וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משחקי מבוגרים

15.4.2007 / 13:35

הוא פחות תחרותי ממשחק "המלחמה" המפורסם והמשתתפים בו יבקשו פתרון לבעיות אישיות. הטארקו - משחק קלפי הטארוט

לטארקו, משחק קלפים המתבצע עם חפיסת קלפי הטארוט, יש גרסאות רבות. המפורסמת שבהן היא משחק ה"מלחמה" המפורסם, אך בטארקו מדובר בגרסה חברתית יותר: המשתתפים לא מתחרים אחד מול השני, אלא חושפים ומעלים את הקשיים שאיתם הם נאלצים להתמודד בחייהם, עורכים קריאות משותפות בקלפים ועוזרים לעצמם ולאחרים לפתור בעיות.
לא פעם, כשאני משתמש במשחק הזה במהלך אירוע חברתי, ניגש אליי בסוף הערב משתתף "מעונב" ואומר שהוא מופתע לגלות כיצד משחק כה פשוט ומעניין, מאחד קבוצה של אנשים, מעלה נושאים שמעולם לא עלו קודם ומקרב בין חברי הקבוצה.

טארקו הוא משחק העובד במעגלים. הרעיון שעומד מאחוריו הוא שהמשתתפים לא נמצאים יחד באותו המקום "ללא סיבה", אלא מהווים קבוצה שמרכיבה "מעגל", שבו כולם לומדים ומלמדים אחד שיעור אחד את השני.
לכן את חפיסת קלפי הטארוט נחלק לפי מספר המשתתפים, כך שכל משתתף, בסופו של דבר, יקבל את החלק שלו מהשלם - חפיסת קלפים פרטית קטנה בת 15-5 קלפים (תלוי במספר המשתתפים), שמתפקדת לצורך העניין כחפיסת קלפים לכל דבר.
כל משתתף בתורו יציג את הקלף שנבחר, והדילר שנבחר להיות אחראי על המשחק יפרש את התשובות שהקלפים נותנים.

חלוקת הקלפים

קודם כל עלינו להחליט כמה משתתפים יהיו במשחק והאם ניקח חלק פעיל במשחק או שנהיה בתפקיד הצופה שמנחה את הערב. לאחר שנקבע מספר המשתתפים נערבב את הקלפים, כאשר כל המשתתפים יושבים במעגל. חשוב כי בשלב זה, עד שכל משתתף מקבל את חפיסת הקלפים הפרטית שלו, האנשים לא יקומו ובודאי שלא יחליפו מקומות.

לאחר שהקלפים מעורבבים כהלכה, ניתן למשתתף היושב מימיננו לחצות לשניים את החפיסה ולהתחיל לחלק את הקלפים למספר קטן יותר של חפיסות, לפי מספר המשתתפים.
כך, למשל, אם ישנם עשרה משתתפים, נוציא מהחלק העליון של החפיסה את הקלפים ונסדר אותם על השולחן בעשרה חלקים. כבר במהלך פיזור החבילה חשוב לדעת למי יהיו שייכות החפיסות הקטנות. את הקלפים הנותרים ממשיכים לחלק עד שהקלפים בחפיסה נגמרים. לרוב, יהיו כאלו שיקבלו מספר גדול יותר של קלפים, אבל אין לזה חשיבות. כך זה צריך להיות.

שאלת השאלות

כעת, כשלכל משתתף יש חפיסת קלפים פרטית קטנה אפשר להתחיל. הדבר הראשון שנעשה הוא להגדיר נושא משותף לשאלה. אפשר להתייעץ עם הקבוצה, אבל זכותנו כדילרים לבחור נושא לפי ראות עינינו. אני בדרך כלל בוחר בזוגיות, משום שזה "נושא חם" עבור רוב משתתפי המשחק.

לאחר שהנושא נבחר, כל אחד מהמשתתפים מוזמן לשאול את החפיסה הפרטית שלו שאלה הקשורה לנושא השאלה. בשלב זה, השאלה נשאלת בלב והמשתתפים לא חושפים את השאלה. המשתתפים יכולים לבחור לשאול שאלה על עצמם, על בן הזוג, או אפילו לבחור לעשות קריאה "ריכולית" בה הם "מבררים" מה מצבם של בני משפחה, חברים או אפילו משתתפים אחרים במשחק.

חשוב שהשאלות הנשאלות לא יהיו פתוחות, ויוכלו להיענות ב"כן" ו"לא". חשוב להגדיר זמן. לא לשאול שאלה פתוחה כמו: "האם תהיה לי זוגיות" אלא לשאול "האם אמצא בן זוג בחצי השנה הקרובה".
עוד מומלץ שהשאלות לא יהיו פסיביות. מאחורי כל שאלה פסיבית מסתתרת שאלה אקטיבית. כך למשל מאחורי שאלה כמו "האם השנה אעבור דירה?" יכולות להסתתר שאלות כמו: "האם אצליח השנה למכור את הדירה שלי", "האם אצליח לשכנע את בעלי לעבור דירה השנה", "האם הבנק יסכים לתת לי משכנתא" וכדומה.

לאחר שהמשתתפים מגדירים את השאלות עליהם לערבב את הקלפים, כשהם מרגישים שהקלפים מעורבבים היטב, עליהם לחצות את החפיסה הפרטית שלהם לשניים. הקלף העליון הוא קלף התשובה והמשתתפים צריכים להפוך אותו ולהציג אותו.

פירוש הקלפים

תהליך מתן התשובות יתבצע לפי תורו של המשתתף. הראשון שיקבל תשובה יהיה האדם היושב מצידו השמאלי של הדילר ולאחר מכן יגיע תורו של מי שנמצא משמאלו וכן הלאה.

אם אתם מיומנים בפירושי הקלפים, המלצתי היא להסביר קצת על הקלף לפני שהמשתתף חושף את השאלה שלו ולאחר מכן לבקש ממנו להציג את השאלה שהוא שאל את הקלפים. אם אתם פחות מיומנים, אני ממליץ לערוך דיון קבוצתי על פירוש הקלף ולנסות "לקבוע" מה המסר של הקלף.

לאחר מכן, חושף המשתתף את השאלה שלו ותפקידו של הדילר בשלב הזה הוא לכוון אל התשובה באופן מוצלח יותר, כך שתתאים במדויק לשאלתו של המשתתף. כאן המקום לפתוח בדיון, במידה והמשתתפים האחרים רוצים לתרום פרשנות לקלף.

לאחר שכל המשתתפים חשפו את השאלות שלהם וניתן להם פירוש לשאלות שהם העלו, נבחר "מנצח". המנצח יהיה מי שקיבל את הקלף הטוב ביותר והוא יוחלט על ידי הדילר. "המנצח" יהיה זה שיקבע את נושא השאלות הבא. אחר כך, יחזירו המשתתפים את הקלף שיצא להם לחפיסה הפרטית שלהם, יגדירו שאלה חדשה לפי אותם הכללים וכך יחזרו ויעלו נושאים חדשים עד אור הבוקר.

הכותב שגיא מנדלבוים, עוסק בהומיאופתיה קלאסית, מנהל פורום טארוט בוואלה, בעל ניסיון של 12 שנות לימוד והוראה בקורסים וסדנאות בנושא טארוט וחלומות בתל-אביב וברחבי הארץ.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully