וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להתחיל מבראשית

20.5.2007 / 11:12

הוא מסמל התחלות חדשות ואת מימוש הייעוד שלנו, אבל גם את החששות הנלווים לזה. שגיא מנדלבוים על קלף השוטה

השוטה הוא אחד משלושה קלפים שלא ניתן לתת באמצעותם מענה ישיר כשהם מופיעים כתשובה סופית. הכוונה היא שלא תינתן תשובה של כן ולא, אבל בכל אחד מהקלפים האלו (השוטה, הכוהנת הגדולה והירח) ניתן לתת הכוונה לפעולה הנכונה, שהשואל צריך לעשות כדי שהוא יהיה במקום נכון יותר. ברוב המקרים, השאלה שנשאלת לא ממש רלוונטית. למשל: שאלה על קניית דירה בעוד שנה לא רלוונטית, משום שעד אז נוכל להיות במקום אחר לגמרי ולהבין שאנחנו רוצים ללמוד רפואה בחו"ל ואת הכסף להשקיע בזה. כשקלף השוטה יוצא בפתיחה, לא נוכל לדעת מה יהיה, אלא רק להבין שבסוף התהליך נהיה מחוברים לחופש שלנו ונדע שאנחנו במקום הנכון.

הקלף מדבר על התחלות חדשות ועל השתחררות מדברים ישנים שאינם טובים לנו. כשהקלף יוצא, נדע מה נכון עבורנו ועלינו להתעקש על זה. בדרך כלל, הסביבה לא תבין אותנו ונצטרך לסמוך על תחושות הבטן שלנו שיובילו אותנו למקום הנכון. השוטה מייצג את תחילת הדרך, השלב שבו הכול מתחיל והוא מראה את הכיוון שעלינו לצעוד בו. הוא מייצג את יצר ההרפתקה המהול בתחושת חופש ואושר, שכדאי ללכת אחריו.

קלף השוטה עוסק בחופש וחשוב להבין שעלינו להעמיד אותו בראש סדר העדיפויות שלנו. פעמים רבות הקלף רומז שאנחנו עומדים "למכור" את החופש שלנו. בעבר, אחת ממשתתפות פורום הטארוט שלנו שאלה האם כדאי לה להתגרש וקלף זה יצא כקלף התשובה. לאחר כמה בירורים, התברר כי השואלת רוצה להתגרש, אבל היא לא רוצה לאבד את הכסף והרכוש שהביאה איתה לנישואים. התשובה שקיבלה היתה שאסור לה "למכור" את החופש שלה בשביל כסף, אם לא טוב לה עם בעלה.

הזיקה של הקלף

לקלף השוטה יש זיקה למצבים או שאלות העוסקים בפתיחת דף חדש ובצורך להשתחרר ולצאת לדרך חדשה. לקלף יש קשר עם שאלות הרות גורל הקשורות בדרך שלנו בחיים וביכולת שלנו להגשים את עצמנו ולמצוא את הייעוד שלנו.
ברוב המקרים, כשיוצא הקלף בקריאה, הוא מרמז על כך שנושא הקריאה אינו סתמי, כי אם קשור לאושר ולתחושת החופש שנוכל להשיג בחיינו, וחשוב שנקדיש תשומת לב יתרה לקלף זה, משום שהוא יכול להיות המפתח להגשמה האישית שלנו.

מימושו של הקלף בעולם החומר

כמו כל קלפי הארקונה הגדולה, גם קלף השוטה מתחיל תהליך בעולם הרוח שאותו יש "להוריד" לעולם הגשמי. קלף השוטה מסמן את תחילתו של תהליך, שבו נמצא את הדרך שלנו, את הייעוד, ונדע מה נכון לנו. כל מה שעלינו לעשות הוא להתחיל את דרכנו החדשה ללא חשש. כדי לממש את העיקרון העומד מאחורי קלף השוטה, עלינו להפסיק לחשוב או להתחשב בסביבה החיצונית ואסור לנו למכור את החופש שלנו. יהיו רבים שיתנגדו לדרכנו החדשה, אבל החופש שלנו הוא הדבר המקודש והחשוב ביותר שיש לנו ואסור לנו למכור אותו, גם לא לטובת שיקולים חומריים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

הכיוון שאליו הולך השואל בקלף זה (הראשון בקריאה הקלטית)

בתקופה שהוגדרה, אנחנו צריכים להתחיל דף חדש ולהגשים את השאיפות שלנו ללא חשש, תוך נטרול השפעות מהסביבה שמפריעות לנו. בתקופה הזו עלינו למצוא את הייעוד שלנו, להשתחרר מהכבלים שעוצרים אותנו ולעשות את השינוי המיוחל.
עם זאת, קלף השוטה הוא מסר הקורא לנו לצאת לחופשי. עלינו להבין כי בתקופה שהוגדרה, יש לנו נטיה לחשוש מהעתיד ולתת לשיקולים כלכליים וחברתיים למנוע מאיתנו לעשות את הדבר הנכון.

הגורמים המפריעים לשואל בקלף זה (משמעות שלילית-הפוכה)

הדפוס השלילי של הקלף (קלף מספר 3 בקלטית):
הדפוס השלילי של הקלף מראה את המקום, שבו אנחנו רואים את הדברים לא נכון. כאן ניתן להבין דרך אילו "משקפיים" שליליים אנחנו רואים את הנושא שעליו נשאלה השאלה. קלף השוטה במיקום הזה מראה, כי אנחנו מפחדים להיות כבולים ומעדיפים באופן מוגזם את החופש בכל מחיר. החשש להיות כבולים כל כך גדול, שנעדיף לוותר על זוגיות, קידום בעבודה או כל דבר שיכול לכבול אותנו. עלינו להבין שהצורך בחופש במקרה הזה הוא מוגזם ומונע מאיתנו בפועל להנות מחיי זוגיות תקינים, התקדמות בקריירה והנאה בכל תחום אחר בחיינו.

הצדדים השליליים של קלף מלכת המטבעות, שמתחזקים כשהקלף מקבל משמעות הפוכה או כשהוא עומד כגורם שלילי המפריע לשואל (כמו קלף 2 בקריאה הקלטית):
הבעיה הגדולה שאותה מייצג הקלף היא הבלבול והפחד לעשות את הדבר הנכון. לעתים ניתן את השליטה לאחרים ונפעל משיקולים ופחדים. בפועל, הקלף במיקום הזה יכול להעיד על התסכול שאנחנו חשים. עלינו לשנות את זה, משום שלא נוכל להמשיך כך זמן רב. עם זאת, קלף השוטה במיקום הזה, יכול להצביע על נטיה מוגזת לחיפוש אחרי החופש בחיים וחוסר היכולת להתמסד. עלינו להבין שנטיה זו היא מוגזמת, אחרת אנחנו עלולים לאבד את מה שיש לנו.

התיקון (המסר) של הקלף (מספר 7 בקריאה הקלטית)

המסר בקלף הזה הוא שעלינו לצאת לחופשי ולא לתת לדבר לעצור אותנו. עלינו להתגבר על הפחדים והחששות ולעשות את הדבר הנכון, שעושה אותנו מאושרים וחופשיים. אם נמכור את החופש שלנו ונתחיל להפעיל שיקולים כלכליים או חברתיים, נאבד את הכיוון הנכון בחיים.

איך רואה החברה את השואל בקלף זה (מספר 8 בקלטית)

החברים, בני הזוג, קולגות לעבודה, המעסיקים וכל מי שרלוונטי לנושא הקריאה, רואה בנו אדם חופשי העושה את הדבר הנכון בחיים. רבים יכולים לקנא בנו בסתר וגם הם היו רוצים כמונו להיות מסוגלים להביע את עצמם בחופשיות. עם זאת, החברה היתה רוצה שניקח קצת יותר אחריות על המעשים שלנו ונהיה קצת פחות אימפולסיביים.

הפחדים והתקוות של השואל (קלף מספר 9 בקלטית)

הקלף מראה שאנחנו מאוד רוצים להשתחרר ולהעמיד את השיקולים הרוחניים מעל הכול. עם זאת, הקלף מראה כי אנו חוששים להביע את עצמנו ולעשות את הדבר הנכון. החשש הוא שהדרך החדשה תהיה קשה ותביא אותנו למקום של כישלון. הקלף במיקום זה מראה, כי חשוב שנהיה אופטימיים ושלא ניתן לפחדים לנטרל אותנו. היכולת שלנו להיות אופטימיים יכולה לסלול לנו את הדרך להצלחה ולהגשמת השאיפות שלנו.

הכותב עוסק בהומיאופתיה קלאסית, מנהל פורום טארוט בוואלה ומעביר קורסים וסדנאות בנושא טארוט וחלומות בתל אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully