וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לומדים טארוט - שיעור 9

שגיא מנדלבוים

4.5.2008 / 13:14

המורה לורן ממשיכה ללמד את שגיא על ארבעת האסים. בינתיים הוא מתקדם כמו תלמיד חכם אמיתי ואתם מקבלים שיעור פרטי

ארבעת האסים, ששניים מהם כבר למדתם בשיעור הקודם, מייצגים את הדרך בה היסוד מתממש בעולם החומר. שאר הקלפים של היסוד מתוארים דרך ארכיטיפים המסופרים באמצעות סיפור מיתולוגי, כאשר כל קלף הוא חלק בהשתלשלות הסיפור והאס מייצג את הגיבור ואת הדילמות, הקשיים וההוויות שלו.

את החיבור של הקלפים לסיפורים המיתולוגיים עשו בשנות ה-80 ג'וליה שארמן ברוק וליז גרין (כן, אותה גרין האגדית, ה"גורו" של האסטרולוגים). הן כמובן לא המציאו דבר. הסיפורים היו שם עוד בשנת 100 לספירה, אלא שהן ערכו אותם והתאימו אותם לקלפים ולארכיטיפים אותם הקלפים מייצגים.

ואלו הם ארבעת הסיפורים והארכיטיפים, שבהם הקלפים עוסקים: סדרת המטות מיוצגת על ידי הסיפור של יאסון וגיזת הזהב. זהו סיפור על נער, בן איכרים, המגלה כי הוא בן מלך וכדי להחזיר לעצמו את הממלכה עליו לעבור מסעות רבים, שבמהלכם הוא מוכיח ומגלה את הגבריות שלו ואת הגיבור שבו. זה סיפור הרפתקאות ששזור בו סיפור אהבה טרגי המתחיל כאהבה עיוורת ובמהלכו מדיאה, אהובתו של יאסון, בוגדת באביה, במשפחתה ובממלכה שלה בשם האהבה, ולבסוף נוטשת אותם לטובת אהובה. הסיפור נגמר באופן טראגי, מכיוון שיאסון לא מספיק את מסע הכיבושים, האש ממשיכה לאחוז בו עד שהוא מאבד את הכל.

סדרת המטבעות מיוצגת על ידי הסיפור של דידאלוס ואיקרוס. זהו סיפור פשוט על אמן מוצלח ההופך להיות אמן הממלכה. אלא שבגלל קנאות, רכושנות וחוסר ביטחון הוא עושה דבר איום ומאבד את כל מה שהיה לו. הוא עובר מסעות וקשיים, נרדף ומאבד את בנו, הדבר היחיד שעוד נשאר לו, רק כדי לגלות שבסופו של דבר - כל מה שהוא צריך זה למצוא את האמת, להתחבר אליה. כשהוא מצליח להתחבר לערכים של פשטות ואמת ומצליח להיות מי שהוא מבלי לחשוש, הוא חוזר להיות מאושר.

להתחיל דף חדש

סדרת הגביעים מיוצגת על ידי הסיפור של פסיכה (הנפש) וקופידון (האהבה). סיפור על אהבת סתרים ומאבק בין אם, חותנת לעתיד, שהיא גם אלה, לבין אהובת ליבו של הבן, שעתידה להיות כלתה. זהו סיפור על אהבה ועל המכשולים הנקרים בדרכה. בנוסף לאמון שצריך להיבנות בקשר, בני הזוג נתקלים באם המנסה להפריד ביניהם וכמעט מצליחה. הסיפור מסתיים על הצד הטוב ביותר רק כשקופידון הבן, מצליח להשתחרר מהלפיתה האיתנה של אימו ובוחר בבת הזוג שלו. לבסוף הם נישאים, וכך הנפש (פסיכה) והאהבה (קופידון) קשורים זה בזה לנצח.

סיפור זה, למרות השוני, עוסק בארכיטיפ הדומה לזה שמופיע בסיפור האהבה של יאסון. סיפור האהבה של סדרת האש עוסק בארכיטיפ של האישה הצריכה לעזוב את ביתה ואת האבא כדי להתחיל חיים חדשים עם בעלה. סיפור האהבה של פסיכה וקופידון מציג את המקרה ההפוך בו הגבר צריך להשתחרר מההשפעה המזיקה של האם, כדי לחיות חיי זוגיות מאושרים. ואם מישהו חשב שפרויד הוא זה שהמציא את הקשר התלותי שהגבר מפתח עם אימו, הוא מוזמן לקרוא את הסיפור שנכתב 1,700 שנה לפני זמנו של פרויד.

סדרת החרבות מיוצגת על ידי סיפורו הטראגי של אורסטס ובית אטריאס. זוהי טרגדיה אמיתית על צורך בנקמה המעוורת את תפישת המציאות של האם, צורך שלא בא לידי סיפוק לאחר הריגת הבעל וגורר אותה לרצות להרוג גם את בנה.

הסיפור הוא על אורסטס ועל הדילמה הקשה והמורכבת מכל. הוא נקרע בין הצורך הקיומי להרוג את האם ולשרוד, לבין חוסר הרצון שלו לעשות זאת. לבסוף, כמובן שההיגיון מנצח. מכיוון שאין לו ברירה הוא הורג את אימו, אך נרדף ומתייסר ורק לבסוף אלת הצדק (בקלף, 10 חרבות) פוטרת אותו מהאשמה ומהקללה הרודפת אותו. אמנם הוא במקום כואב ופגוע, אך יכול להתחיל דף חדש ולשקם את עצמו.

אס הגביעים

"כשאס הגביעים מופיע בקריאה", אמרה לורן תוך שהיא מחזיקה את הקלף, "השואל יכול לנשום לרווחה. כל הקשיים, המכשולים והבעיות בחייו, עומדים לחלוף. הכל עומד להסתדר כמו במטה קסם, כמו בקלף אס המטות וכפי שרק האסים יודעים - הכל מסתדר. אך זה לא קסם! והצלחתו של אס גביעים היא לא מקרית, כי אם תוצאה של קשר עמוק עם יסוד המים המאפשר התחדשות, זרימה וחשוב יותר, מייצג אמונה המאפשרת לכל זה לקרות.

יסוד המים עוסק באמונה, קבלה, השלמה ופתיחות לשינויים. הוא זורם ונע. כמו נהר המחליק סלעים העומדים בדרכו, אס המים דוחף באמצעות זרימה חזקה והחלטית של אמונה את המכשולים הניצבים בדרכו. יתרונו של אס הגביעים הוא ביכולת להסתגל למצבים חדשים בחיים, לעקוף מכשולים בדרך של שינוי, ויתור על העבר, תנועה קדימה ושינוי המחשבה. פעמים רבות כשאנו תקועים בדרך חשיבה מסוימת, הקלף מראה שעלינו לפתוח את העיניים ואת הלב לדברים חדשים ושונים ממה שהכרנו עד כה. עם זאת, פעמים רבות נוכחותו של אס הגביעים בקריאה מעידה דווקא על תקיעות שיש לנו בנושא מסוים, שלא מאפשרת להמשיך הלאה. הקלף מראה שכעת מגיעה אנרגיה חדשה שתגרום לתקיעות להשתחרר".

"כיצד תיתכן תקיעות?" , שאלתי, "הרי זהו קלף של זרימה והתחדשות, השיא של יסוד המים".

"זו בדיוק הטעות הנפוצה", השיבה לורן, "הנוכחות של קלף כל כך עוצמתי המייצג זרימה והתחדשות, היא דווקא עדות לכך שיש לנו צורך בזרימה הזו, כי אחרת מדוע הוא שם? אם הכל בסדר, למה אנחנו צריכים התחדשות בחיינו? השינוי שהאס מבטיח, לא יקרה מאליו. ולמרות שלרוב השואל אינו מאמין שהכל יסתדר, אס הגביעים מראה שעם הזמן השואל יחזור להאמין וככל שהאמונה שלו תגבר, כך השינוי וההתחדשות יתעצמו. בזה עוסק הקלף: בשינוי שהוא תוצאה של אמונה ויכולת התחדשות".

בשלב זה, כבר היה לי ספר שקניתי כמה ימים קודם מחנות יד שניה באנגלית ובו נכתב שאס הגביעים מייצג זוגיות. "אס הגביעים לא מייצג רומן"? בדקתי עם לורן.

"הוא יכול לייצג כל דבר חדש בחיינו, גם כניסה של זוגיות וגם כסף! דוגמה טובה לכך היא עסק שצריך הלוואה: העסק 'תקוע' והוא זקוק לעזרה כדי שיוכל לצמוח. ואז, הבנק מאשר את ההלוואה שהעסק כה חיכה לה. ההלוואה הגדולה נכנסת לחשבון. מהי אותה הלוואה אם לא זרימה והתחדשות? זהו בהחלט אס הגביעים".

אס החרבות

"אס החרבות", אמרה לורן תוך שהיא מוציאה את הקלף מהחפיסה, "מייצג התעוררות. זו לא תהיה התעוררות כמו אס המטות או הגביעים, אלא התעוררות רוחנית, של האינטלקט, הרצון ללמוד ולהתפתח ושפע של תוכניות ודרכי חשיבה חדשות. יסוד האוויר הוא אמנם חד, קר וחותך, אך הוא גם הגיוני, פועל בקור רוח וכשתכונות אלו מתחברות עם הרעיון העומד מאחורי האס, נקבל אס המייצג את היכולת להשיג את מבוקשנו.

אס האוויר הוא עצמאי ואינטלקטואל, הוא מייצג שינויים בדפוסי החשיבה, מחדד את חושי התפישה ומביא לראיית המציאות בצורה ברורה ובהירה יותר. באס זה, הבחירות העומדות לפנינו ברורות והגיוניות ודרכי הפעולה נראות פשוטות. הקלף מעיד על שינוי ביכולת להביא לידי ביטוי את הרעיונות והמחשבות שעד כה רק התגבשו.

כמו בכל קלפי החרבות, גם כאן צריך לשאול את השאלה: "מהי התוכנית?". הדברים לרוב לא יקרו סתם, אלא יהיו תוצאה של תכנון וחשיבה. גם בזוגיות צריך פעמים רבות תוכנית. לא ייתכן שנצפה שהזוגיות שלנו תתנהל מעצמה והיא זקוקה לתוכנית, סדר, טקטיקה. יש מקרים שזה פשוט קורה, אבל אלו שאינם ברי מזל צריכים לפעול לפי תוכנית: להירשם לאתר היכרויות, ללכת למועדונים, לצאת לדייטים וכדומה. זה לא יקרה סתם כך ואס החרבות מראה כי עליו להפעיל את הראש, לתכנן ולהוציא לפועל כדי שזה יקרה".

"סליחה על השאלה", הפסקתי לרגע את לורן, "אבל הבנתי שאס החרבות, ככל האסים, מראה שהדבר כן יקרה, איך זה שהתוצאה תלויה בשואל?".

"ראשית", ענתה לורן, "התוצאה תלויה תמיד בשואל, אבל נכון אמרת שאס החרבות, כמו כל האסים מבטיח לנו תוצאה. לאס החרבות יש צד שני ולא מעט פעמים הוא מייצג תהליך של 'התערבות קוסמית' בו ה'תוכנית הקוסמית' שנמאס לה מההתמהמהות של השואל, מתערבת בחיי השואל ומביאה לחייו הזדמנויות ושינויים, שיובילו אותו לתוצאה שהוא רוצה.

פעמים רבות כאשר הקלף מופיע, נראה כאילו השואל פועל מתוך שיקולים קרים בלבד. כך נוכל לפגוש, למשל, זוג שמתחתן מתוך שיקולים הגיוניים בלבד או בגלל שההורים מציעים להם דירה בתמורה לחתונה, אך אסור לנו לטעות. הנוכחות של אס החרבות מראה, כי הבסיס לזוגיות זו נפלאה והזוג בסך הכל היה זקוק לדחיפה קטנה, התערבות קוסמית, כדי שדברים יתחילו לזוז".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

© מנדלבוים שגיא. עוסק בהומיאופתיה קלאסית, מנהל פורום טארוט בוואלה! בעל ניסיון של 14 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא טארוט וחלומות אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully