפזרים ואינם יכולים ליצור המשכיות. השיעור אותו הם מייצגים הופך להיות המכשול הגדול של השואל ואם הוא לא יעבור אותו השואל לא יוכל להתקדם. בפועל, כל עוד השואל לא יתגבר על השיעור אותו הוא מייצג - לא יהיה המשך!

נסיך המטבעות ונסיך הגביעים מייצגים מקרים בהם השואל חסר ניסיון, חסר בטחון ולכן נוטה להשאיר את ניהול הדברים בידי אחרים או בידי המזל. אולם זהו השיעור שלו והשואל צריך ללמוד לבטוח יותר בעצמו ולהוציא את עולמו הפנימי החוצה. כשהשואל ילמד לעשות זאת, הוא יגבר על השיעור שלו ויצליח להשלים המטרה שאליה הוא שואף.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

נסיך המטבעות

בכל פעם שמופיע קלף חצר יש לנו חדשות טובות וחדשות רעות. הטובות הן שזהו קלף חצר ולכן זה אפשרי: יש בהחלט הזדמנות לכך שהקשר ביניהם יוביל לחתונה. אבל החדשות הרעות הן שזהו קלף חצר והמשמעות היא שהזדמנויות צריך לדעת לנצל וליצור. לכן זה לא יקרה סתם כך ויסמין צריכה דחוף לעשות שינוי בהתנהלות שלה כדי שזה יקרה.

אז מה צריך לשנות? נסיך המטבעות המיוצג על ידי האנרגיה של מזל בתולה, מייצג צורך של השואל לקבל מרות. יסמין מחפשת יציבות ורוצה זוגיות, אולם היא רוצה שהצד השני יעשה את העבודה וחוששת ליזום בעצמה. התוצאה היא שבן הזוג מרגיש שהוא לבד במערכה ותמה לגבי המעורבות של יסמין בקשר. בתחילת הקשר הוא אולי עוד קיבל את זה, אך עכשיו עברו כבר כמה חודשים וגיא מתחיל לתהות מדוע היא לא מביעה את דעתה, למה רק הוא זה שיוזם, מתקשר, מציע ומפעיל את הקשר.

יסמין חייבת להבין שאם היא תמשיך להיות פסיבית, הקשר לא יצליח. היא חייבת להבין שעליה ליזום ולהפעיל את הקשר. עליה להיות יותר בטוחה בעצמה, להיות יותר ספונטנית, להפתיע ולפעול מעצמה כדי לקדם את הקשר. כשהיא תעשה זאת, תתחזק תחושת הביטחון שלהם והם יתקדמו לשלבים הבאים בזוגיות.

נסיך הגביעים

ליסמין ולכל אלו שמופיע להם קלף זה בקריאה יש לי עצה אחת: תציירו! הכוונה היא לכך שיסמין צריכה דחוף להירשם לחוג ציור, או לחילופין לחוג ריקוד, כתיבה יצירתית, פיסול או כל תחום העוסק ביצירה. לכולנו יש תחום יצירתי שהזנחנו בעברנו ועכשיו כשמופיע הקלף - הגיע הזמן לחזור ולפתח אותו.

הסיבה לכך היא שלנסיך הגביעים יש בעיה להביע את עצמו, במיוחד בזוגיות. עולמם הפנימי עשיר וגדוש, אך הם מתקשים להוציא אותו החוצה. כשהם ילמדו לבטא צד אחד שנמצא בהם, גם אם זה לכאורה "רק" פיסול או מוזיקה, משהו בהם ישתנה והם יוכלו להביע את עצמם ביתר קלות בשאר התחומים. יסמין לא מבטאת את עצמה בזוגיות. היא חושבת שהצד השני יודע מה היא מרגישה ונראה לה מיותר לבטא את הרגשות שלה, אולם בפועל ההפך הוא הנכון. גיא לא יודע מה היא מרגישה ויסמין חייבת למצוא דרך לבטא את עצמה, גם אם היא בטוחה שזה מיותר. כשהיא תלמד לבטא את עצמה ולהביע את הרגשות שלה, היא תחווה זוגיות נפלאה.

וטיפ קטן: נסיך הגביעים בזוגיות יודע להביע את עצמו בצורה הטובה ביותר במגע. לכן נמליץ ליסמין להרבות במגע: חיבוקים, ליטופים ובמיוחד עיסויים. אולי יסמין לא מדברת הרבה, אבל כשהיא תעשה לגיא עיסוי הוא יידע כמה היא באמת אוהבת אותו.

בשבוע הבא, נתחיל לתרגל את קלפי האבירים ונגלה שאמנם האבירים הם מחוללי השינוי בקריאה, אולם כמו שאר קלפי החצר, הם זקוקים לעידוד ומייצגים שואל המחכה יותר מדי זמן "לאביר על הסוס הלבן". מי שרוצה להיות מוכן יותר לשיעור הבא, מוזמן להיכנס שוב לאינדקס הקלפים ולקרוא על ארבעת קלפי האבירים קצת יותר.

© מנדלבוים שגיא. עוסק בהומיאופתיה קלאסית, מנהל פורום טארוט בוואלה! בעל ניסיון של 14 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא טארוט וחלומות אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully