וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלף הנאהבים

שגיא מנדלבוים

1.12.2007 / 11:53

לפני שנפתור את הבעיות של כל העולם ואשתו, עלינו לעשות סדר בחיים שלנו, להתחבר לנתיב הרוחני ולהתחיל להקשיב ללב

קלף הנאהבים מייצג את השיעור הראשון שלומד החניך. בקלף שקדם לו, הכוהן הגדול, פגש החניך במורה הרוחני שלו וכעת הוא מקבל את השיעור הראשון ממנו, שבו נלמדת חשיבותו וקדושתו של הנתיב הרוחני. החניך מבין שכל מחשבה או רעיון שיש מאחוריהם כוונה של ממש, בין אם הם חיוביים או שליליים, פיזיים או רוחניים, הם הוויה אנרגטית הממלאת את נתיבו הרוחני.

בנוסף, מבין החניך שחייו אינם ברורים לו, משום שהם מלאים בהפרעות המעסיקות את ההוויה שלו. אין ביכולתו לתת משקל ומשמעות להוויות אנרגטיות חיוביות, מכיוון שהוא מבזבז אנרגיה על הוויות מיותרות. לכן, יוצא החניך למסע של טיהור חייו ומחשבתו, שבמהלכו יבחן את מערכות היחסים הקיימות בחייו ואת גישתו לנושאים מרכזיים.

שמירה על קדושת הנתיב הרוחני גורמת לכך שהמעבר בין המציאות האנרגטית שאותה אנו חווים דרך הנתיב הרוחני שלנו, למציאות הפיזית שאותה אנו חווים דרך העיניים, יהיה פנוי ויאפשר לנו להיות קשובים להוויות החבויות במציאות האנרגטית ולמסרים העדינים של היקום. אגב, גם ההתעקשות לשמור ולהיאחז בדברים קיימים מעכבת אותנו, אפילו אם לעתים הדבר סמוי מהעין.

קחו למשל, אירוע שבו חברה טובה שהיא גם שותפה לעסק מועלת בכספי החברה בסכום עתק ונעלמת. הפעילות המיידית שלנו תכלול תביעה בבית משפט ורדיפה אין סופית אחריה, תוך ניסיון להעניש אותה עד כמה שאפשר. הבעיה היא שבמקום להוציא את ההוויה האנרגטית מהחיים שלנו ולשכוח מהסיפור, נרדוף אחריה עוד ועוד ונחזיק בה בכוח. נכון שנפסיד סכום נכבד, אך נרוויח את החירות האנרגטית שלנו.

הקלף בקריאה

קלף הנאהבים בקריאה מראה, כי השואל עומד בפני החלטה קשה או דילמה. ואולם, בפועל המצב מורכב יותר, מכיוון שנוכחות הקלף בקריאה מעידה על צורך לנקות את הנתיב הרוחני. השואל מבולבל, הוא אינו יודע מה נחוץ ומה נכון והדרך להגיע אליו היא באמצעות הלב. עלינו לעזור לו להקשיב לתחושת הבטן שלו וכמו בקלף 2 מטבעות, גם כאן הוא יודע נכון ומה לא.

פעמים רבות נפגוש אדם שאינו יכול להקשיב לליבו, מכיוון שנתיב החיים שלו עמוס מידי. לפעמים הוא כן יידע מה נכון, אולם יחשוש לפעול לפי צו ליבו. בכל מקרה, השואל אינו צריך לחשוש מהפעולות שהוא יודע שעליו לעשות, הוא לא צריך לחשוש לנקות את הנתיב והוא לא צריך לחשוש מהתוצאות, מכיוון שכל פעולה שהוא עושה הנובעת ממקום של ידיעה, ממקום של תחושת הבטן, כל פעולה הבאה לתקן את הנתיב שלו - תביא עימה תוצאות טובות.

קלף הנאהבים אינו קלף העוסק דווקא בזוגיות, אלא בכל ההוויות של החיים שבנקודה זו של חיי השואל מטרידות אותו. אמנם זוגיות היא הוויה שפעמים רבות לא מאוזנת בחיינו ובכך היא מטרידה אותנו, אולם בקריאה הקלף יכול להתייחס לנושאים אחרים המטרידים את השואל לא פחות, הקוראים לשואל לבחון מה צריך להיכנס ומה צריך לצאת מנתיב החיים שלו בכדי שיוכל להחזיר את האיזון לחייו.

הזיקה של הקלף

לקלף הנאהבים יש זיקה למצבים או שאלות העוסקים בצומת דרכים, התלבטויות, החלטות חשובות ובנקודות מפנה בחיים. פעמים רבות נפגוש אותו במקרים בהם החיים שלנו עמוסים לעייפה, או כשאנחנו מותשים, מבולבלים ומתקשים להתחיל דברים חדשים בחיינו.

מימושו של הקלף בעולם החומר

כמו כל קלפי הארקונה הגדולה, גם קלף הנאהבים מתחיל תהליך בעולם הרוח שאותו יש "להוריד" לעולם הגשמי. הקלף מראה, כי זה הזמן שלנו לעשות סדר. זהו קלף רוחני המכוון אותנו לנקות את הנתיב הרוחני ומראה שלפני שנעזור לאחרים לפתור בעיות או להתחיל בפרויקט חדש, עלינו לעשות סדר בחיינו, לנקות את מה שלא צריך להיות שם, להוריד עומס ורק לאחר שחיינו יהיו נקיים יותר - יתפנה מקום לדברים חשובים ונכונים יותר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

הכיוון אליו נלך בקלף זה (הראשון בקריאה הקלטית)

קלף הנאהבים במיקום זה מראה שבסיום התקופה שהוגדרה, עלינו למצוא את עצמנו במקום בו הכול ברור ומובן בחיינו: המטרות שלנו, הזוגיות, החברים, הלימודים והעבודה - כל אלו צריכים להיות במקום הנכון ללא ספקות. זוהי לא עבודה קלה להביא את כל הצדדים השונים שבנו למקום של איזון, זהו תהליך הדורש משאבים רבים, אולם בסוף כשנסיים את התהליך, הכל בחיינו יהיה פשוט יותר.

מסר לשואל בקלף זה

עם זאת (הכוונה היא לכיוון אליו אנו הולכים), קלף הנאהבים הוא מסר הקורא לנו לארגן את חיינו מחדש. לקבוע מה נכון לנו, מה צריך לתקן ומה לא צריך להישאר בחיינו. זה הזמן להתחיל לפעול כדי להוציא את מה שמפריע לנו. מערכות יחסים, חפצים וחובות - כל אלו ואחרים הם הוויות שיושבות בנתיב החיים שלנו וגוזלות מאיתנו משאבים אנרגטיים. כל עוד יישארו שם - ההתפתחויות בחיינו יעוכבו וההבנות לא יגיעו.

הגורמים המפריעים לשואל (משמעות שלילית-הפוכה)

הדפוס השלילי של הקלף (מספר 3 בקלטית):
מראה את המקום שבו אנו רואים את הדברים לא נכון, מאפשר להבין דרך אלו "משקפיים" שליליים אנו רואים את הנושא עליו נשאלה השאלה. קלף הנאהבים במיקום זה מראה שיש לנו נטייה לבחור בבחירות הקלות, לעשות לעצמנו "הנחות" ולא להתאמץ יותר מידי. אנו מתקשים לקחת החלטות וכל דבר נראה בעינינו כהרה גורל או אסון. עלינו להבין שאנו אלה שמגבילים את עצמנו ושההחלטה הנכונה כבר ידועה לנו, כי האמת יושבת לנו ממש מתחת לאף ומחכה לצאת החוצה. אנו יודעים מה לעשות והגיע הזמן להתאמץ קצת ופשוט לעשות את הדבר הנכון, ללכת לפי צו ליבנו ולא לפחד ממה שיקרה.

הצדדים השליליים של הקלף שמתחזקים כשהוא מקבל משמעות הפוכה או כשהקלף עומד כגורם שלילי המפריע לשואל (כמו קלף 2 בקריאה הקלטית):
הבעיה הגדולה שקיימת אצלנו ואותה מייצג הקלף היא שאנו לא הולכים עד הסוף. אנו מנסים לפסוע על שני הסעיפים ומרשים לעצמנו להמתין בעוד שמה שעלינו לעשות הוא לקחת החלטה אמיצה ולהוציא את מה שצריך לצאת מחיינו ולהכניס את מה שהגיע הזמן שייכנס בצורה טוטלית.

הופעת הקלף במיקום זה מראה שהתחושה היא שאנו לא יודעים מה נכון, שאיבדנו את הדרך, מבולבלים ולא מסוגלים לקחת החלטה. ואולם, הסיבה לכל אלו היא שחיינו עמוסים מידי ועלינו להבין שכל הדברים הקטנים הטורדים את מחשבתנו, למרות שכל אחד מהם אינו נראה בעל משמעות, כולם יחד הופכים להיות נטל כבד ומעמסה שיש להוריד מעלינו וכשזה יקרה - הכל בחיינו יתחיל להיות ברור.

התיקון (המסר) של הקלף (מספר 7 בקריאה הקלטית)

המסר בקלף זה הוא שעלינו להיות טוטאליים וללכת עד הסוף, להיות אמיצים ולא לפחד מהתוצאות. עלינו לברוא את דרכנו ועולמנו מחדש. למרות שנרגיש שמשהו לא יושב נכון, עלינו ללכת עד הסוף, מכיוון שאחרת לעולם לא נדע. הקלף קורא לנו לסמוך על הידיעה הפנימית שלנו, על האינטואיציות ולפעול לפי צו ליבנו.

איך רואה החברה את השואל בקלף זה (מספר 8 בקלטית)

החברים, בן או בת הזוג, קולגות לעבודה, המעסיקים וכל מי שרלוונטי לנושא הקריאה, רואה בנו אדם המחפש משמעות. מחפש את מקומו, שואל שאלות ומכוון גבוה ועמוק. עם זאת, החברה מרגישה שאנחנו קצת מנותקים ולא מחוברים לעצמנו ושעלינו להיות קצת יותר כאן ועכשיו, שנפסיק לנתח כל דבר ברמה הרוחנית והפילוסופית ושנהיה יותר פשוטים וקלים.

הפחדים והתקוות של השואל (קלף מספר 9 בקלטית)

הקלף מראה, שיש לנו פחד שההחלטות שנעשה אינן נכונות ושאנו עומדים לעשות טעות. עם זאת, הקלף מעיד על כך, שאנו מקווים שהדרך בה בחרנו היא הנכונה ויש לנו רצון ללכת עד הסוף. עלינו לבטוח בעצמנו יותר ולסמוך על תחושות הבטן שלנו. כשנעשה זאת, המכשולים שעומדים בדרכנו יתגלו כלא אמיתיים והכול יתחיל לזרום נכון וטוב יותר בחיינו.

© מנדלבוים שגיא. עוסק בהומיאופתיה קלאסית, מנהל פורום טארוט וואלה! בעל ניסיון של 14 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא טארוט חלומות, שאותם הוא מלמד בתל אביב וברחבי הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully