וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לומדים טארוט - שיעור 1

שגיא מנדלבוים

9.3.2008 / 13:46

שגיא מנדלבוים נזכר בלורן האגדית שחשפה אותו לעולם חדש ודרכה הבין באמת את מהות הקלפים. קורס מבוא לקלפי הטארוט

המפגש הראשון שלי עם קלפי הטארוט היה בצבא. הייתי חייל, ממר"מניק שחייו מתוכנתים ומתוכננים בקפידה. לא זכור לי שגיליתי עניין מיוחד בתחומי הרוח, אך כשפגשתי את קלפי הטארוט אצל חברה, מיד ידעתי שאני רוצה להעמיק בהם. החלטתי שאמצא מורה. מספר שבועות לאחר מכן, מצאתי אותה, את לורן.

נפגשנו בבית מלון בו התארחתי ומשום מה פתחתי בשיחה איתה. התחלתי לדבר על התליון שהיא ענדה וכמה שניות אחרי זה שאלה אותי לורן בפשטות: "תגיד לי, מה אתה בעצם מחפש?". אני לא יודע למה עניתי כפי שעניתי: "אני מחפש מורה לקלפים". "יופי", היא אמרה, "אני מחפשת תלמיד לקלפים".

וכך הכל התחיל. "אם אתה רוצה ללמוד", היא אמרה, "אז צריך להתחיל מיד!". מבלי להמתין דקה, בעודי המום מצירוף המקרים המוזר, ניגשתי לקבלה ולקחתי משם שתי מחברות. יצאנו למסע.

פירושי הקלפים

לא ציפיתי לפגוש מורה לקלפים באותו הערב ובמיוחד לא ציפיתי למפגש ארוך ויסודי שארך כמה שעות טובות. חשבתי שאני יודע מה רצוני. לורן שאלה אותי: "מאיפה אתה רוצה להתחיל?" ומיד אמרתי: "אני רוצה לדעת את כל הפירושים". לורן הכתיבה לי את כל הפירושים של הקלפים ואף לימדה אותי קריאה בסיסית. כשההכתבה הארוכה הסתיימה, חשבתי שיש ברשותי אוצר גדול והרגשתי בר מזל. לורן צחקה כשראתה את פני "החתול-שזלל-את-כל-השמנת שלי" ואמרה שאם זה היה תלוי בה לא היינו מתחילים כך, אבל היה צריך לספק את הצורך שלי ולכן היא עשתה מחווה זאת עבורי.

"עכשיו", היא אמרה, "כשקיבלת את מבוקשך, בוא ותעשה משהו עבורי. תן לי את המחברות שלך ואפטר מהם עבורך, מכיוון שהן לא שוות כלום". נותרתי המום, אך לורן המשיכה בהחלטיות. "הפירושים אינם שווים דבר. לא רק הפירושים שקיבלת היום – כל הפירושים. הפירושים הם עקב האכילס של הקוראים בקלפים, מכיוון שאנו הופכים להיות תלויים בהם ומתייחסים אליהם כאילו היו תורה מסיני".

"הפירושים האמיתיים של הקלפים לא יכולים להיות כתובים", אמרה כממתיקת סוד, "הם לא נמצאים בחוץ אלא בפנים ואינם פירושים אלא הוויות. הם חלק ממי שאנחנו. את החלקים האלו, את ההוויות האלו, לא ניתן להכתיב. ניתן רק להתחבר אליהם, לגלות אותם בעצמנו וזה כבר עניין רציני, ארוך והוא מהווה את לב ליבם של לימודי הטארוט".

"עכשיו בוא ותן לי לעזור לך להיפטר מהמחברות האלו", היא אמרה ומיד צחקה כשראתה את מבט האימה שבעיני ואת אחיזתי החזקה במחברות. כמובן שלא הייתה לה כל כוונה לגזול ממני את המחברות וזה היה רק חוש ההומור שהפגינה. קבענו שאם אני רוצה להתחיל את לימודיי אצלה, אני מוזמן לביתה בחיפה בעוד יומיים בשעה 7:30 בוקר. "אם לא תגיע, שיהיה לך בהצלחה בהמשך דרכך".

תפקיד חפיסת הקלפים

כעבור יומיים עליתי מוקדם בבוקר על הרכבת לחיפה עם תחושה לא מוגדרת. לא כל כך היה ברור לי למה אני עושה את זה ולמה זה חייב להיות דווקא בשעת בוקר מוקדמת כל כך. אבל הרגשתי שאני נכנס למשהו גדול ממני ואין מה שיעצור אותי.

לורן קיבלה את פניי עם חיוך מסתורי ומיד הרגשתי חוסר שקט. חשבתי להסתובב מיד לאחור ולרוץ הביתה, אבל לורן קראה אותי היטב. "אל תדאג", היא אמרה, "זה לא יכאב וגם לא ייקח הרבה זמן. השיעור היום יהיה כל כך קצר שאפילו לא תרגיש. אבל שלא תטעה", שינתה פתאום לורן את טון הדיבור, "למרות שהשיעור יהיה קצר, זהו השיעור הכי חשוב שאי פעם תעבור - נדבר על תפקידם של הקלפים".

"הקלפים", המשיכה לורן לדבר מבלי שהספקתי אפילו להתיישב, שלא נדבר על לשתות כוס מים, "הם כלי הנועד לעזור לנו להתפתח רוחנית. כל שאר השימושים בהם הם תוצר לוואי. קלפי הטארוט לא הגיעו לכאן כדי שנקרא את העתיד או את העבר, לא כדי לרכל ולא כדי לבחון את הגלגולים שלנו. קלפי הטארוט הם מפתח להבנת החיים, הם כלי הנועד להתפתחות רוחנית וזהו ייעודם היחידי".

"מאוד קל", אמרה כאילו בהאשמה, "להתפתות ולחפש בהם את העתיד, אבל לא בשביל זה הם כאן ובהמשך, במפגשים הבאים, אתה תגלה בעצמך שמה שהם באמת עושים זה לעורר את האני האמיתי היושב בפנים וללמד אותנו להכיר את הפוטנציאל שלנו".

ולפתע הסתיים השיעור. מצאתי את עצמי לוגם במהירות את שארית כוס המים שלי, לוקח את התיק וממהר לצאת מהבית. 15 דקות לאחר שהגעתי הייתי כבר מחוץ לביתה של לורן. אני זוכר שאמרתי לעצמי: "מה?! אם כך יראו השיעורים של המורה הזו, אני לא בטוח שאני רוצה להמשיך". ובכל זאת, חזרתי לאחר יומיים וזו היתה תחילתה של תקופת חניכות נפלאה שנמשכה כשלוש שנים, שבהן למדתי טארוט, חלומות והתפתחות אנרגטית דרך חלום.

השיעור מסתיים

עד היום אני מחייך לעצמי בעודי נזכר במפגש הראשון שלנו. אין לי ספק שמכל השיעורים שעברתי – זהו השיעור החשוב מכולם, מכיוון שהבנתי בו מה תפקידם של הקלפים. המסר היה פשוט: הקלפים הם כלי הנועד להתפתחות אישית. בפועל, הפגישה הראשונה הייתה סוג של מבחן התאמה ואם לא הייתי ממשיך, אם הייתי מחפש כלי שהוא מיועד רק לקריאה של עתיד, זה היה מראה שאני לא מתאים לגישה זו.

כאן מסתיים השיעור שלנו. בשבוע הבא תוכלו לקרוא על מבנה קלפי הטארוט: על הסדרה המרכזית והמשנית ועל מערכת היחסים המיוחדת ביניהם, שבסופו של דבר מייצגת את מערכת היחסים הקיימת בין עולם הרוח לעולם החומר.

© מנדלבוים שגיא. עוסק בהומיאופתיה קלאסית, מנהל פורום טארוט בוואלה! בעל ניסיון של 14 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא טארוט וחלומות אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully