וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פותחים קלפים - תרגול 13

שגיא מנדלבוים

7.9.2008 / 11:27

מה המשמעות של קלפי מלכת המטבעות ומלכת הגביעים כאשר הם מופיעים בקריאה? שגיא מנדלבוים ממשיך לתרגל פתיחה בטארוט

בשבוע שעבר תרגלנו את מלכת המטות ומלכת החרבות, שבנוסף להיותם קלפים המסמלים את האנרגיה הנשית, הנותנת והמפרה, הם גם מייצגים שני צדדים בגלגל המזלות האסטרולוגי - אידיאלים וחברה מול בילויים והנאה. בתרגול זה נעסוק בשני קלפי המלכות האחרים, המייצגים את הציר השני של יציבות מול שינויים. הפעם נגלה כיצד קארין מתנהלת ומה הרצון שלה כשקלפים אלו מופיעים בקריאה.

התרגיל

קארין, בת 38, מתלבטת לגבי שותף לעסק המצליח שלה (העוסק בהשכרת סרטים). היא מרגישה שהגיע הזמן להכניס שותף לעסק, שיוכל לקחת קצת מהאחריות, לעבוד, לעזור ולאפשר לה להתפנות לעיסוקים חשובים אחרים בחייה, כמו: משפחה וילדים. שאלתה היא: "האם נכון לי להכניס שותף לעסק"?.

לפני שאתם ממשיכים הלאה... עצרו את קריאת המאמר. קחו עט ונייר וכתבו מה הייתם עונים לקארין אם היה מופיע לכם בכל פעם קלף אחר משני המלכות. בדקו את עצמכם תחילה עם קלף מלכת המטבעות ולאחר מכן חשבו מה הייתם עונים אם היה מופיע קלף מלכת המטבעות. קחו את הזמן הנדרש לכם וקראו שוב את הפירושים ב"אינדקס קלפי הטארוט". אחר כך, כתבו על דף מה הייתם עונים לקארין וחזרו לכאן והשוו בין התשובות שלכם לתשובות שניתנו במאמר. בהצלחה.

התשובות

הערה כללית לגבי קלפי החצר: קלפי המלכות הם קודם כל קלפי חצר וככאלו הם אינם נותנים תשובה סופית של "כן" או "לא". קלפי החצר מייצגים הזדמנויות והמשמעות היא שהשואל יכול לעשות את זה, שיהיו לו האמצעים, היכולות וההזדמנויות לקבל את מה שהוא רוצה ולהצליח. אולם הנטייה שלו לרוב תהיה לפספס את ההזדמנות וכאן עלינו להסב את תשומת לבו לפני שיהיה מאוחר מדי.

קלפי החצר מראים לנו איך השואל מתנהל, מה הוא רוצה, או במלים אחרות: מה יותר "בא לו" עכשיו. פעמים רבות ההתנהלות של השואל אינה תואמת לנושא השאלה ולכן כשאנחנו עוסקים בקלפי החצר עלינו לבדוק במיוחד את ההיבטים המכשילים של הקלף ולהזהיר את השואל מפניהם.

אם השאלה הנשאלת עוסקת בדמויות (כמו בנושא זוגיות), צריך לקחת בחשבון שקלף החצר שיופיע בקריאה יכול להראות לנו, בנוסף לפירוש הרגיל, איזה טיפוס השואל מושך לחייו (איזה טיפוס עומד להגיע) מצד אחד, או להראות לנו מצד שני מהן ציפיותיו של השואל. כך למשל, שאלה על זוגיות בה מופיע מלך הגביעים יכולה להראות לנו, שמעבר לעובדה שהשואל רוצה בית ומשפחה כרגע, ייתכן מצד אחד שהוא מחפש מישהי שתהיה כמו מזל סרטן מצד אחד, ומצד שני הקלף יכול להראות לנו שזו מי שעומדת להיכנס אל חייו.

הערה כללית לגבי המלכות בכלל ומלכת המטות והחרבות בפרט: המלכות מייצגות את האנרגיה הנשית. האנרגיה הנשית היא האקטיבית, זו העושה, פועלת, מבצעת ונותנת מעצמה בלי סוף. זו הממשיכה, משמרת את הקיים ויוצרת יציבות. המלכה מייצגת בשלות, בגרות ומראה שהשואל יודע מה הוא רוצה ומה נכון לו ושיש לו את כל הכלים היכולים לעזור לו להגיע למקום אליו הוא שואף. השאלה שנשאלה מאוד מתאימה לשתי המלכות האלו: אמנם אצל כל מלכה זה שונה, אבל שתי המלכות צריכות שינוי ובשני המקרים הגיע הזמן לעבור הלאה לדבר החדש הבא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

מלכת המטבעות

מלכת המטבעות, המיוצגת על ידי מזל שור, היא בעלת כישורי עבודה נדירים ואין ספק שהשעות הארוכות אותם השקיעה בחנות, עיצבה, טיפחה ועיבדה הניבו את ההצלחה הנוכחית של החנות היום. השותפים הפוטנציאלים אמנם מקבלים עסקה טובה, אולם ניתן להבין מדוע קארין מחפשת שותף - היא עבדה קשה זמן רב לבדה ועכשיו היא רוצה לנוח קצת.

לכאורה, הסיפור של קארין ונושא הקלף נשמעים מאוד משכנעים ועל פניו נראה שהיא רוצה שותף. אבל מלכת המטבעות מראה שישנם שני מכשולים שעלינו להבין לפני שאנחנו נותנים לשואלת ללכת לחפש שותף. ראשית, מלכת המטבעות רכושנית. היא לא ממש מוכנה לחלוק עם שותף או משקיע ומאמינה שרק היא יכולה לעשות את העבודה בצורה הטובה ביותר.
שנית, למלכת המטבעות יש בעיה עם שינויים וסיכונים ושותף חדש פעמים רבות מביא עמו את שני הגורמים האלו לעסק. עליה להתמודד עם הקושי שלה בתחומים אלו לפני שהיא מכניסה שותף.

הכנסת שותף לעסק הוא צעד נכון עבור קארין והיא בשלה לכך. עליה למצוא מישהו שיחלוק עמה את העבודה והאחריות ובכך יאפשר לה לצאת, ליהנות ולעסוק בדברים נוספים שחשובים בחייה. אולם כדי שזה יקרה ויעבור ללא תקלות, עליה להיערך לכך ולהתכונן נפשית: לוותר ולהיות מוכנה לחלוק, להסכים לשינויים ולסמוך על כך שהשותף יכול גם הוא לעשות את העבודה היטב.

מלכת הגביעים

מלכת הגביעים, בדומה לקלף הכוהנת הגדולה, עוסקת בשינויים וקוראת לנו שלא לפחד משינוי. לכן אפשר להבין שהדבר הנכון עבור קארין הוא שינוי. בנוסף, יש לשואלת יתרון נוסף הנגזר ממלכה זו: היא אינטואיטיבית ויודעת לקרוא אנשים ומצבים. לכן לכאורה אין סיבה שהיא לא תוכל לעשות את השינוי ולמצוא שותף מוצלח שיכול לעשות את העבודה כמו שצריך.

אבל יש סיבה...כאן, בשונה משלושת קלפי המלכות האחרים, אין לנו מה לשכנע את קארין. היא יודעת שעליה לעשות את השינוי ואף מוכנה ללכת לקראתו, אולם מלכת הגביעים, הפועלת מהמקום של מזל עקרב מראה שלקארין יש נטייה לסבך הכל – וחבל, כי אפשר לעשות את זה פשוט וקל.

הבעיה הראשונה שהקלף מציג היא שהשואלת חשדנית. כמו אחותה, מלכת המטבעות, גם מלכה זו לא בוטחת וכל הזמן מחפשת "מה מסתתר מתחת לפני השטח". הבעיה השנייה היא שקארין לא באמת יודעת לשחרר, מרגישה שהיא חייבת להבין כל מה שקורה ובפועל לא תיתן לשותף החדש חופש פעולה.

לקארין עלינו לייעץ לעשות את זה קצר ופשוט. היא יכולה לסמוך על האינטואיציה שלה והבחירה שלה בשותף תהיה נכונה, אולם לאחר שהיא בחרה, עשתה הסכם וחתמה, זה השלב בו היא צריכה להפסיק להתערב. קארין חייבת לתת לשותף החדש יד חופשית וגיבוי לכל דבר שירצה. כשהיא תלמד לסמוך ולשחרר, הכל יזרום כמו שצריך והיא תהנה גם מהעבודה וגם מהתחומים החדשים שבהם תבחר לעסוק.

בשבוע הבא, נתחיל לתרגל את קלפי מלכים ונגלה שהמלך, הזכרי, השולט והיוזם, יודע להיות גם פסיבי, מתקשה להחליט ואפילו מתרצה. זה אולי יפתיע אתכם, אך זו ההעדפה הטבעית שלו וכל עניין "השולט והיוזם" זו רק הצגה אחת גדולה. מי שרוצה להיות מוכן יותר לשיעור הבא, מוזמן להיכנס לאינדקס הקלפים ולקרוא על ארבעת קלפי העשר קצת יותר.

© מנדלבוים שגיא. עוסק בהומיאופתיה קלאסית, מנהל פורום טארוט בוואלה! בעל ניסיון של 14 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא טארוט וחלומות אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ.

  • עוד באותו נושא:
  • טארוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully