וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לומדים טארוט - שיעור 3

שגיא מנדלבוים

23.3.2008 / 11:21

שגיא מנדלבוים ממשיך במסעו עם המורה לורן, שמסבירה לו בדרכה הייחודית על קלפי הארקונה הגדולה

לאורך זמן רב לא ממש הבנתי למה לורן בחרה ללמד דווקא אותי. לא הייתי תלמיד מוצלח במיוחד: במשך שבועות ארוכים של עבודה עם הקלפים, לא הבנתי כי הם משקפים את מי שאנחנו ואין באמת צורך פיזי בקלפים בשלביו הראשונים של הלימוד. תקופה ארוכה עברה עד שהבנתי שעלינו להבין תחילה מי אנחנו ורק לאחר מכן למצוא את ההקבלות לאותן התובנות בקלפים. בנוסף, עולם הרוח ותחומי ההתפתחות האישית היו זרים לי, כך שלא ממש התחברתי במהירות לנושאים אלו.

פעמים רבות בשלבי הלימוד הראשונים נראה היה לי, שלורן לא ממש רצתה לדבר על הקלפים. הייתה לי תחושה שהיא נמנעת בכל מחיר מלהזכיר אותם וכל מה שעניין אותה לדבר עליו הן ההוויות המייצגות אותנו וכן על החיים. נדמה היה שלורן מחפשת דרכים להתחמק מלהזכיר את המלה קלפים או לקשר את לימודיי באופן כלשהו לקלפי הטארוט.

המפגש הבא התקיים גם הוא בנתניה. בלי הקדמות מיותרות, מיד כשהתיישבתי והייתי מוכן, הכריזה לורן: "היום נדבר על העקרונות העומדים מאחורי החלקים הרוחניים הקיימים בנו". שוב התעקשתי לקשר בין מה שעומד להתרחש לקלפי הטארוט. רציתי לוודא שאני מתקדם קדימה ולכן שאלתי בייאוש: "לא נדבר סוף סוף היום על קלפי טארוט?".

אולי זה היה המבט המיואש ואולי ההתעקשות שלי שהובילה את לורן להגיד ברכות: "אתה לא צריך לדאוג, שגיא, אנחנו כל הזמן מדברים על קלפי הטארוט. היום נדבר על הסדרה המרכזית או בשמם האחר - המייעצים הגדולים".

"אל תדאג", התלוצצה לורן, "את התמונות על נייר הקרטון שאתה כה צריך – תקבל בהמשך. אבל היום נדבר על ההוויות הרוחניות שלנו ואני מקווה שלמרות שאין לך את אותן פיסות נייר שכנראה שומרות על השפיות שלך, תצליח להחזיק מעמד".

ההוויות הרוחניות

"אתה כבר יודע שעולם הרוח", המשיכה לורן, "הוא החלק שבו הכל מתחיל. שם קיימים החלקים הגבוהים שלנו וזו צורת הביטוי הגבוהה ביותר. צורת ביטוי זו אמנם גולמית, או ראשונית, אבל כל דבר: כל החלטה, רעיון או צורך, מתחיל בחלקים אלו. מה שיותר קשה להבין הוא שהקיום הפיזי שלנו לא מתחיל בגוף הפיזי, אלא מסתיים שם. התחלת הקיום שלנו נמצאת במקום בו איננו יכולים לנגוע, מקום שאנחנו אפילו לא יכולים לתפוש. צורת הביטוי הגבוהה ביותר שלנו, בסופו של דבר, היא אנרגיה, ניצוץ. אותה אנרגיה טהורה באה לידי ביטוי תחילה דרך ההוויות הגבוהות שלנו ולאחר מכן דרך ההוויות הנמוכות שלנו. לבסוף ניתן לראות ביטוי לאותה אנרגיה טהורה בגוף הפיזי".

לורן נתנה לי שהות לעכל את הדברים והמשיכה: "כשיתוש עוקץ אותנו, העקיצה נראית אולי כמו סופו של תהליך, אולם היא התוצאה בלבד. לתוצאה זו קודמים שורה של תהליכים אנרגטיים שהתרחשו בחלקים הגבוהים שלנו. שם, בחלקים הגבוהים של קיומנו, התחוללו מאבקים ושינויים שהחלו עוד בשלב שבו היתוש היה כמה עשרות מטרים מאיתנו וחיפש את ה'קורבן שלו".

"תהליכים אלו הגיעו לשיאם כאשר אותו יצור חדר למרחב האנרגטי שלנו והעקיצה הקטנה היא רק תוצאה, מעין עדות פיזית למאבק אנרגטי שהתחולל לא מזמן. אנחנו יושבים כאן ומרגישים כביכול מוגנים מכל דבר, אבל איננו מודעים לתהליכים האנרגטיים העצומים המתרחשים בהוויות הגבוהות ששומרים על השלמות האנרגטית שלנו".

"קיימות בנו 22 הוויות רוחניות. כל הוויה היא רעיון, מסר ושלב בתהליכי ההתפתחות הרוחנית שלנו. כשאחת ההוויות 'מתעוררת' זה אומר שמשהו בנו נפתח, שאנו נמצאים בתהליך התפתחות, שאנו עוברים שלב ומשהו חדש מתחיל להתהוות בחיינו. בכולנו טבוע הצורך להתפתח רוחנית, מכיוון שיש לנו רצון להגיע לניקיון פנימי, להתעלות ולהבין את המהות הקיימת בנו. כולנו רוצים להתחבר לחלקים הגבוהים שלנו ולהגיע להארה רוחנית, המקום בו הכל ברור, אין חושך, מקום בו המודעות כה גבוהה שהיא ממש מתאחדת עם היקום.

"22 ההוויות הרוחניות שלנו מייצגות דרך בת 22 שלבים שבסופם נגיע להארה. דרך רוחנית זו וההארה הנכספת מתוארים במקורות רבים. בקלפי הטארוט דרך זו מיוצגת על ידי 22 הקלפים הרוחניים ו-22 שלבים אלו נחלקים לשלושה שלבים".

המחפש, החניך והמאסטר

"אנחנו מדברים על קלפי טארוט, נכון"? שאלתי בהיסוס.
"כן", ענתה לורן, "ארחיק לכת ואספר לך שאלו קלפים המייצגים כל שלב בהתפתחות. אל תשכח לרשום את זה לעצמך", אמרה לורן ברצינות וצחקה כשפתחתי את המחברת שלי כדי לרשום.
"השלב ראשון הוא שלב המחפש (קלפים IV - 0)". הכריזה לורן. "זהו שלב שבו האדם מרגיש כי משהו חסר בחייו. פעמים רבות אנו לא יכולים להגדיר מה חסר לנו או מה עלינו לעשות, אולם כאן מתחיל המסע מכיוון שהמחפש, כשמו כן הוא. המחפש יילך להרצאות מבוא, יכנס לחנויות מיסטיקה, יקרא ספרים, יחקור, יתעניין ויעסוק בחיפוש אחר הדבר שחסר לו. כך הוא ימשיך – עד שימצא".

"השלב שני הוא שלב החניך (קלפים V – XI): החניך הוא מחפש שמצא את נתיבו. החניך מבין מהי הדרך שלו ומה עליו לעשות והוא מוכן להקדיש ללימודיו את כל המשאבים שלו. בסיפור שאני מספרת עכשיו החניך הוא זה הפוגש את המורה שלו, את זה שייקח אותו תחת חסותו, ידריך אותו ויהפוך אותו בעתיד להיות מואר. אבל חשוב לי להדגיש שההתעוררות אותה מייצג שלב החניך אינה רק נחלתם של אלו ההולכים בדרך הרוח. גם אדם הנרשם ללימודי רפואה נמצא באותו השלב. גם הוא חניך המקדיש את כל המשאבים העומדים לרשותו כדי ללכת בדרך הנכונה עבורו וההארה עבורו תהיה קבלת התואר".

"השלב השלישי והאחרון הוא שלב המאסטר (קלפים XII – XXI): זהו השלב בו החניך בסיפור שלי מבין את היחס הנכון בין עולם הרוח ועולם החומר ומבין שכדי להתפתח בעולם הרוח ולהגיע להארה עליו להקריב את מה שמפריע בעולם החומר. זה יהיה השלב בו הוא יעזוב את כל מה שיש לו: הזוגיות, הקריירה, הילדים ויילך אחר המורה שלנו כדי לעשות מדיטציות בהרים עד לשלב בו הוא יהיה מואר".

דלת לעולם חדש

"זה נשמע לי קצת קיצוני", אמרתי.
"חשוב להבין", השיבה לורן, "כי שלבים אלה הם משל. הם אינם חייבים להתייחס לנזירים טיבטים המקריבים את עולם החומר כדי להיות מוארים. אלה הם שלבים המנחים את כולם מידי יום. את אותם שלבים, למשל, יעבור מנהל בנק המרגיש שמשהו חסר בחייו. בשלב הראשון הוא יחפש ויעבור תהליכים ושלבים רבים עד שיגיע למקום בו הוא יבין שמה שהוא רוצה זה ללמוד להיות צייר.

בנקודה זו הוא נמצא בשלב החניך וישקיע את כל כולו בלימוד ציור: הוא ילמד ציור, רישום, תולדות האמנות ויקנה צבעים ובדים באלפי שקלים. בשלב מסוים הוא אף יהפוך את אחד החדרים בדירה שלו לסטודיו וכך ימשיך ויתפתח, יהפוך לצייר טוב יותר ויתקדם עד לנקודה בה הוא יהפוך למאסטר. יום אחד אותו מנהל בנק יבין שהוא לא יכול גם להיות מנהל בנק וגם צייר. יום אחד הוא יבין שעליו להקריב את עולם החומר הבטוח והמוגן על מנת להתפתח ולהגשים את ייעודו. בשלב זה הוא ישכור סטודיו, יתפטר מעבודתו הבטוחה והמכניסה ויתחיל להתפרנס מציוריו".

"זו המשמעות האמיתית של להיות רוחני!", הדגישה לורן. "להיות רוחני זה אומר לשמוע את שהרוח לוחשת לנו, להבין מה היעוד שלנו ולהגשים אותו. כדי להיות רוחני לא צריך לנסוע לטיבט ולהפוך נזיר, אלא ללכת אחר לבנו. באותה מידה יכול נזיר טיבטי להחליט להיות רואה חשבון עירוני וסופר יכול להחליט להיות איש עסקים.

"כקוראים בקלפים אסור לנו להיות עם דעות קדומות, מכיוון שאיננו יכולים לדעת מה טוב לאדם אחר. אבל אנחנו יכולים להיות בטוחים, כי אם קלף השייך לסדרה המרכזית מופיע, המשמעות היא שזה הדבר הנכון עבורו, שהוא בדרך הנכונה, מתקדם בדרכו שלו ובקצב הנכון לו ולחלקת אלוהים המוארת שלו".

"קלפי הארקונה הגדולה", סיכמה לורן, "מייצגים את החלקים הרוחניים המתעוררים בנו. הם שיעורים, חוקים ועקרונות רוחניים שאם נבין אותם נוכל להבין את דרכנו הרוחנית ולהתקדם בדרך בה הרוח שלנו בחרה".

וכאן, באותה הדרמטיות שהמפגש החל - הוא הסתיים. הפעם לא מחיתי ולא ביקשתי שוב לדבר על הקלפים. הייתי מוצף, נרגש וסקרן. פתאום נפתחה דלת לעולם שלא חשבתי שקיים והקלפים כבר פחות עניינו אותי. כל שרציתי הוא לשמוע את השיעור הבא שלי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

© מנדלבוים שגיא. עוסק בהומיאופתיה קלאסית, מנהל פורום טארוט בוואלה! בעל ניסיון של 14 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא טארוט וחלומות אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully