וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלפי 8 בטארוט

8 חרבות מייצגות בגידות (לאו דווקא במיטה) ו-8 מטבעות מטפלים בסטז'רים שעומדים שעות על הרגליים. שגיא מנדלבוים על כל ה-8 בחבילה

בקלפי הטארוט המספר שמונה מייצג יותר מכל, תהליך של מעבר ושינוי - השואל יכול להצליח לעשות שינוי בחייו ולעבור ממצב אחד למצב אחר. כל אחד מקלפי השמונה יצביע על השיעור שהשואל צריך לעבור ומה עליו לעשות כדי להבטיח את השינוי אותו הוא רוצה.

כשאני מלמד טארוט, חשוב לי להדגיש את החשיבות של הסיפורים המיתולוגיים הקשורים לכל קלף. הסיפור המיתולוגי מייצג את השואל וחשוב להבין כי הוא יכול לתת לנו פרטים נוספים ועזרה. הסיפורים המיתולוגיים הם חלק בלתי נפרד מהקלף ותורמים רבות לפרוש לשלו. פעמים רבות אנו יכולים להיעזר בהם, כדי להבין טוב יותר את המקום בו עומד השואל.

כך למשל, בסיפור המיתולוגי של יאסון וגיזת הזהב, שקשור לקלף 8 מטות - מדיאה נתנה ליאסון את כל מה שהיה לה: היא הייתה בת המלך ובכך שהיא עזרה ליאסון היא בגדה באביה, באחיה ובממלכה. היא שרפה את הגשרים שמאחוריה והכול למען האהבה. לכן קלף זה יכול לייצג אהבה עיוורת ופעולות שאנו עושים למען האהבה בחיינו.

קלף 8 מטות - מצב של מהירות ופעולה

8 מטות הוא קלף המייצג מהירות, יעילות ומעשיות. זהו קלף של הצלחה בו הכול קורה מהר, נכון וטוב. הפעולות שהשואל עושה הן נכונות והוא פשוט צריך להמשיך בלי היסוס, בנחישות ובמהירות וכך יוכל להגיע למקום של הצלחה ושלמות.

עכשיו זה הזמן לפעול ולעשות. אין זמן ומקום לדיבורים ולשאלות וכשהשואל יפעל, כוחות היקום יירתמו לעזרתו ופעולתו תצלח. פעמים רבות נוכחות הקלף רומזת לשואל שעליו לפעול מהר. ייתכן ויש כאן הזדמנות ואם השואל לא יפעל מספיק מהר הוא עלול לפספס אותה. לכן, השואל צריך להיות ערני ולהגיב במהירות לאירועים המתרחשים סביבו.

אין ספק כי קלף 8 מטות הנו קלף של שינוי המייצג מעבר בין שלבים בחיי שואל. השינוי בקלף זה מתאפשר בזכות עשייה, זריזות ויעילות.

יאסון וגיזת הזהב - הסיפור המיתולוגי שמאחורי הקלף:
יאסון ניגש לעניינים, לוקח בכוח את גיזת הזהב מבן המלך ועוזב את הממלכה בו נמצאת גיזת הזהב. הוא פותר את הבעיה שלו במהירות, ומפליג הביתה כשבכל עוזרת לו המכשפה מדיאה.

קלף 8 מטבעות - מצב של חניכות בו עובדים קשה ומקבלים תמורה מועטה

קלף 8 מטבעות הנו קלף של עבודה. השואל אינו צריך לחשוש מעבודה קשה, כיוון שבזכות העבודה הקשה ובזכות המאמץ, הוא יוכל להגיע אל המקום אליו הוא שואף.

תקופת חניכות היא מצב בו אנו עובדים קשה ומקבלים מעט תמורה, אולם אנו יודעים כי בסוף התהליך, כשנסיים את תקופת החניכות, נזכה להיות במקום אליו אנו שואפים. גם קלף זה הנו קלף המייצג מעבר בין שלבים בחיי השואל. המעבר הפעם מתאפשר בזכות העבודה הקשה וההקרבה של השואל, שיביאו לעתיד טוב יותר. העבודה הקשה וההקרבה הכרחיים, כיוון שהם תורמים לבניית היסודות, ללימוד נושא השאלה וכן יוצרים הרגלים נכונים.

השואל צריך אורך רוח, לשנס מותניים, להיות סבלני, לדעת כי התהליך הוא ארוך, לא לוותר, לא להתייאש ולהתמיד, למרות שלא תמיד רואים תוצאות. אם יעשה כך מובטחת לו המטרה אליה הוא שואף.

דדלוס ואיקרוס - הסיפור המיתולוגי שמאחורי הקלף:
דידלוס בורח מהממלכה של המלך מינוס. הוא בונה כנפיים עשויות משעווה עבורו ועבור בנו, איקרוס ועף, כשהוא משאיר את העבר מאחור. אל המקום החדש מגיע דדלוס לבדו שכן איקרוס בנו, מתלהב מהחופש והעצמה הטמונים ביכולת התעופה. למרות אזהרות אביו, הוא נמשך לעצמה של השמש ומתקרב אליה יותר מדי. השעווה שעל כנפיו נמסה והוא נופל ונהרג. דדלוס מגיע לייעודו החדש: לסיציליה ושם מתחיל את הכל מהתחלה. הוא עובד בחצר המלכות של המלך קוקלוס וצריך שוב להוכיח את עצמו ואת כישרונותיו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

קלף 8 גביעים - מצב של מה שיהיה - יהיה

בקלף 8 גביעים השואל צריך לוותר על המאבק. הוא נאבק ונלחם כבר כל כך הרבה זמן, שהוא אפילו כבר לא זוכר למה והאם המאבק מוצדק. הקלף מראה כי השואל כבר ניסה הכול ועשה הכול. אין עוד דבר שהוא יכול לעשות כדי לקדם את נושא הקריאה ולכן הדבר היחידי שעליו לעשות הוא לוותר. לוותר על המאבק הפנימי והחיצוני ולראות כיצד הדברים מתפתחים ללא המאמץ והמאבק.

כשהשואל יוותר על המאבק, לא מובטח לו שהוא ישיג את המטרה שהוא הגדיר לעצמו, אולם אז הוא יגלה את האמת ויידע מה נכון לו. כשהוא יהיה שם, מחובר לאמת, הוא ישיג את מה שהוא באמת רוצה.

קלף 8 גביעים הוא קלף המייצג מבחן אמונה שהשואל עובר. גם קלף זה הנו קלף המייצג מעבר בין שלבים בחיי השואל. אולם כאן השינוי תלוי ביכולת של השואל להאמין ולהרשות לעצמו לוותר ולהפסיק את המאבקים. האמונה עליה מדבר הקלף, איננה רק צורך להאמין שהכל יהיה בסדר באופן כללי, אלא לבטוח ביקום, להבין כי יש סיבה לקושי מולו עומד השואל ולתת לדברים להסתדר כפי שהם אמורים להסתדר. כשהוא יעשה זאת, הוא יצליח לעשות את השינוי ולעבור משלב אחד בחייו לשלב הבא.

פעמים רבות קלף 8 גביעים, הנו רמז לכך שהשואל צריך לעצור ולשאול את עצמו לאן הוא הולך? מה המטרה שלו? האם מה שהוא עושה נכון עבורו?. הקשיים מולם הוא עומד לא נוצרו סתם וסביר להניח כי זהו סימן, רמזים שהוא מקבל מהיקום הבאים להראות לו שאולי הוא נמצא במקום הלא נכון. פעמים רבות המסר הטוב ביותר שאנו יכולים לתת לשואל הוא פשוט ללכת לפי הקצב של היקום ולתת לחיים לקבוע את קצב התקדמות ואת הכיוון אליו הוא צריך להגיע.

פסיכה וקופידון - הסיפור המיתולוגי שמאחורי הקלף:
פסיכה אמנם עמדה בכל המשימות שלה, אולם כעת אפרודיטה מעמידה בפניה משימה אחרונה ומבקשת ממנה לרדת לשאול ולהביא לה את פודרת היופי והנעורים מפרספונה. פסיכה יודעת כי יש סיכוי קטן שהיא תחזור, אולם היא מבינה כי אין לה ברירה. היא צועדת לעבר השאול ואומרת לעצמה: "מה שיהיה יהיה"

8 חרבות - מצב של כבלים וחסימות

המעבר בין שלב אחד לשלב אחר בחייו. גם כאן הוא יכול להשיג את המטרה שלו, אולם הבעיה היא שהוא מכשיל את עצמו. הוא מכשיל את עצמו כיון שהוא נותן לשיקולים שאינם היגיון לפעול, הוא מסרב לשמוע לקול היגיון הקיים בו ולכן הוא חסום.

השואל כבול להתחייבויות רגשיות, לא נעים לו, הוא כבול לחוזה, אולם את החוזה הזה צריך להפר, כיוון שזו הדרך היחידה שלו להשתחרר. כשהוא יפסיק להכניס שיקולים שאינם היגיון, כשהוא יפר את החוזה ויחתוך, הוא יוכל לצאת לחופשי ולהגיע אל המטרה שלו. בקלף זה נדרש מהשואל להיות קר ומחושב ונטול רגשות, אולם מעניין כי דווקא כאן, במקום של 8 חרבות, בקלף שכולו צריך להיות חרב והיגיון, השואל לא מסוגל להיות הגיוני. אולם, אין לו ברירה ואם הוא רוצה שינוי, עליו לנהוג אחרת.

פעמים רבות נפגוש את קלף 8 חרבות כקלף המייצג בגידות. ומה קורה בבגידה? בזמן בגידה אנו כבולים למשהו אחר שאינו היגיון: אנו כבולים לתשוקות, יצרים, ל"חוזה" של הזוגיות הקיימת (בהנחה שזו בגידה על רקע מיני) וכדומה. אולם כאן המקום להדגיש כי בגידות אינן חייבות להיות מיניות. הבעל יכול "לבגוד" באשתו עם מקום העבודה והקלף יכול פעמים רבות להראות כי הבעל אינו בוגד מינית כי אם כבול למקום העבודה (ולא עם המזכירה שלו). ייתכן ובן הזוג של השואלת שהגיע אלינו כבול רגשית לבת הזוג הקודמת שלו. הוא לא בוגד בה פיזית ובת הזוג הקודמת כלל לא בתמונה, אולם הוא עדיין כבול ואינו יכול להתאהב בשואלת.

לכן, אל תמהרו לבשר לשואל על הבגידה. בחנו את הרקע לשאלה, את הקלפים הסמוכים לקלף. פעמים רבות תגלו כי ההתנהגות החשודה של הצד השני הנה תוצאה של כבלים ולא בגידה.

קלף 8 חרבות יכול גם להראות לפעמים כי השואל כבול לסוד שהוא אינו יכול לגלות. ייתכן וזהו סוד שהוא אינו יכול לגלות לנו, הקוראים, ופעמים רבות הוא אינו יכול לגלות את הסוד לסובבים אותו שכבר חושדים שמשהו לא כשר. את הסוד הזה צריך להוציא אל האור כיוון שהוא כובל ומגביל את השואל, ושוב, אם הוא יהיה הגיוני הוא יוכל להשתחרר ולהיות חופשי.




בית אטריאוס - הסיפור המיתולוגי שמאחורי הקלף
אורסטס עומד לרצוח את אמו. הוא מאורגן ויודע בדיוק איך לעשות זאת אך ברגע האמת כשהוא מניף את חרבו הוא לא מסוגל לעשות את זה. הוא יודע כי אם הוא לא יקדים להרוג את אימו היא תהרוג אותו, אולם בכל זאת ההיגיון לא מצליח לנצח והוא קפוא במקומו ולא מסוגל לפעול.


הכותב:
© מנדלבוים שגיא. עוסק בהומיאופתיה קלאסית, מנהל פורום טארוט בוואלה! בעל ניסיון של 12 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא טארוט וחלומות אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully