וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סימבולים בחיים, בחלומות ובטארוט

כל דבר בעולמנו יכול לשמש כסימבול. צריך רק לדעת להתבונן בו ולהבין מה הוא אומר על חיינו. על שפת הסמלים בקלפי הטארוט

כל דבר בחיינו יכול לשמש כסימבול. בקלפי הטארוט הסימבולים משקפים את המתחולל בתוכנו, ובמקרים רבים משמעותם משתנה בהתאם למתרחש בחיי השואל.

הסימבולים אותם נפגוש במהלך החיים, בחלומות ובקלפי הטארוט נחלקים לשתי קבוצות: סימבולים פסיכולוגיים וסימבולים קולקטיביים. הצעד הראשון בהבנת הסימבול המופיע בקלף הטארוט הוא לאבחן לאיזה קבוצה הוא משתייך.

סימבולים של חיי היומיום

הסימבולים האלו הם פסיכולוגיים במהותם, ומבטאים בעיה שאיתה השואל מתמודד כרגע. בעת הקריאה בקלפים נפגוש בסימבולים המשקפים אירוע בחיינו, שבמהלכו נפגענו או עברנו "שיעור". הקריאה אמורה להעלות את האירוע ולעזור לנו להבין אותו, להתמודד איתו ולהגיע על ידי כך לאיזון.

כך למשל, אם לפני כמה שבועות התקיף כלב את השואלת ובקריאה ייצא קלף הירח, כאשר נשאל אותה מה היא רואה בקלף (כמובן שזה תלוי בסוג הבילה הנמצאת ברשותנו) סביר להניח שהכלב הנמצא בו ימשוך את תשומת ליבה יותר מהכל.

משום כך, לפני שננסה לפרש סימבול המופיע בקלף או בחלום חשוב שננסה להבין אם הוא רלוונטי לאירוע בחיינו. לרוב, ביותר ממחצית המקרים, הסימבולים אכן יהיו רלוונטיים לחיינו, בקריאות ובמיוחד בחלומות שלנו, בכדי לעזור לנו להבין ולהתמודד טוב יותר עם סיטואציות מחיי היומיום.

סימבולים קולקטיביים

במידה והסימבול שהופיע בחיינו אינו רלוונטי לאירוע שהתרחש בעברנו, אנו יכולים להניח כי הסימבול הוא קולקטיבי. סימבולים מסוג זה הם למעשה השפה האוניברסלית הנכונה עבור כלל האנושות, ובה כל סימבול מבטא רעיון הקיים בכל אחד מאתנו. כך למשל בכל התרבויות אפשר למצוא דרקונים למרות שמעולם לא נמצאה עדות היסטורית אפילו לקיומו של דרקון אחד. האנושות היא זו שהגתה את הדרקונים והם מייצגים את אותם הרעיונות הסימבולים בכל מקום בעולם.

גם כאן נבדוק תחילה עם עצמנו מדוע הופיע הסימבול הזה ולאחר מכן נברר היכן מופיע בחיינו הרעיון שמייצג הסימבול. כך למשל במקרה של אותה השואלת שתשומת ליבה התמקדה בדמות הכלב בקלף הירח, עלינו לוודא תחילה שהסימבול אינו רלוונטי לחייה. נבדוק שהשואלת אינה נמשכת אל דמות הכלב, כיוון שחוותה בעברה טראומה של נשיכת כלב.

לאחר ששללנו את הסימבול של הכלב כסימבול רלוונטי לחיי היומיום, אנו יכולים לגשת לעבודה ולנסות להבין מה הוא מסמל. בפועל, סימבול הכלב מייצג נאמנות עיוורת וטוטלית. נשיכת הכלב איננה מסמלת רק הגנה על הטריטוריה, כי אם לפעמים גם אכזבה ותחושת פגיעות והיא ביטוי לכאב שאנו לא יכולים לבטא.

לאחר בירור קל נגלה שהשואלת סיימה לפני זמן קצר מערכת יחסים והיא פגועה. משיכתה לסימבול הכלב מייצגת את ההתמודדות שלה עם הפרידה, והכלב המאיים לנשוך הוא לא אחר מאשר האקס הבוגדני שלה. סימבול הכלב מייצג את תחושת הפגיעות שלה, באמצעותו תחושותיה של השואלת עולות למעלה ומתאפשר לה לבטא את הכאב והעצב הקיימים בתוכה.

שפת הסמלים היא לא תמיד פשוטה. עלינו להבין מדוע תשומת ליבו של השואל מתמקדת באותו הסימבול ומה הוא מייצג עבורנו. ואולם כשנחבר את האינפורמציה הזו עם המידע שיש לנו לגבי הסמלים השונים נקבל תמונה ברורה ופשוטה.

עשה לך מחברת סמלים

כשהתחלתי ללמוד את נושא הסימבולים של קלפי הטארוט והחלומות התבקשתי על-ידי המורה שלי להכין מחברת סימבולים. במחברת זו כתבתי את כל הסימבולים שנקראו בדרכי במהלך חי היומיום. הדרך להבנת סימבולים בשלב הראשון, כך הוסבר לי, חייבת להיעשות תחילה דרך עולם החומר, בזמן ערות, ורק לאחר מכן בקלפים או בחלום.

מחברת סימבולים היא כלי שיסייע לנו בהבנת הסמלים כשפה, ובפיתוח כישורים שיאפשרו לנו להבין לא רק את הקלפים או החלומות, אלא גם את החיים. התהליך הוא פשוט: עלינו להיות ערים לסביבה שלנו ולעצמנו בו זמנית. להיות ערים למתרחש סביבנו, ובכל פעם שמופיע סימבול סביבנו לכתוב אותו ואת המחשבות שחלפו בראשנו באותו הרגע. לאחר מכן ננסה לבדוק מדוע הסימבול הופיע ומה המשמעות שלו לגבינו.

כך למשל לפני כשלושה חודשים נסעתי לבקר חבר המתגורר במושב ובדרך ראיתי נחש שמתקיף אריה. מיד נזכרתי במחברת הסימבולים שנהגתי לכתוב בה במקרים כאלו. הנחש כמובן היה בדמות פסל מאיים והאריה היה בובה שילד קירב לפסל. כך אני פירשתי זאת, ומיד התחלתי לחשוב מה זה יכול לייצג בחיים שלי.

סימבוליים אלו באותה התקופה ביטאו תחושה שהייתה לי סביב אכזבה (הנחש) אותה חוויתי. האכזבה (הנחש) השפיעה לרעה ואיימה לנפץ את תחושת היציבות והביטחון (האריה) שהיו לי. העובדה שהאריה היה כה קטן לעומת הנחש הגבירו בי את ההבנה, כי אני נותן יותר מידי כוח לאכזבה (הנחש) והיא זו שמפריעה לי להמשיך לתת את כל מה שיש לי. גם העובדה שאת האריה החזיק ילד קטן הייתה בעלת משמעות והעלו בי מחשבה: "אולי זה קצת ילדותי להיפגע או להיות מאוכזב במקרה הזה".
כל דבר הקיים בעולמנו הוא סימבול. צריך רק לדעת להתבונן בו באופן נכון. כתבו את הסימבולים, העמיקו בחקירתם ותפרשו את משמעותם. זה יכול רק להועיל.

שגיא מנדלבוים עוסק בהומיאופתיה קלאסית, מנהל פורום טארוט בוואלה, מעביר קורסים וסדנאות בנושא טארוט וחלומות בתל-אביב וברחבי הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully