וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פותחים קלפים - תרגול 10

שגיא מנדלבוים

17.8.2008 / 13:10

קלפי התשע מביאים את התהליך שעובר השואל לכדי סיום ושלמות - ממשיכים לפתוח בטארוט עם שגיא מנדלבוים

בשבוע שעבר תרגלנו את קלפי השמונה, שסימלו את המעבר לשלב הבא. כל אחד מהקלפים הראה לנו את הדרך בה הוא יודע לעבור לשלב הבא ועשה את זה בדרכו שלו. עכשיו מגיעים קלפי התשע וקוטפים את הפירות - הם אלו המסיימים את התהליך ומביאים אותו לכדי סיום ולשלמות.

התרגיל

הפעם מגיעה אלינו איילת, בחורה בת 20, המתלבטת בנושא לימודים. היא רוצה ללמוד כתיבה, אבל חוששת שלא תוכל להרוויח מכך כסף. שאלתה היא: "האם נכון לי ללמוד כתיבה?"

לפני שאתם ממשיכים הלאה... תעצרו עכשיו את קריאת המאמר. קחו עט ונייר ותכתבו מה הייתם עונים לאיילת אם היה מופיע לכם בכל פעם קלף אחר מארבעת קלפי התשע. בדקו את עצמכם תחילה עם קלף תשעה מטות, לאחר מכן תחשבו מה הייתם עונים אם היה מופיע קלף תשעה מטבעות, אחר כך לפי תשעה גביעים ולבסוף לפי תשע חרבות. קחו את הזמן הנדרש לכם ותקראו שוב את אינדקס קלפי הטארוט. לאחר מכן, תכתבו על דף מה הייתם עונים לאיילת. אחר כך תחזרו למאמר והשוו בין התשובות שלכם לתשובות שניתנות כאן. בהצלחה...

התשובות

הערה כללית לגבי המספר תשע:
המספר תשע מדבר על סיום ושלמות ונצפה לפגוש אותו במקרים בהם יש לשואל ניסיון, כשהוא כבר עבר דרך ארוכה ועכשיו הוא מוכן להביא את הדברים לידי שלמות. אולם זה לא המקרה הפעם. איילת חסרת ניסיון, היא לא למדה שנים והדבר היחידי שמתאים כאן הוא שהיא יודעת מה היא רוצה. לכן, השלמות אליה מתייחס המספר תשע אינה קשורה עם הניסיון שלה, אלא לבשלות ולנכונות שלה להצליח כבר מההתחלה: ולפעול בלי טעויות, ניסיונות כושלים והליכה אחר השיגיונות שלנו.

הערה לגבי השאלה:
אני רוצה לחדד את השאלה ולהזכיר, שאיילת לא שאלה האם היא תצליח בלימודים. בנושא הלימודים אין לה דילמות. היא רוצה לדעת מה יקרה אחרי הלימודים והאם לאחר שתלמד היא תצליח להגשים את עצמה ולהתפרנס מהתחום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

תשעה מטות

קלף תשעה מטות מייצג מצב בו צריך להחזיק מעמד ומראה שעומד להיות קשה, שיהיו מכשולים, אך אם איילת תחזיק מעמד היא תצליח. לכאורה, נראה שקלף תשעה מטות אינו שייך לסדרת התשע, כי הרי הוא מייצג קושי ונראה רחוק מהסיום והשלמות שמספרי התשע מבטיחים לנו.

כדי להבין טוב את הקלף ואת המכשולים העומדים בפני איילת, צריך לחזור ולהבין את הקלף שמונה מטות ואת הרעיון העומד מאחורי יסוד הסדרה - האש. יסוד האש קשור להתחלות ולרצונות. הוא זה הדוחף אותנו קדימה להרפתקאות חדשות בחיינו וטומן בנו את זרע התשוקה שהולך וגדל. אולם, יסוד זה מייצג רק התחלות. הוא אינו יכול לסיים תהליך ולכן, כדי לסיים את התהליך, עלינו לממש אותו דרך יסוד האדמה.

תהליכי המימוש בעולם החומר הם ברורים: הכל מתחיל ביסוד האש ולאחר מכן מתממש דרך יסוד האדמה. יסוד האש נמצא בשיאו בקלף שמונה מטות, אולם כדי שהתהליך יהיה שלם עלינו לממש את רעיון האש הנמצא בשיאו דרך יסוד האדמה: לפעול במהירות ולהיענות לאתגרים ולהזדמנויות שהחיים מציעים לנו.

בקלף שמונה מטות עלינו לפעול ומהר, להתלהב פחות ולעשות יותר. החיים במקרה זה משולים לתבשיל המתבשל על האש: כאשר הוא מוכן, אנחנו צריכים להסיר אותו מהכיריים. אם נמשיך לבשל אותו – הוא יישרף. אין טעם לתת לו להמשיך להתבשל עוד 20 דקות, זה הזמן להגיש את האוכל ולאכול.

הקלף מראה לנו, כי בלימודים אמנם יש לאיילת להט והתלהבות, אך במקום בו צריך להשקיע, לעמול קשה ולהתמיד (יסוד האדמה), היא מתקשה. נוכחות הקלף מראה, שאיילת נוטה שלא לפעול בזמן, לצבור "חובות" ולאחר מכן מתקשה להדביק את הפער.

גם לאחר הלימודים, עלינו להדגיש את הצורך לעבור מיסוד האש ליסוד האדמה ולהסביר שלאחר שתסיים ללמוד עליה להפסיק לחפש אתגרים והרפתקאות, אלא למצוא יציבות, לנצל הזדמנויות ולהתחיל לעבוד. היא הרי כבר מצאה את האמת ויודעת מה נכון עבורה, כך שאין לה מה לחפש יותר וכל מה שנשאר לה זה רק להיות שם ולהפוך את זה לאמיתי.

אם היא לא תפעל מיד ותתחיל לעבוד, אלא תחליט למשל לעשות טיול להודו או ללמוד עוד כמה קורסים, אם היא לא תהיה מעשית, יהיה לה קשה לחזור. אז היא תצטרך להחזיק מעמד ולהתמודד עם מכשולים.

תשעה מטבעות

הקלף תשעה מטבעות הוא קלף פשוט וברור, שמייצג מצב של רווח אחרי עבודה קשה והמשמעות היא שהשואלת תצליח ותשגשג. עם זאת, זה לא יהיה פשוט. הקלף אמנם מבטיח הצלחה בסוף הדרך, אך הוא מייצג הצלחה הבאה אחרי עבודה קשה ורומז על דרך ארוכה מרובת מאמצים שאיילת תצטרך לעבור. איילת צריכה להיות מוכנה לעבודה קשה בסגנון שמונה מטבעות: עבודה בה היא צריכה לעבוד קשה, להרוויח מעט, להתנדב הרבה ולעבוד כמעט ללא תמורה. רק לבסוף, לאחר העבודה הקשה – היא תצליח.

תשעה גביעים

תשעה גביעים הוא קלף נפלא המייצג משאלה שמתגשמת והמשמעות היא שהשואלת עומדת להצליח ולהגשים את עצמה. כאן ההצלחה של איילת תגיע מהר יותר וזאת בזכות הכישרון המיוחד שלה (יסוד המים קשור עם כתיבה ויצירה) ובזכות העובדה שאיילת יודעת לראות מה היקום נותן לה, לזרום ולנצל הזדמנויות הנקרות בדרכיה. נראה שכבר מהרגע הראשון הדברים יתחילו לזרום נפלא וההצלחה לא תאחר לבוא.

תשע חרבות

הקלף תשע חרבות אינו קלף טוב ומייצג דאגה על רקע מוצדק, בו הדאגות שיש לשואל יתגשמו ואף גרוע מכך. לכן, התשובה היא שלילית ועלינו להמליץ לאיילת שלא ללכת בדרך זו. נראה שתחום הכתיבה, למרות שהוא מאוד מושך אותה היום, לא יניב פירות וכנראה שהיא גם לא תסיים את הלימודים ושהתחום לא באמת יעורר בה עניין.

לאיילת יש מזל שהיא עדיין לא התחילה ללמוד, מכיוון שפעמים רבות בקלף זה נפגוש מקרים בהם השואל מתחיל דבר כושל ודווקא בגלל שהוא קשור לנושא השאלה, מתקשה להשתחרר ממנו ובמקרים אלו יותר קשה להתנתק ולעזוב. עם זאת, חשוב שנבין מדוע איילת מתעקשת ללמוד את התחום ואם נצליח להבין את הסיבה - נוכל לעזור ולכוון אותה טוב יותר לכיוון הנכון.

בשבוע הבא נתרגל את מספרי העשר ונפגוש את הקלפים המייצגים את השלב הבא אחרי הסיום והשלמות. ומה בה אחרי זה? נחת, הנאה, או אולי קשיים? מי שרוצה להיות מוכן יותר לשיעור הבא, מוזמן להיכנס לאינדקס הקלפים ולקרוא על ארבעת קלפי ה-10.

© מנדלבוים שגיא עוסק בהומיאופתיה קלאסית, מנהל פורום טארוט בוואלה! בעל ניסיון של 14 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא טארוט וחלומות אותם הוא מלמד בתל אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ.

  • עוד באותו נושא:
  • טארוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully