וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לומדים טארוט - שיעור 11

שגיא מנדלבוים

18.5.2008 / 11:46

השיעור האחרון בקורס הטארוט של וואלה! ניו אייג' מוקדש לתרגול. בחנו את עצמכם: האם אתם יודעים עכשיו לקרוא בקלפים?

השיעור של היום הוא האחרון בסדרת מאמרים זו, ובמסגרתו נתרגל את כל מה שלמדנו עד כה. לצורך התרגול אפגיש אתכם עם מורן, בחורה בת 30, שעד לא מזמן חיפשה זוגיות. לאחרונה היא פגשה בחור בשם יעקב, בן 33 רציני ומסודר ומזה זמן מה הם ביחד. נניח, שמורן מגיעה אליכם כדי לדעת האם הזוגיות הזו תוביל בסופו של דבר לחתונה. היא שואלת אתכם "האם היא ויעקב יתחתנו במהלך חמש השנים הבאות?

כעת קחו עט ונייר וכתבו את התשובה שהייתם נותנים למורן, אם היה מופיע לכם בכל פעם קלף אחר מחמשת הקלפים שלמדנו. בדקו את עצמם תחילה עם קלף אס המטות, לאחר מכן חשבו מה הייתם עונים אם היה מופיע קלף אס המטבעות, אחר כך לפי אס הגביעים, אס החרבות ולבסוף לפי קלף הקוסם.

קחו את הזמן, קראו את השיעורים שלמדתם עד כה שוב, בייחוד את אלו העוסקים בארבעת היסודות, במספר אחד, בארבעת האסים ובקוסם. לאחר שתקראו את השיעורים, כתבו מה הייתם עונים למורן ולאחר מכן המשיכו לקרוא והשוו בין התשובות שלכם לתשובות שיינתנו בהמשך הכתבה. בהצלחה.

התשובות

הערה כללית לגבי תשובה בה מעורבים ארבעת האסים: באופן כללי וגורף, כאשר מופיע קלף אס כלשהו כתשובה, ולא משנה איזה אס, התשובה תהיה חיובית. מי שקרא היטב את השיעור על ארבעת האסים יכול היה להבחין שצויין, כי בכל פעם שמופיע אס - המשמעות היא שהתשובה חיובית. לכן, במקרה שלנו בכל ארבע התשובות בהן האסים מעורבים, מורן אכן תינשא ליעקב, אך הדרך והמהירות שבה החתונה תתקיים, תשתנה בהתאם לקלף האס המסוים שהופיע בקריאה.

אס המטות

קודם כול, מתוקף היותו אס, התשובה היא כן, מורן ויעקב יתחתנו. אס המטות מרמז על כך, שזה עומד להיות תהליך מהיר, שלמרות ההיכרות הקצרה ביניהם הם כבר חושבים על חתונה ותוך זמן קצר (יחסית) החתונה תגיע. נכון, רובנו סבורים שזוג המתחתן מתוך דחף ולא מתוך בשלות (והרי זה מה שקורה כאן), מגדיל את הסיכוי לכך שהוא יתגרש. ברור לכולנו שלפעול ממקום של אימפולסיביות מוביל לכישלון. אולם, לא במקרה הזה.
אס המטות, כמו כל האסים, הוא שלם ומושלם וכל עוד לא הוכח אחרת, כל עוד לא הופיעו קלפים אחרים בקריאה שסותרים את הכיוון הנפלא אליו השואל הולך, הזוגיות והחתונה יהיו שלמים ומושלמים.

אס המטבעות

גם כאן, מתוקף היותו אס, התשובה היא כן, מורן ויעקב יתחתנו. קלף אס המטבעות מראה, שהתהליך שהם יעברו יהיה איטי אך שלם. הקלף מראה, כי מערכת היחסים הזו נבנית לאיטה, מתעצמת והופכת להיות אהבה גדולה שתוביל לחתונה, אושר ומימוש. בשלב כלשהו במהלך חמש השנים הבאות הם יגיעו לרגע בו ירצו להקים משפחה ואז יתחתנו.

כשנשאלת שאלה וקלף זה מופיע יש שתי אפשרויות חיוביות של תשובה, שהן נגזרת של תקופת הזמן בו שני בני הזוג נמצאים יחד:
אם בני הזוג נמצאים יחד תקופה קצרה, הרי שהקלף מראה שהחתונה תתרחש בעוד זמן רב. תחילה עליהם למצות את שלב אס המטות, שהוא כאמור השלב הקודם לאס המטבעות ולאחר מכן לעבור לשלב האדמה, שבו הם יעצימו את הזוגיות שלהם ויתחתנו.

אם בני הזוג נמצאים יחד תקופה ארוכה, הרי שהקלף מראה שאת תקופת אס המטות הם סיימו ועכשיו הם נמצאים בעיצומו של תהליך, שבו הם מממשים את הקשר הזוגי ומביאים אותו לידי שלמות. כאן החתונה יכולה להתרחש בתוך זמן קצר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

אס הגביעים

גם כאן, מתוקף היותו אס, התשובה היא כן, מורן ויעקב יתחתנו. אס הגביעים מראה, כי בני הזוג אמנם יתחתנו, אך השואלת לא מאמינה שכך יהיה. היא איבדה את האמונה בעצמה, היא מיואשת מזוגיות ולא חושבת שהקשר עם יעקב יוביל לחתונה. היא אינה סבורה שהכל יסתדר. אבל היא טועה! הם יתחתנו ובסופו של דבר והכל יסתדר, אך לא לפני שהיא תטפל בבעיה הכי גדולה שיש לה – חוסר האמונה שלה. מורן חייבת להבין שהכל תלוי ביכולת שלה להאמין שהדברים יכולים להסתדר, שהכל תלוי ביכולת שלה להיות אופטימית ולהבין שלמרות שהיו לה כמה מערכות יחסים כושלות לפניו, אין זה אומר שזה מה שיקרה עכשיו.
היא חייבת לשקם את האמונה שלה, כי אחרת השפע יפסיק להגיע ולא תהיה חתונה. המציאות תוכיח לה שהיא טועה ויחד עם הידיעה שעליה להיות אופטימית יותר ולהאמין, הדברים ישתנו ויתפתחו להיות נפלאים יותר מכפי שהיא מדמה לעצמה.

גם כאן, כמו בקלף אס המטבעות, יש שתי אפשרויות המהוות נגזרת לתקופת הזמן בו שני בני הזוג נמצאים יחד: אם בני הזוג נמצאים יחד תקופה קצרה, הרי שחוסר האמון של השואלת הוא תוצאה של אכזבות ממערכות יחסים קודמות והשואלת לא מאמינה שיעקב יהיה שונה משאר בני הזוג שאכזבו אותה בעבר.
אם בני הזוג נמצאים יחד תקופה ארוכה, הרי שהקלף מראה שחוסר האמון שיש לשואלת הוא כלפי יעקב והיא לא מאמינה שהוא ירצה להתחתן.

אס החרבות

גם כאן, מתוקף היותו אס, התשובה היא כן, מורן ויעקב יתחתנו. אס החרבות דומה בקצב הזמן שלו לאס המטבעות. החתונה מתרחשת לאחר תהליך של הבשלה, אולם ההבדל הוא בכך שסיום תהליך ההבשלה לא נעשה כמו באס המטבעות מתוך ההתחברות לידיעה הפנימית שהגיע הזמן לעשות את זה, אלא ממקום של ההיגיון, חשיבה ותכנון. ההבנה שהגיע הזמן, שרוצים לבנות משפחה באה ממקום אחר – מהראש ולא מהלב.

פעמים רבות מתאר אס החרבות מצב בו יש "התערבות קוסמית". השואל צריך להתקדם שלב בחייו, אך הוא מתמהמה ולכן היקום "מתערב". ברוב קלפי החרבות ההתערבות הקוסמית היא כואבת, אולם חשוב להדגיש כי באס החרבות היא נטולת כאב. כך לדוגמא, הם יתחתנו בגלל שבן הזוג יצטרך לנסוע לשליחות בחו"ל, או בגלל שהסבתא תבטיח שאם הם יתחתנו תוך חצי שנה הם יקבלו דירה ואולי אפילו בגלל שבת הזוג תיכנס להריון ושניהם יראו בכך סימן משמים ויתחתנו.

חשוב להדגיש שעצם היותו אס החרבות קלף של אס, הדבר מעיד על שלמות. מה שאומר, שאין לנו ספק באהבתם של בני הזוג ושאין בזוגיות שלהם דבר פגום. הם אוהבים באותה המידה כמו בקלף אס המטבעות, אלא שכאן הם מקבלים "דחיפה" קטנה.

בכל פעם שנפגוש קלף מיסוד האוויר עלינו לשאול את עצמנו מה התוכנית? האם יש לשואל תוכנית, דרך פעולה, אסטרטגיה? אם כן, הוא יימצא את עצמו במקום טוב. אם לא, זה אומר שצריכה להיות "התערבות קוסמית", שתחייב אותו לשנות את מה שלא יושב נכון בחייו. לכן גם כאן יש שתי תשובות אפשריות, שהן נגזרת של מוכנות השואל למיסוד הקשר:

אם לשואלת יש "תוכנית", אם ברור לה מה היא רוצה ומהם השלבים בדרך לזוגיות מאושרת, הרי שאס החרבות יראה שהכל יפעל לפי התוכנית.

אם לשואלת אין "תוכנית", אם היא פועלת בגישת ה"מה שיהיה יהיה", הרי שהקלף מראה שהמציאות עומדת להפתיע אותה ושהיא תמצא את עצמה מתקדמת לעבר החתונה, אך באופן לא צפוי.

קלף הקוסם

קלף הקוסם הוא אמנם קלף בסימן "אחד", אולם הוא אינו אס והוא לא קלף מיינור. לכן, הוא נותן תשובה שהיא בגדר פוטנציאל בלבד. הוא לא מראה מה יהיה, כי אם מה השואל צריך לעשות כדי לממש את הפוטנציאל הנפלא שהוא מייצג. הקוסם מראה שאין כל סיבה שמורן ויעקב לא יתחתנו ושיש במערכת היחסים הזו פוטנציאל עצום לקשר עמוק שיוביל לחתונה.

זהו קלף הדומה מאוד לאס המטות, שבו הכל צריך לקרות מהר ונפלא. אך בניגוד לאס המטות ולמרות הפוטנציאל המדהים של הקלף, יש דבר אחד העומד בין השואלת לתוצאה אליה היא שואפת - השואלת עצמה. הקלף מראה שמורן צריכה להיות קוסם. עליה לא לחשוש להביע את הרעיונות הכי מוזרים שלה, לשתף את יעקב בסודות ובפנטזיות שלה, לא לפחד ליזום, לא לפחד לעשות דברים לא צפויים ולא לעצור את עצמה.

עצם הנוכחות של הקלף מראה, כי לרוב היא לא מראה ליעקב מי היא, אבל אם היא תראה ליעקב מי זו מורן האמיתית, אם היא תשתף, תפתיע ותיזום, הזוגיות והאהבה שלהם רק תגבר ותתעצם ולבסוף הם גם יתחתנו.

הערה לגבי הזמנים

למרות שזה אולי נראה כך, אין הכוונה לניבוי עתידם של בני הזוג. העתיד לא באמת קיים, הוא לא קבוע. קריאת קלפים היא אמנות שתוצר הלוואי שלה עלול להיות ניסיון ניבוי, אולם אין זה כך. זהו ניסיון להבין את המקום בו עומד השואל מבחינה פסיכולוגית ואת המוכנות שלו להיכנס לתהליך.

אז זהו זה. 11 שיעורי המבוא הסתיימו וכולי תקווה שכעת אתם יודעים טוב יותר מהם הקלפים, איך זה "עובד", מהי הגישה שלי ושגיבשתם דעה (חיובית כמובן) על קלפי הטארוט.

© מנדלבוים שגיא. עוסק בהומיאופתיה קלאסית, מנהל פורום טארוט בוואלה! בעל ניסיון של 14 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא טארוט וחלומות אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully