וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פותחים קלפים - תרגול 4

שגיא מנדלבוים

6.7.2008 / 10:57

שגיא מנדלבוים ממשיך ללוות אתכם בתרגול הפתיחה בקלפי הטארוט. על הפרק: קלפי השלוש המייצגים תוצאות בשטח

לפני שלושה שבועות תרגלנו את קלפי השניים. לתרגול הנוכחי בחרתי לחזור לאותה השאלה, מכיוון שכך נוכל להבין טוב יותר את הקשר בין קלפי השניים והשלוש. המספר שניים עוסק בהמתנה, בתהליכי הבשלה והמספר שלוש הוא הקוצר את הפירות ויכול ליהנות מהתוצאה שחיכינו לה במספר שניים.

התרגיל

רועי הוא בחור בן 23, חייל משוחרר, שכבר עבר את "מסע הנדודים שלו בהודו", חזר לארץ והחליט שהוא רוצה לעשות משהו עם עצמו. הוא עומד להגשים חלום שיש לו מזה שנים ולפתוח פיצריה. הוא מגיע אליכם ושואל: "האם הפיצריה שאפתח תצליח בארבע השנים הקרובות?".

לפני שאתם ממשיכים הלאה, קחו עט ונייר וכתבו מה הייתם עונים לרועי אם היה מופיע לכם בכל פעם קלף אחר מארבעת קלפי השניים. בדקו את עצמכם תחילה עם קלף שלושה מטות, לאחר מכן תחשבו מה היו התשובות שלכם אם היה מופיע קלף שלושה מטבעות ואחר כך לפי שלושה גביעים ולבסוף לפי שלוש חרבות. קחו את הזמן וקראו שוב את הפירושים באינדקס קלפי הטארוט. לאחר מכן, כתבו על דף מה הייתם עונים לרועי ואחרי זה חזרו לכאן והשוו בין התשובות שלכם לתשובות שניתנו כאן. בהצלחה...

התשובות

הערה כללית לגבי המספר שלוש: קלפי השלוש מייצגים תוצאה. לאחר המתנה ארוכה של הבשלה, הפנמה ולימוד, ניתן עכשיו לראות תוצאות וליהנות מפירות עמלנו. קלפי השלוש הם קלפים קצרים, ברורים, העונים בסגנון של "כן" או "לא", וגם במקרה של לא, כמו בקלף שלוש חרבות, בסך הכל זה לא כל כך נורא, מכיוון שעכשיו לאחר שהכל נגמר, ניתן סוף סוף להתחיל דבר חדש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

שלושה מטות

אין ספק שהקלף שלושה מטות עוסק בהצלחה ושהעסק אותו יקים רועי יהיה מוצלח. הוא כבר לא צריך ללמוד כמו בקלף שני מטות ויש לו מספיק ניסיון וידע. אבל בואו ננסה לבחון מדוע העסק מצליח: הקלף שלושה מטות הוא קלף של הכרה ושיתוף פעולה וההכרה היא מקור ההצלחה של רועי. בפועל, הפיצריה של רועי תהיה הטובה בעיר. טעמה יהיה כה מוצלח ששמה יילך לפניה ולכן הוא יצליח.

הקלף לא בהכרח מעיד על כך שהוא ישגשג כלכלית. נכון, התורים יהיו ארוכים ולכאורה היינו מצפים לראות אותו מרוויח והרבה. אבל הנטייה לאגו, שיסוד האש מייצג, מתחזקת יחד עם ההצלחה ומובילה אותו להתנהלות בזבזנית הכוללת: מכונית יקרה על חשבון העסק, קטנועים חדישים ויקרים לשליחים, בונוסים לעובדים ומשרד מפואר. כל אלו ימנעו מרועי לראות את הכסף בבנק וליהנות ממנו. אבל אל תצטערו בשבילו, כי למעשה הוא לא מחפש כסף ולא חשוב כמה כוסות חלב נשפכו - כל עוד לא מאבדים את הפרה הכל בסדר. וכל עוד הלקוחות ממשיכים לזרום - הכל יהיה נפלא.

שלושה מטבעות

גם כאן, כמו בקלף שלושה מטות, מדובר על הצלחה. וגם כאן יש הכרה, אך הגמול גדול יותר. סביר להניח, שבמקרה הזה הפיצה טיפה פחות טעימה, כי לא רק הטעם חשוב. בשלושה מטות יש לרועי יותר אגו וחשוב לו שכל העיר תדבר על הפיצה המדהימה שלו. רועי של הקלף שלושה מטות יותר מעשי ומוכן להתפשר קצת לטובת רווח כלכלי. גם כאן יעמדו בתור, אבל בקלף זה נפגוש רועי שקול יותר, בלי מכונית יוקרה, קטנועים חדשים ומשכורות עתק. הכל כאן יהיה מאוזן, רגוע ובסוף החודש בהחלט יורגש בחשבון הבנק.

שלושה גביעים

גם קלף שלושה גביעים מעיד על הצלחה, שמחה וחגיגה. גם כאן רועי יצליח מאוד, אך הפעם ההצלחה תגיע ממקום אחר. השמחה והחגיגה של קלף זה, שונים מאלו של שני הקלפים הקודמים. לא בגלל הטעם המופלא של הפיצה יעלו לרגל הלקוחות לעסק של רועי, כי אם בגלל שרועי יודע לתת שואו.

טעמה של הפיצה לא ישווה לזו של הקלף שלושה מטות, אולם כבר בפתיחה רועי ידאג שאת הפיצה הראשונה יטעמו כל המי ומי ולפתיחה יזמין את ראש העיר, עיתונאים חשובים, שחקנים, דוגמניות, זמרים וכל מי שצריך. היח"צנות לא תפסיק לעבוד וכל מי שנחשב, ירגיש שאם הוא לא הולך לפיצה של רועי הוא כבר לא אין. אבל לא רק ביח"צנות הוא טוב. לעסקים באזור יהיה מחיר מיוחד, ביום שישי תחולק מתנה לכל פיצה. בפיצרייה יהיו מבצעים, happy hour ואפילו "ערב בלונדיניות" בו לכל מי שיש שיער בלונדיני (גם צבוע) מקבל פיצה בחצי מחיר. בקיצור, הבחור שלנו יודע לעבוד. אנשים נמשכים להצלחה ורוצים להיות חלק ממנה ולכן הוא כל כך יצליח.

שלוש חרבות

הקלף שלוש חרבות הוא אחד הקלפים האחרונים שנרצה שיופיע בקריאה. הקלף מדבר על הרס וכשלון ידוע מראש ואין ספק שרועי עומד להיכשל כשלון חרוץ. אבל מאחר שהעתיד עוד לא נקבע והכישלון אמור להתרחש רק בעתיד, הרי שהיום, ארבע שנים לפני הכישלון, רועי נמצא במקום של הקלף שתי חרבות. ולכן, עלינו לתת לו את אותה התשובה שהיינו נותנים אם היה מופיע הקלף שתי חרבות, עם תוספת קטנה: אנחנו צריכים להראות לו את הקלף ולהגיד לו שאם הוא לא עומד לשנות את דרכיו – הוא יכשל.

כדי למנוע את הכישלון , עלינו להערים עליו ולבקש ממנו שיספר לנו מה יכול להשתבש. "כמובן שהכל בסדר", נשקר קצת ונוסיף: "אנחנו רק רוצים לשמוע תסריט דמיוני של מה עלול להשתבש". עכשיו כשזה "דמיוני", הוא יסכים לחשוף את הבעיות שעלולות לצוץ ואת כל מה שהוא יאמר נרשום.

הוא יאמר שייתכן, כי עלות השיפוצים שהוא מתכנן עלולה להכביד על העסק, אבל יסביר שהלוואה תפתור את הבעיה. "אין לי מספיק ניסיון", הוא יגיד, אבל מיד יספר כמה ניסיון יש לשותף שלו. "אני חושש שהשותף שלי עסוק מדי כדי לתרום לעסק", ימשיך לומר ואת הכל עלינו לרשום ולא להחסיר דבר.

כשהוא יסיים, נראה לו את הדף ונאמר לו שאם הוא לא יפתור את כל אחת מהנקודות שציין - הוא יכשל. אם הוא לא יתמתן בעלות השיפוצים, לא ירכוש ניסיון ולא יערוך חוזה ראוי עם השותף - הוא לא יצליח. עכשיו כשזה מול העיניים שלו, כשהוא יראה את הקלף עם הלב השבור, כשיש לנו הוכחה שחור על גבי לבן, הוא יהיה חייב לפעול ולתקן. וכך נוכל להציל לו את העסק.

בשבוע הבא, נתרגל את מספרי הארבע ונוכל לגלות קבוצה חדשה של מספרים שיעזרו לשואל להתקדם שלב בחייו.

© מנדלבוים שגיא. עוסק בהומיאופתיה קלאסית, מנהל פורום טארוט בוואלה! בעל ניסיון של 14 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא טארוט וחלומות אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully