וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלפי 10 בטארוט

15.2.2007 / 10:31

אולי לקחתם על עצמכם יותר מדי ואתם עומדים בפני סכנת התמוטטות ואולי כבר הגעתם אל הנחלה - שגיא מנדלבוים מפרשן את קלפי ה-10 בטארוט

בקלפי הטארוט מייצג המספר עשר את האפילוג, את המשך התהליך לאחר שהושגה השלמות במספר תשע. לכל יסוד מארבעת היסודות בקלפי הטארוט יש תמצית, מטרה ורעיון מרכזי. קלפי העשר קשורים עם התמצית, עם המשמעות של היסוד אותו הם מייצגים. בקלפי העשר הרעיון אותו מייצג היסוד מתממש והפירוש נוצר בהתאם.

כשאני מלמד טארוט, חשוב לי להדגיש את החשיבות של הסיפורים המיתולוגיים הקשורים לכל קלף. הסיפור המיתולוגי מייצג את השואל וחשוב להבין כי הוא יכול לתת לנו פרטים נוספים ועזרה. הסיפורים המיתולוגיים הם חלק בלתי נפרד מהקלף ותורמים רבות לפרוש לשלו. פעמים רבות אנו יכולים להיעזר בהם, כדי להבין טוב יותר את המקום בו עומד השואל.

כך למשל, בסיפור המיתולוגי של פסיכה וקופידון הקשור לקלף 10 גביעים – פסיכה ואפרודיטה מתפייסים. לכן קלף זה יכול לייצג למשל מצבים בהם מתפייסות החמה והכלה - גם אם זה נראה בלתי אפשרי.

10 מטות - לקחת על עצמנו יותר מדי ולהתמוטט

תהליכי המימוש בעולם החומר הם פשוטים: הכול מתחיל ביסוד האש ולאחר מכן מתממש דרך יסוד האדמה. יסוד האש קשור להתחלות ולרצונות. הוא זה המעורר את הרצונות והתשוקות שלנו ודוחף אותנו קדימה להרפתקאות חדשות בחיינו. אולם, כדי לסיים תהליך, אנו צריכים לממש אותו דרך יסוד האדמה. (הסבר בהרחבה על נושא זה אתם מוזמנים לקרוא בקישור המצורף: ארבעת היסודות של הטארוט).

יסוד האש נמצא בשיאו בקלף 8 מטות, אולם כדי שהתהליך יהיה שלם עלינו לממש את רעיון האש הנמצא בשיאו דרך יסוד האדמה. ליבוי האש עלול להוביל לאסון. החיים במקרה זה משולים לתבשיל המתבשל על האש: כאשר הוא מוכן, אנו צריכים להסיר אותו מהכיריים ואם נמשיך לבשל אותו הוא יישרף.

הקלף 10 מטות מראה לנו כי השואל לא עשה את המעבר מיסוד האש אל יסוד האדמה. הוא אינו יכול להבחין מה נכון בחייו ונוטה לקחת על עצמו עוד ועוד, עד שלבסוף הוא יתמוטט.

כיוון שאין אדמה ואין נטייה להבין מה השואל באמת צריך, השואל מרגיש שחסר לו משהו והוא מנסה לפצות על זה בכך שהוא לוקח על עצמו עוד ועוד. במקום לחפש את האדמה, את המימוש, את הפשטות, הוא לוקח על עצמו עוד פרויקט ועוד מחויבות. זה נותן לו תחושה של סיפוק אמנם, אולם הוא בסופו של דבר לא יצליח להחזיק מעמד ויקרוס.

זה לא אומר שהשואל לא יצליח להשיג את המטרה שלו. זה בהחלט יכול לקרות! אולם, כדי שזה יקרה השואל חייב להפסיק לקחת על עצמו יותר מדי מטלות ומשימות ולפנות זמן ומשאבים לדבר אותו הוא באמת רוצה.
לדוגמה: אם מישהי תשאל 'האם אני אמצא זוגיות בחצי השנה הקרובה' התשובה תהיה שהיא בהחלט יכולה, בתנאי שתפסיק לעבוד 14 שעות ביום, להתנדב שלוש פעמים בשבוע ובסופי שבוע לטפל בשני ההורים. איך היא מצפה למצוא זוגיות, אם היא מנסה לחפות על הריקנות שהיא מרגישה על ידי כך שהיא מעמיסה על עצמה עוד ועוד. כשהיא באמת תפנה מקום לזוגיות בחייה - הזוגיות תוכל להיכנס.


יאסון וגיזת הזהב - הסיפור המיתולוגי שמאחורי הקלף:
יאסון חוזר הביתה, לוקח את השלטון לידיו ומתחתן עם מדיאה. אולם האש שבו לא פוסקת ודי מהר הוא מתחיל לרדוף אחר כיבושים נוספים. בין השאר הוא עומד לשאת אישה נוספת במטרה להגדיל את הממלכה שלו, אולם כאן מתפתח ריב גדול בינו לבין מדיאה שבו הוא מגרש אותה מביתו. כנקמה, במעשה של טירוף, הורגת מדיאה את כלתו החדשה ואת ילדיהם. היא בורחת ממלכתו של יאסון במרכבה הרתומה לדרקונים ומשאירה את יאסון פגוע והרוס.

10 מטבעות - חלקת האלוהים הקטנה

יסוד האדמה מייצג את הצרכים שלנו. מטרתו היא לעזור לנו להבין מה נכון לנו, מה חשוב בחיים שלנו ולתת לנו כלים שיעזרו לנו לממש את זה. כשנבין מה נכון, נוכל להתקדם למקום הנכון ולהיות מאושרים.

קלף 10 מטבעות הוא קלף של שפע, הצלחה, עושר ואושר. הוא קלף של שמחה ונחת ומתאר שלמות בכל תחום: משפחה, עבודה, התפתחות אישית ועוד.

אז מה ההבדל בין 9 מטבעות ל-10 מטבעות? זהו אותו הקלף, אלא שקלף 10 מטבעות הוא האפילוג והוא מייצג את מה שקורה לאחר שהשלמות הושגה. כך שאם בקלף 9 מטבעות השואל השיג סוף סוף את מה שרצה ויש לו, לדוגמה, זוגיות מושלמת המובילה לחתונה, בקלף 10 מטבעות נראה את אותו האדם לאחר כמה שנים של אושר, כאשר הזוגיות ממשיכה להתפתח ולפרוח ונוספים לה למשל גם ילדים.


דדלוס ואיקרוס - הסיפור המיתולוגי שמאחורי הקלף:
מעמדו של דידלוס מתחזק, הוא משתחרר מצרות העבר והופך שוב להיות אומן הממלכה. הוא מחזיר לעצמו את ההצלחה ואת הכסף. הוא נושא אישה, זוכה לילדים ונכדים וחייו הופכים למאושרים.

10 גביעים - מצב של משאלה שמתממשת

10 גביעים הוא ההמשך הישיר של קלף 9 גביעים. 9 גביעים יצג משאלה שמתגשמת וכאן המשאלה מתממשת, ויש הבדל גדול בין השניים. לדוגמה: יש הבדל בין לזכות בלוטו, ולהפקיד לבנק 50 מיליון ¤ , לבין להישאר מאושרים ושמחים לאחר 10 שנים. רבים הזוכים באושר, לא מצליחים להחזיק בו. קלף זה מראה כי השואל יצליח להחזיק באושר וכי משאלתו תתממש.

קלף 10 גביעים הנו קלף של שמחה וחגיגה, שפע אושר וגם עושר. זהו קלף של הצלחה, משפחה, ילדים ואהבה. הקלף מראה כי השואל אוהב את החיים ונהנה ממה שיש לו.


פסיכה וקופידון - הסיפור המיתולוגי שמאחורי הקלף:
פסיכה וקופידון מגיעים לזאוס ורואים שם גם את אפרודיטה. זאוס מרגיע אותם ואומר כי הוא הצליח לפתור את המחלוקת בין פסיכה לאפרודיטה ושם קץ ליריבות ביניהן. הוא מחתן את קופידון ופסיכה ואפילו הופך את פסיכה לאלה. כך שוכנות יחד הנפש (פסיכה) והאהבה (קופידון) עד עצם היום הזה.

10 חרבות - השקט שלאחר הסערה

כדי להבין טוב את הקלף, עלינו להבין היבט חשוב של יסוד האוויר. יסוד האוויר מופיע בחיינו במטרה ללמד אותנו שיעור. ככל שאנו מסרבים ללמוד את השיעור, כך כוחן של החרבות גדל ואנו סובלים יותר. בקלף 10 חרבות השיעור הסתיים, השואל למד את הלקח והוא לא צריך לסבול יותר. נכון, הכאב עדיין קיים, אולם עכשיו הוא יכול לשקם את עצמו ולהתחיל דף חדש.

זהו אחד הקלפים השנויים במחלוקת בחפיסה. חלק יטענו שהוא קלף של סבל, כישלון וחורבן וחלק יטענו שאחרי הקושי מגיעה הצלחה, הבאה לאחר שיקום. דעתי היא שכולם צודקים, כיוון שיש בקלף הזה גם את הכישלון, גם את הסבל וגם את היכולת של השואל להשתקם.
כיצד זה ייתכן? ובכן, זה תלוי בשואל ובאיזה שלב של הקלף הוא נמצא:

לקלף 10 חרבות יש כרונולוגיה קבועה: ראשית השואל עושה טעות, לאחר מכן השואל סובל, בהמשך השואל לומד את הלקח ולבסוף השואל יכול לפתוח דף חדש.

עכשיו צריך לבדוק באיזה שלב נמצא השואל: אם הוא כבר סבל והבין את הלקח, מובטח לו כי הוא יוכל להתחיל דף חדש ולהשתקם. אולם, אם הוא עוד לא סבל, סביר להניח כי הוא יסבול ורק אז יבין את הלקח.

כך למשל, אם יבוא אלינו בחור וישאל: 'האם אתחתן עם הבחורה שאתה אני יוצא', התשובה תהיה תלויה בעברו של השואל. אם הוא יספר לנו שלדעתו זה בטוח יקרה, כיוון שהוא תמיד היה סוג של דון ז'ואן ושהוא מסובב נשים על האצבע הקטנה, הרי שמובטחת לו "הפתעה" לא נעימה, "הפתעה" שתלמד אותו לקח: הם לא יתחתנו, אבל לפחות הוא יהיה מוכן למערכת יחסים אמיתית בסיבוב הבא.

מצד שני, אם הוא יספר לנו שהוא סבל בעבר ממערכות יחסים וליבו נשבר, הרי שהחדשות הן טובות: הפעם הזוגיות תחזיק מעמד והוא יהיה מאושר.

השואל לא חייב לסבול בקלף זה. אנו יכולים לנסות להראות לו שהוא עומד לעשות טעות ושהוא עלול לסבול, אולם יש מקרים בהם רק הניסיון הכואב מלמד, וברוב המקרים בקלף זה המצב. הניסיון הכואב אותו יעבור השואל לא יהיה לשווא ובזכותו הוא ילמד שיעור חשוב שיעזור לו להתקדם ולהתפתח.


בית אטריאוס - הסיפור המיתולוגי שמאחורי הקלף:
לאחר שנים של סבל, אורסטס פונה לאפולו ומבקש ממנו עזרה. יחד הם פונים לאתנה, אלת הצדק, וכאשר אפולו מבקש להגן על אורסטס בטענה כי הוא, אפולו, ציווה עליו להרוג את אימו, אורסטס מסרב להתנער מהאחריות וטוען שזו הייתה החלטה שלו ולכן האחריות מוטלת עליו. אולם, הוא טוען כי הוא ריצה את עונשו ומבקש צדק. אתנה מתרשמת מהכנות של אורסטס, מסירה קללה עתיקת יומין הרובצת על ביתו של אורסטס, והופכת את אלות הנקמה לאלות הנחמה. עכשיו אורסטס יכול להתחיל לשקם את חייו.


הכותב:
© מנדלבוים שגיא. עוסק בהומיאופתיה קלאסית, מנהל פורום טארוט בוואלה! בעל ניסיון של 12 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא טארוט וחלומות אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully