וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחזית אסטרולוגית לשנת 2016

29.12.2015 / 15:23

קבלו את השנה האזרחית החדשה שאיתה צפויים שינויים רבים ברמה האישית, המקצועית, החברתית והזוגית. אז מה הכוכבים צופים לנו בשנה הקרובה? בואו לראות

טלה

אין ספק שזו שנה משמעותית מאוד מבחינתכם, טלאים, והיא תכריח אתכם למצוא פתרונות לנושאים שיעסיקו אתכם באופן טוטאלי יותר: יותר לא תוכלו להשאר מאחורי הקלעים בחיוך המוכר, אלא תצטרכו להפשיל שרוולים, ולקפוץ פנימה.

יופיטר כוכב השפע והמרחבים פותח את השנה כשהוא שוהה במזל בתולה, ומביא איתו מחצית שניה של שנה מקצועית משובחת, שבה תוכלו להתמקצע מקצועית, לקדם את עצמכם לתפקיד משמעותי יותר, או לעשות הסבה מקצועית למה שבאמת מתאים לכם. יופיטר גם מכריח אתכם במחצית השנה הזו לטפל בנושאי בריאות ובגוף בכלל: זה הזמן להחזיר את הגוף לפעילות, לעשות בדק בית פיזי, ולחזור לכושר.

אולם השינוי האמיתי יגיע בין החודשים אפריל ליוני: מרס שליט המזל שלכם פורץ בהילוך אחורי של חודשיים וחצי, ומביא איתו צורך אמיתי בבדק בית רציני בכל מה שקשור לחומר, כספים, ופריצות דרך. כן, הגיע הזמן לקחת את עצמכם ברצינות רבה יותר, ולעשות שינויי עומק רציניים בכל הגישה שלכם לכסף לחומר ואפילו להתחדשות ופנייה לכוונים חדשים שתמיד רציתם ופחדתם לפנות אליהם.

מעברו של יופיטר כוכב השפע למזל מאזניים בחודש ספטמבר, יביא איתו שינוי התייחסות לזולת לזוגיות וליחסים בכלל. אין ברירה: הגיע הזמן לצאת קצת מעצמכם, ולהתמסר בכנות ובאומץ ליחסים ולזוגיות באופן שלם ומלא, אלמנט שגם יחזור אליכם וימלא את חייכם בעוצמה, אישית וזוגית.

האם זה באמת יעבוד? ובכן, במזל טלה, כמו שכולנו יודעים ומכירים, הכל תלוי ברצון שלכם לשנות – או בצורך להראות שאתם שולטים במצב ואין כל כך צורך בשינוי, והכל בסדר.. אם כן תתמסרו לתהליך – והוא יעבוד. מצד שני, הילוכו האחורי של מרס שליט המזל שלכם בחודשים אפריל עד יוני עלול להביא אתכם לקיצוניות הפוכה: מרס במהותו הוא לוחם, וכשהוא בהילוך אחורי – הוא נפלא בלעשות דווקא. מוכר לכם?

אם אכן תהיו קשובים והדווקא הזה יהיה מינורי ואפילו תסכימו לוותר עליו – דברים נפלאים יקרו. פרומיס.

2016. ShutterStock
ספק : ShutterStock/ShutterStock

שור

השנה שזה עתה מסתיימת לימדה אתכם כמה דברים מתחום הלב, הרגשות העדינים, ואפילו אהבה... יופיטר כוכב השפע שהה בבית הרומנטיקה והיצירתיות שלכם, ואין ספק שהשנה הזו עשיתם קפיצה רצינית בכל נושא ההתייחסות לרומנטיקה ולאהבה.

אך גם בכל מה שקשור לכספים ולחומר בכלל, שני עולמות שמרכיבים את השור האופייני, התקדמתם לא רע השנה, בעיקר אלה מכם שהסכימו לנסות דברים חדשים ולהעז לבדוק שטחי פעולה לא מוכרים, נושאים שלשור שקשור מאוד להרגליו הם לא ממש קלים.

יופיטר ממשיך גם במשך מרבית חודשי השנה הזו לשהות במזל בתולה, ולהמשיך את התהליך, אבל בחודשים אפריל מאי ויוני, התהליך הזה מקבל כוון חדש ומפתיע: כוכב מרס עובר למזל עקרב המאכלס את בית הזוגיות והיחסים שלכם וגם חוזר אליו בהילוך אחורי, וכל מה שקשור לנישואים, זוגיות ויחסים בכלל עשוי לעבור עכשיו שינוי מעניין, ולא בהכרח קל...

מרס מביא איתו את הצורך להגדיר מחדש את גבולות ה'אני' והאגו שלכם, וזה עלול להשתקף במאבקי כוחות ביחסים, בשותפויות, ובכלל בכל מה שיש בו דיאלוג עם אדם או גוף אחר בחייכם. למעשה זה מכוון כדי שתוכלו להגדיר מחדש את הצרכים שלכם מיחסים ושותפויות, בעיקר במקומות בהם ביטלתם את רצונכם מפני זה של אחרים, למרות העקשנות המוכרת שלכם. אם תעשו עבודת אמת בנושא היחסים תעמדו על מה שחשוב לכם ותשפרו את הדיאלוג הזוגי, זה ישתקף לא רק ביחסים הקרובים אלא בדיאלוג שלכם עם העולם בכלל.

מעברו של יופיטר בחודש ספטמבר למזל מאזניים, יעביר עם תום התהליך הזה את הכובד אל התחום המקצועי, ונושאי עבודה. אלה מכם שמרוצים ממקום העבודה שלהם יוכלו עכשיו להתקדם הלאה ולראות קצת נחת במיקום הנוכחי. אלה שאינם מרוצים עשויים לקבל עכשיו הזדמנות נאה לשנות מיקום, תפקיד או אפילו מקצוע – זמן טוב ליזמה להשיגו, אפילו תוך כדי ויתור על הבטחון היחסי שיש לכם עכשיו במקום העבודה הנוכחי ובהרגלים שסיגלתם לעצמכם ואתם מכירים היטב.

גם נושאי בריאות עולים עכשיו מחדש על הפרק, ואיתם גם נושא הגוף בכלל, והצורך בבדיקות כדי להבין אם הוא עדיין ממשיך לשרת אתכם או שצריך להחזיר אותו לשורה. ואולי כעת סוף סוף תצליח לה הדיאטה.

אילוסטרציה. ShutterStock
ספק : ShutterStock/ShutterStock

תאומים

נושאי בית ומשפחה עברו שדרוג משמעותי השנה, והשדרוג הזה ימשיך גם בחלק מהשנה הזו. יופיטר כוכב השפע שבמזל בתולה מביא איתו הרבה נחת ביתית ומשפחתית ללא מעט תאומים. בין אם המדובר בשדרוג הבית או סביבתו, בשנוי האווירה בבית, בקניית בית חדש או במכירת הישן ואפילו בעיסוקי נדלן – זה בדיוק הזמן לשדרג במקביל גם את היחסים בתוך המשפחה, ויש כאלה שאפילו יביאו ילד דווקא בזמן שכזה, והילדים שבהשפעתו של יופיטר יהיו שמחים ואופטימיים יותר מכולם.

ההשפעה הזו תימשך עד ספטמבר בשנה הבאה, ואז.. יגיע לו זמן הרומנטיקה. כן, התאומים הפלרטטן שכולנו מכירים עשוי דווקא עכשיו פתאום למצוא את האחת והתאומה – את אותו אחד שלו יש את הנפש התאומה שהיא אוהבת.

כן, אין ספק: מספטמבר והלאה מתחילה לה שנת האהבה שלכם, תאומימים, וזה אולי באמת הזמן לדבר פחות – ולהשקיע קצת יותר בהקשבה לזולת ולמי שנמצא אתכם או לידכם, כי נראה שהשנה הזו תלמד אתכם שני דברים חדשים: אהבה – ומחוייבות.

ולמה מחוייבות? כי השנה נמצא שבתאי במזל קשת בבית הזוגיות והיחסים שלכם, והוא הרי המורה הגדול לכל מה שקשור למחויבויות מכל סוג שהוא. הוא לוקח את התאומים הקליל ומראה לו – בעדינות אך בתקיפות – שמחוייבות היא מלת המפתח לכל מה שקשור ליחסים, בודאי ובודאי שלאהבה, ואם נחבר אותו ליופיטר שנמצא בבית האהבה שלכם הרי שבסך הכל אפשר יהיה מספטמבר והלאה גם לתת לאהבה מקום בלב – וגם להתחייב אליה מול העולם, שני אלמנטים שלתאום המצוי לא בהכרח איתם, בעיקר בנושא המחוייבות, אבל אולי דווקא עכשיו אתם בשלים יותר מתמיד להכנס אליה, ואפילו ליהנות ממנה.

אין ספק: שהותו של שבתאי במזל קשת שתמשך כשנתיים וחצי – החל את דרכו שם בשנה שעברה – תביא אלינו יותר ויותר תאומים שהסכימו להתחייב במערכות היחסים שלהם, ולמצוא את האושר בגבולות המוגדרים היטב, גם אם פעם זה נדמה להם ככלא לא קטן.. אולי משום כך כדאי לזכור שלפעמים אחרי אושר אמיתי צריך לעקוב ופשוט לצוד אותו, כיון שכמו חזרת – עם השנים הוא מגיע כבר עם סיבוכים... קפיש?

זוג אוהבים. ShutterStock
ספק : ShutterStock/ShutterStock

סרטן

בגדול, השנה הזו שחלפה סימנה יותר מכל את שנת התקשורת שלכם, סרטנונים. הסרטן נחשב כמזל מופנם למדי, אבל מעברו של יופיטר למזל בתולה בשנה שעברה סימל את היכולת שלכם לשנות פאזה, ולהתחיל לתרגם את התכניות והרעיונות שלכם למלים, והרבה מהן.

יופיטר ממשיך גם השנה לנוע במזל בתולה עד חודש ספטמבר, ולעזור לכם להשלים את התהליך שעיקרו – פתיחת דף תקשורתי חדש אל העולם. זהו זמן מצוין ליזמות תקשורתיות חדשות, לשיחות כנות מהסוג שמזמן לא ניהלתם, לחשיפה רגשית גבוהה יותר ולמלים שמשמשות גם כמנופים לפעולה ולא רק לשיחה. כל זה יכול להביא איתו שלל היכרויות ידידותיות חדשות, ולא מעט אנשים חדשים ומעניינים שיכנסו לחייכם.

תקשורת – הכוונה גם למודעות. זו שנה מצוינת לקבל עצות מאחרים, לפתח את המודעות שלכם דרך קורסים ושיחות עומק עם אנשים מודעים לעצמם, ולהבין קצת יותר את עצמכם ואת המניעים שלכם, כולל מצבי הרוח המשתנים במהירות הסרטניים המפורסמים...

בספטמבר עובר יופיטר ונכנס למזל מאזניים, המאכלס את בית המשפחה שלכם. ואכן, הגיע הזמן להתרחבות ביתית ומשפחתית, בין אם דרך לידה ובין אם דרך הרחבת הבית, שיפוצים שנעשים בבית, או שינוי האווירה בבית. כידוע, ביתו של הסרטן הוא מבצרו, אבל אחרי ספטמבר המבצר הזה הופך פתוח ביתי ואופטימי הרבה יותר, עם כמה וכמה אפשרויות גם לנסיעה למקום אחר או לשינו מקום מגורים, כשיופיטר משמש כאן כזרז לנסיעות ומגורים בח'ול.

התקופה שבין אפריל ליוני שבה שוהה מרס בהילוך אחורי במזלות קשת ועקרב, עשויה להיות מעניינת מבחינתכם. מזל עקרב מאכלס את בית היצירתיות והילדים שלכם אך גם את בית הרומנטיקה והביטוי האישי, וזהו זמן מצוין לעשות עבודת עומק על נושאים אלה: פותחים כעת את נושא היחסים וכל מה שקשור לאהבה, פוגשים אהבות מהעבר או סגורים מעגלים הקשורים אליהן, מנקים את הלב מהשפעות לוואי, ו...ממשיכים הלאה.

זהו גם זמן טוב להפתח לגישה יצירתית חדשה ומעניינת, תוך שאתם מצליחים לנקות עכשיו חומות ומחסומים מהעבר שעצרו אתם בשנים האחרונות, ולהפתח לעולמות חדשים שעד עכשיו פחדתם להיחשף אליהם. הגיע הזמן לשנות משהו בדיאלוג שלכם עם הדברים שאתם אוהבים ורוצים באמת, ומעורבות רגשית גבוהה מדי עלולה רק להכניס פחדים למערכת. כעת אתם יכולים לראות את הדברים כמות שהם, ואפילו לשנות את הטעון שינוי, ו..לשנות גישה.

זו שנה מצוינת לממש את כל התכניות שרציתם לממש כשחלמתם על בית משלכם. לא תמיד אתם מרגישים תחושת בית בבית שאתם גרים בו, אבל השנה התחושה הזו חשובה במיוחד. זה בדיוק הזמן להשקיע יותר בבית בריהוט ובאווירה שבו כדי שתחושת השייכות והשורשים והבטחון, שלושה אלמנטים כל כך משמעותיים בחייו של הסרטן המצוי, יבואו לידי ביטוי במלואם.

2016. ShutterStock
ספק : ShutterStock/ShutterStock

אריה

מזל אריה קשור מאוד לחוויית ה'אני' שלו שנעה סביב עצמו, וההכרה שהוא זוכה לה מהסביבה ביכולות שלו הקשורת למהיגות והפעלת אחרים. אולם השנה שחלפה לימדה אתכם משהו חשוב מאוד שעד עכשיו נמצא בתהליך למידה: ההתייחסות לחומר וכספים בחייכם, ולא רק אל עצמכם.

ההתייחסות לכסף כדרך להשיג את הדברים שחשובים לכם, הטיפול בכסף, שימוש נכון במשאבים שלכם ותכנון פעולה כלכלי נכון – כל אלה עמדו השנה בראש סדרי העדיפויות שלכם בעזרתו האדיבה של יופיטר, שניסה ללמד אתכם את כל אלה בחיוך ובגישה אופטימית.

אין כסף – אין דאגות, אומר הפתגם, אבל לפעמים הדאגות מתחילות בעיקר כשהוא ישנו, והאריה שבדרך כלל חי בתחושה שמגיע לו, לא תמיד יודע לשמר אותו, ולבנות ממה שיש לו בטחון כלכלי ארוך טווח שיחזיק מעמד שנים רבות. זה מה שהוא פגש בתחילת השנה שעברה, ומכאן גם החל הצורך לנסות ולשנות את הגישה.

השנה הזו שימש לכם חשבון הבנק שלכם זירת התנסויות מעניינת לניסויים שעשיתם כדי לדעת איך להתייחס נכון לחשבון הבנק, החל מהצורך לסגור אוברדראפט או להחזיר חובות ועד הצורך לחלק נכון את הכסף כך שיספיק לכל ההוצאות שלכם, ובמקרה של האריה המצוי זה לא תמיד מספיק כי האריה, מה לעשות, הוא סטייליסט במהותו, ואוהב את הטוב ביותר – שלעתים קרובות הוא גם היקר ביותר...

הלימוד הזה ממשיך גם השנה, עד חודש ספטמבר, כשאל יופיטר הסבלן מצטרף גם סטורן הנוקשה שנמצא בבית הבילויים וההנאות שלכם, והוא מלמד אתכם נושאים שחשובים לכם מאוד כעת כמו למשל משמעת עצמית שבלעדיה לא תגיעו רחוק, ואפילו דחיית סיפוקים, אחד האלמנטים הקשים ביותר לאריה שלנו...

כל זה נכון השנה באהבה כמו גם ביצירה או בהנאות ובבילוי עצמו: סדרי העדיפויות שלכם משתנים, והצורך לבלות ולהנות מפנה את מקומו לצורך לבנות משהו בר קיימא לאורך זמן גם על חשבון זמן האיכות הבילויי החביב, והסיפוק שמגיע עקב כך גדול מתמיד.

הילוכו האחורי של כוכב מרס בין החודשים אפריל ויוני עלול להביא איתו ויכוחים עימותים וצורך בשינויים בנושאי בית ומשפחה. זהו זמן שבו חיי הרגש עשויים להתמודד עם דרישות שונות מצד אנשים אחרים, ולהכריח אתכם לצאת מעצמכם כדי לפתור בעיות שעד עכשיו הצלחתם להמנע מלפגוש בהן. עם גישה נכונה ויוזמת ובלי פחד תוכלו לנקות את מה שמפריע לכם להמשיך ולהתפתח.

מעברו של יופיטר למזל מאזניים בספטמבר יביא איתו מצב רוח תקשורתי ואסרטיבי עד סופה של השנה, ונראה שבחודשים אוקטובר-דצמבר תוכלו להרים ראש ולפתוח פרק יצירתי ויוזם חדש ומעניין במיוחד.

אילוסטרציה. ShutterStock
ספק : ShutterStock/ShutterStock

בתולה

מהרבה בחינות השנה שזה עתה הסתיימה היתה השנה שלכם, בתולות: יופיטר כוכב השפע והמרחבים חגג לו במזל שלכם ביחד אתכם, והביא איתו לא מעט הזדמנויות לצמיחה והתפתחות אישית מכל הסוגים. חלקכם הרים את הכפפה הזו וטס קדימה, וחלק אחר ויתר והצמיח כמה צמיגונים באזור הבטן, סוג אחר של צמיחה והתרחבות. התהליך הזה ימשך גם השנה, ויסתיים בחודש ספטמבר.

אבל כפי שיופיטר עזר לכם להתרחב ולצמוח, כך עבד במקביל סטורן הנוקשה כדי לעצור לארגן ולקבוע גבולות בחייכם. סטורן עשה זאת בעיקר בנושאי בית ומשפחה, והכריח אתכם לפתור בעיות הקשורות לבית, לבנות את בסיס המשפחה באופן יציב יותר, ולהביא איתו גם בסיס כלכלי וגם בסיס רגשי שאפשר להשען עליו גם אם הדרכים להשיג את שני אלה היו לא קלות והגיעו תוך כדי מאבקים וחיפושי דרך בלתי פוסקים, שחלקם גם ימשיך השנה הזו.

בספטמבר יעבור יופיטר לבית הכספים שלכם, ויעזור לכם לתרגם את כל התובנות שזכיתם בהם השנה לחומר, ולקבוע עובדות בשטח. משם ואילך תוכלו לבחון את כל הערכים והתובנות שזכיתם בהם לאורך השנה דרך היכולת שלכם להתמיר הכל לצד המעשי של החיים, אם בחומר ואם בכסף.

הילוכו האחורי של כוכב מרס בחודשים אפריל-יוני עלול להביא איתו תקשורת לא קלה, ריבים ועימותים ודרמות מסוגים שונים, ותגובות קיצוניות כשדברים יוצאים משליטה. זהו זמן שבו נבחנים להם השליטה ואורך הרוח שלכם וכדאי להזהר ולא לשבור את הכלים או לנתק קשרים גם אם מתגלה קושי לפעול כפי שרציתם או אתם מתקשים לומר את המלה האחרונה.

אולי משום כך השעור שלכם בשנה הזו יהיה לדעת לוותר על מה שלא חשוב באמת, כדי לזכות בהבנה ובשליטה על התמונה כולה, גם אם אנשים אחרים בחייכם לא מסכימים אם הדרך או הכוון שאתם הולכים אליו או בו. מצד שני, כוכב מרס גם ילמד אתכם לעמוד על שלכם מול סביבה לא מבינה חשדנית או עויינת, ולהלחם על הערכים שחשובים לכם. זהו זמן משמעותי מבחינת היכולת שלכם לנפות את המוץ מהתבן, להבין מה באמת חשוב ומה פחות, ולהלחם על דרך הביטוי האישית שלכם ללא נימה ביקורתית או צינית, אלא כנה וישירה. זה לא יהיה פשוט, אבל בהחלט אפשרי.

אילוסטרציה. ShutterStock
ספק : ShutterStock/ShutterStock

מאזניים

שהותו של יופיטר במזל בתולה מביאה איתה שנה מעניינת, שבה העיקר נמצא מאחורי הקלעים: יופיטר במזל בתולה מראה שיש צורך בעבודת ניקוי פחדים וארגון מחודש, לפני שבספטמבר 2016 יעבור למזל שלכם, ויעזור לכם לתרגם את כל התובנות של השנה הנוכחית לעשייה בשטח.

ואכן, בגדול דברים טובים קורים עכשיו, כשאחרי כמה וכמה חודשים בשנה שעברה הגיע הזמן שבו נפתחים לגישות חדשות, מתנערים ממה שעצר אתכם עד עכשיו, ומוכנים סוף סוף לקחת אחריות ולרוץ קדימה עם תכניות פעולה מוגדרות היטב.

אלא שהזמן עדיין אינו לגמרי בשל לכך, ולמרות שמרס שוהה בבית החומר והכספים ומבקש להזיז דברים, כדאי לחשוב פעמיים לפני כל פעולה ועשייה. יופיטר כוכב השפע שנמצא מאחורי הקלעים, כאילו מכין את הקרקע לתקופה הבאה שבה אפשר יהיה רק להעביר הילוך – כל השאר כבר מוכן לתזוזה ולעשייה יוזמת ואופטימית.

אולם השנה הזו עלולה גם להפגיש אתכם עם אנשים שפועלים בעיקר מאחורי הקלעים, והאקשן האמיתי מתרחש לו מתחת לפני השטח. זהו זמן שבו חשוב להתארגן לקראת תקופה חדשה ופוריה, אך לא לצאת לפני הזמן עם יזמות חדשות לפני שאתם בשלים להתמודדות עם מה שקורה בעולם, או לחילופין לזכור שהשנה הזו מאפשרת לכם לעשות טעויות כדי בעיקר ללמוד מהן: העיקר יתרחש אחרי ספטמבר בשנה הקרובה, אז תוכלו גם ללמוד על בשרכם עם התכנון והארגון היה נכון והצדיק את עצמו.

הילוכו האחורי של כוכב מרס בחודשים אפריל-יוני יהיה לא ממש קל עבורכם. מרס פוצח בהילוך אחורי כשהוא בבית התקשורת שלכם, ואתם עלולים לחוות פרק זמן תקשורתי כועס או מתוסכל, שמאפשר לכם אמנם להוציא הכל החוצה בלי לפחד שלא יאהבו אתכם או שתהיו נחמדים, אבל יש לזה גם מחיר: איבוד חיבתו של הזולת, ועימות עם הצרכים האמיתיים שלכם שלא תמיד הם תואמים את רצון הזולת.

לאחר מכן יכנס מרס לבית החומר והכספים שלכם בהילוך אחורי, ויכריח אתכם להתעמת עם ההחלטות שקיבלתם בחודשים האחרונים ולקחת אחריות על הטעויות שלכם. זהו שיעור מצוין של עיסוק בחומר ובכספים תוך לקיחת אחריות אישית: אם תעשו את הדברים נכון, הרי שמאוגוסט והלאה, עם חזרתו של כוכב מרס למיקום שבו היה כשהחל את הילוכו האחורי, תוכלו ליהנות משפע של אנרגיה יצירתית ומימוש קל של התכניות שלכם שלא עלו יפה קודם לכן.

2016. ShutterStock
ספק : ShutterStock/ShutterStock

עקרב

העקרב נחשב כאחד המזלות היותר מופנמים וסגורים על פני גלגל המזלות, אבל שהותו של יופיטר במזל בתולה משנה את האנרגיה הזו, והופך את התחום החברתי לפעיל במיוחד השנה בחייכם. ואכן, אפשר לומר שהשנה הזו למדתם לא מעט לגבי שיתופי פעולה עם אנשים אחרים, כמו גם על היכולת שלכם להתמקד במלה 'ביחד' כדרך להשיג מטרה בכוחות משותפים, ולא לפעול אך ורק באופן סוליסטי.

השיעור הזה אינו קל שכן הנטייה הטבעית של העקרב לעשות הכל לבד – או לוותר, מהיותו בעל גישה טוטאלית של הכל או כלום, אבל מסתבר שזה לא נורא כל כך לעבוד עם אחרים, בעיקר אחרי שמכירים אותם וגם מאפשרים להם להכיר אתכם ואת נקודות התורפה שלכם מקרוב.

יופיטר גם מביא איתו את הצורך והאמביציה להשתלב במוסדות וארגונים בחייכם, או לפחות לפעול ביחד איתם ובכוחות משותפים להגיע למטרות הגדולות מכוחו של היחיד. דרך הלימוד הזו תאפיין גם את השנים הקרובות, שכן הדלתות שיופיטר פותח אינן נסגרות כשהוא ממשיך הלאה אלא ממשיכות להיות פעילות גם אז.

הקושי האמיתי שהתחלתם לחוות בשנה הקודמת, בעיקר אלה מכם שנולדו בתחילת המזל, הוא את כובדו של כוכב סטורן הנוקשה הנמצא בתחילת מזל קשת. סטורן מכביד ומכריח אתכם להעמיד את שתי הרגלים על הקרקע רגשית וכלכלית והוא עושה זאת פעמים רבות בדרך הקשה, ומבלי לרחם: השיעורים שלו קשים, ולא מעט מכם מרגישים כובד רציני אם בלב או בחשבון הבנק, אבל כשיצא ממזל קשת בעוד כשנתיים אתם תודו לו על השעור הזה...

ארגון מחדש של חשבון הבנק שלכם וארגון מחדש של כל נושא החומר והכספים בחייכם – זהו חלק משמעותי מהשעור של סטורן, ואלה שלא הצליחו להפנים זאת בשנה הקודמת, יעברו שוב את הטירונות הזו השנה תוך לקיחת אחריות מלאה על התהליך ועל אחריותכם האישית להצלחה שלכם – לא פחות מכך.

שהותו של כוכב מרס במזל שלכם בין החודשים אפריל ויוני, פעם כשהוא הולך קדימה ופעם כשהוא נע אחורנית ואז שוב קדימה, מביא איתו ים של אנרגיה חזקה ויוזמת והרבה קסם אישי ונוכחות, אך גם לא מעט תסכולים וכעסים כשדברים לא קורים בדיוק כפי אתם רוצים, הן חומרית וכלכלית והן רגשית. אך אין טעם לשבור את הכלים כשזה קורה: כדאי רק להפנים את הצורך לפעול עם הראש ולא עם השרירים בסיטואציה, ולפעול בחכמה מתוך מודעות ואחריות מליאות לנעשה, כי רק כך תלמדו.

שליטה היא מלת המפתח כעת, לטוב ולרע, ואם תלמדו לוותר עליה – תוכלו במפתיע רק אז, דווקא אז, לזכות בה.

זוג, אסם. ShutterStock
ספק : ShutterStock/ShutterStock

קשת

על פניו זו נראית כשנת הקריירה והאמביציה שלכם, קשתים: יופיטר כוכב השפע שוהה בבית הקריירה שלכם, ומאפשר לכם לבלוט להרשים ולהגיע להישגים נאים אם אכן תקחו יזמה, תעבדו נכון מול סמכויות, ותנצלו את הקסם האישי שלכם ומצב הכוכבים השנתי כדי לקבוע עובדות בשטח.

התהליך הזה החל בעצם בקיץ של השנה שעברה, אז התחלתם להרגיש את הצורך ההישגי הזה לאסוף אנרגיה ועוצמה, ולפרוץ לאופקים לא מוכרים ולדרכים חדשות. יופיטר עזר לכם בכך, אולם ההצלחה של יופיטר אינה רק בפריצות הדרך אלא גם ביכולת לתרגם את הפריצות האלה לדלתות קבועות שמזרימות אנרגיה, ולתהליך עקבי שלא בנוי על גלים של מרץ ועצירה, אלא על זרימה שוטפת ורציפה.

בניגוד לשנה הקודמת, הרי שיופיטר מאפשר לכם השנה לזהות אפשרויות חדשות להתפתחות, זירות חדשות לפעולה, וקשרים עם ח'ול שעשויים להביא איתם גם שיתופי פעולה מעניינים עם מדינות מעבר לים. גם נסיעות וטיולים, אלמנט שהקשת ההרפתקני אוהב מאוד, עשויים להיות מעורבים בכך השנה וגם לימודים שמשנים דרך חיים, קריירה, או הסתכלות וגישה.

הילוכו האחורי של כוכב מרס בחודשים אפריל ויוני עוזר לתהליך הזה והוא אכן מתחיל ברגל ימין: כוכב מרס יוצא ממזל עקרב ומתקדם אל המזל שלכם כשהוא מביא איתו ים של אנרגיה ויזמה עם הרבה מרץ ואופטימיות. אולם כניסתו של מרס להילוך אחורי קוטעת את התהליך: הוא נסוג לאחור למזל עקרב, וכאילו בולם את התנופה שלכם כשהצורך הוא לעצור לרגע, לעבור שוב על הפרטים כדי לשדרג את תהליך היציאה, לשפר את הטעון שיפור, ולנסות לעשות זאת שוב לקראת חודש אוגוסט אז יחזור מרס לאותו מיקום שהיה בו כשהחל לנוע אחורנית.

אין ספק שהתהליך הזה לא קל, אבל הוא מראה שתהליך ההתפתחות והצמיחה האישית שלכם השנה מורכב יותר ממה שחשבתם, והרצון עצמו ללא עבודת שטח ועומק תואמת לא יספיק: כאן דרושים הרבה יותר כוחות רצון ומשמעת עצמית כדי שתהליכי הצמיחה האלה אכן יצליחו כפי שאתם רוצים. גישה פזיזה ולא אחראית שגורמת לדברים לצאת לאור לפני שהם בשלים ומוכנים, עלולה להרוס ולקלקל, ולעכב אתכם גם בהמשך, כשתהיו מוכנים יותר, וחבל.

מעברו של יופיטר למזל מאזניים בספטמבר יביא איתו הרחבה של המעגל החברתי שלכם, שלל היכרויות עם אנשים חדשים, ואולי גם שתופי פעולה עם מוסדות וארגונים שיכירו בכישורים שלכם ויתנו לכם מקום בעשייה איתם.

אילוסטרציה. ShutterStock
ספק : ShutterStock/ShutterStock

גדי

שהותו של כוכב פלוטו במזל שלכם משפיעה על הרבה מאוד גדיים הזקוקים לשינוי, ובעיקר אלה שנולדו בשבועיים הראשונים של המזל: פלוטו מביא איתו מוות לחלקים בחיינו שמיצו את עצמם כדי לפנות מקום לצמיחה חדשה ומואצת, ומכאן גם להתחלות חדשות ומעניינות – אך רק אם נסכים לוותר על הפחד שלנו משינויים ולא ניאחז בקרנות המזבח, אלא נלמד לשחרר ולהרפות, ולפנות מקום לאנרגיה חדשה ופוריה.

חלק מכם כבר מרגיש את כוחו של השינוי הזה בדרך כזו או אחרת, אם על ידי יזמה אישית שלכם או של אחרים בחייכם כשהם יוזמים ואתם נגררים אחרי השינוי הזה, לפעמים בחשק ולפעמים בכעס ובתסכול. הגדי שונא לאבד שליטה, אבל אם יש משהו שפלוטו עובד עליו בעוצמה הוא איבוד השליטה הזה וכניעה לכוחות היקום שהם חזקים מאתנו כדי לשנות ולהתחדש, וכמו בטבע – מה שלא מתחדש ומשתנה בזמן עם מה שקורה סביבו – מגיע לסניליות, ומשם לשיתוק וניוון.

מיקומו של סטורן שליט המזל שלכם במזל קשת עובד לא מעט על הנעשה מאחורי הקלעים של הפחדים שלכם, ונוגע בפחד להתרחב, בפחד לנסוע רחוק מדי או לרוץ בעוצמה חזקה מדי, ובכלל לעשות משהו שהוא שונה ממה שאתם רגילים. לשמחתכם נמצא מהקיץ של השנה שעברה כמו גם בקיץ השנה יופיטר כוכב השפע במזל בתולה בבית הצמיחה האישית והרחבת האופקים, ולפחות זמנית הוא עובד נגד הגישה הסטורנית המצמצמת הזו על ידי אופיו האופטימי והמרחיב של יופיטר.

השפעה היופיטרית הזו לא תמשך יותר מדי – למעשה אי מסתיימת בחודש ספטמבר של השנה הקרובה, ואז תחוו משהו שונה: יופיטר יעבור לבית הקריירה שלכם, ויביא איתו שנה שלמה של אמביציה חזקה ואפשרויות מימוש קרייריסטי שהגדי המצוי חולם עליהן, כשמלות המפתח היא שליטה – ומימוש.

הילוכו האחורי של כוכב מרס פוגשים אתכם בעיקר בצד הקולקטיבי והחברתי שלכם. בין החודשים אפריל ויוני אתם עלולים למצוא את עצמכם מסוכסכים עם לא מעט חברים קרובים וידידים, כשהמניע שנמצא מתחת לפני השטח הוא הצורך שלכם לשנות ולהשתנות, והריב האמיתי הוא בעצם שלכם עם הכוח הזה והמנעות מביקורת בעיקר כתוצאה מפחדי השינוי הזה.

עקב כך יתכן דיאלוג מעניין בין הצורך להשתנות ולהתחדש ובין הפחד שדורש מכם להשאר באותו מקום וכפי שאתם, ומרס שמייצג באופן זמני את כוחו של השינוי הזה מול מוסדות וארגונים שדוחפים אתכם לעבר השינוי או לעבר חברים שמשתנים בעצמם, עשוי לסמל זאת יותר מכל דבר אחר. מה עושים? מקשיבים, חושבים, לומדים מחדש את המטרות שלכם, ומנסים להכניס את השינוי לחייכם באופן שיפרה אתכם ואת הסביבה ולא יגרום נזקים.

אילוסטרציה. ShutterStock
ספק : ShutterStock/ShutterStock

דלי

מיקומו של יופיטר במזל בתולה מהקיץ של השנה הקודמת כמו גם במרבית חודשי השנה הזו אינו פשוט עבורכם. זהו מיקום שמכריח אתכם לשנות את הגישה כלפי חומר וכספים, אך הגישה הזו חייבת להשתנות מבפנים, ועדיין לא רואים את התוצאה שלה כלפי חוץ. רק בהמשך השנה הקרובה אחרי חודש ספטמבר ניתן יהיה לראות איך תרגמתם את הצורך הזה דרך נושא הצמיחה וההתפתחות האישית שלכם, האם לנסיעות, האם ללימוד של משהו חדש, ואם לגישה חדשה הן כלפי חומר וכספים והן כלפי הצורך באנשים חדשים בחייכם שגישתם לחיים היא שמחה וחיובית.

התהליך שמתרחש בין החודשים מאי ויוני, שעיקרו תנועתו של מרס כוכב היזמה והאקשן, נוגע בעיקר בצד הקרייריסטי והאמביציוזי שלכם. הדלי המצוי אוהב לחיות בתוך בועה משלו, נמצא ולא נמצא, תקשורתי מאוד אך לא ממש אישי, והוא שונא ששולפים אותו ממנה ומכריחים אותו להתעמת עם רגשות, בעיקר רגשות שליליים.

אולם הילוכו של מרס במזל עקרב פוגע בדיוק בנקודה הזו: הצורך לחוות חוויות רגשית עוצמתיות ולהשתמש בעוצמה הזו כדי לקדם ולהתקדם, ליזום ושלא יזמו עבורך, על כל המשתמע. עצם נקיטת היזמה הזו משמעותה שליפה מתוך הבועה שלכם, כשמרס מכריח אתכם לקפוץ למרכז המגרש ולא לשבת על הגדר.

התוצאה – זו יכולה לנוע בין גישה עויינת וקיטור אינסופי, לבין שמחה גדולה כשהזירה משתנה והרמת הכפפה הלא אישית המוכרת, והפיכתה לאישית תוך כדי הבנת עומק של התהליכים שמניעים אתכם מבפנים: אמביציה חזקה, צורך הישגי אמיתי, וחוסר פחד להלחם על הדברים החשובים לכם.

כשמרס הולך קדימה, התוצאה היא חיובית ובונה. כשהוא הולך אחורנית היא מפגיש אתכם לעיתים עם כשלים חוסר הבנה של הסביבה וקושי להסביר לעצמכם או לאחרים את המלחמה המוזרה שלכם על חלקת האלוהים הקטנה האישית והפחד לצאת ממנה, או לאבד שליטה שם בחוץ.

אולי משום כך התהליך הזה עלול להיות מרגיז מתסכל ולא קל, אבל בסופו של דבר אם אכן תסכימו לצאת מהבועה הקטנה שלכם, לנקוט בגישה אישית יותר ולרוץ קדימה עם האמביציה והחלומות שלכם למרות שאתם חשופים שם בחוץ, כי אז אתם עשויים להרויח בגדול את השמחה האמיתית שיש בו במימוש החלומות והרצונות האמיתיים שלנו, כשאנחנו מעזים להפסיק להתבדל, ומוכנים לקחת חלק אמיתי בעשייה ובעולם הזה שמצפה לנו שם בחוץ. וזה – יעשה את ההבדל.

אחרון חביב: מעברו של יופיטר למזל מאזניים אחרי ספטמבר יפגיש אתכם עם הצורך לצאת לאזורי פעולה חדשים ולא מוכרים, עם כל הסיכון שבדבר, ולוותר על המוכר והידוע. זה לא יהיה קל, אבל בהחלט מתגמל.

אהבה. ShutterStock
ספק : ShutterStock/ShutterStock

דגים

למזל דגים יש נטייה מעניינת להסתגר באופן קבוע, אבל ההרגל הזה עשוי לעמוד למבחן אמיתי בתקופה הזו. ואכן, כבר מהקיץ האחרון בשנה הקודמת ועד סוף הקיץ בשנה הקרובה שוהה לו יופיטר כוכב השפע בבית הזוגיות והיחסים שלכם, ומשפיע מטובו על הדיאלוג הזוגי בחייכם, ועל מערכות היחסים בכלל כולל על היכולת שלכם לייצר דיאלוג תקשורתי אמיתי בארבע עינים עם מי שנמצא ממול.

יופיטר, בגישתו האופטימית ובחיוך שהוא מביא איתו, מאפשר לכם לפנות מקום גדול יותר בזוגיות וביחסים שלכם לאדם אחר, ובמקביל להיות יותר קשובים לו ולדרישותיו על כל המשתמע מכך. זה בהחלט יכול להיות זמן איכות זוגי שעיקרו – דיאלוג, בין הצורך שלכם לבטא את עצמכם באופן ישיר, לבין הצורך שלכם להעניק לפרטנרים שלכם חלק מהשפע שאותו אתם עצמכם חווים בתקופה זו.

יופיטר בשהותו מול המזל שלכם עשוי לשקף לכם לעומק את המקום הרגשי שאתם עצמכם רוצים להיות בו, ואת האוטופיה שביחסים אמיתיים הבנויים על כנות אמון ושמחה. עצם היכולת להבין זאת, לראות זאת מרחוק ולשאוף להגיע למקום הזה, עשויה כבר מעצם היותה לשפר את היחסים שלכם ואת הדיאלוג הזה עם מי שנמצא ממול, אתכם או לידכם, אפילו בעצם המודעות לאפשרות הזו.

מעברו של יופיטר למזל מאזניים בספטמבר מביא איתו תהליך חדש למערכת, שעיקרו – לקיחת סיכונים כדרך לשינוי, הן בגישה והן באיכות החיים. סיכון הוא למשל הצורך לקפוץ לאמצע המגרש כדי לשחק באמת ולא להיות בקהל הצופים, כיון שאז אנשים יכולים לראות מי אתם באמת וממה אתם מורכבים ואתם נחשפים לעומק... איזה פחד! סיכון נוסף הוא גם הצורך לבטא רגשות שליליים וכך אולי גם לאבד אלת חיבתן של הבריות שמצפות מכם כמובן להיות רק מתוקים וחיוביים מאין כמוכם... לא קל, כן כן. (חיוך פולני מוכר)

אבל כדאי לזכור את הסמל הזה של בני מזל דגים: הוא מורכב משני דגים זה מעל זה – בכוונים מנוגדים. האם זה מקרה? זה בדיוק כפי שהייתם שואלים האם זה מקרה שברגע שממש טוב לכם מגיע הדג השני לצבוט אתכם ולהזכיר לכם רגע עצוב או לגרום לכם להסתגר, בדיוק כפי שאין זה מקרה שבדיוק כשאתם רוצים לפרוץ לדרך חדשה פתאום הטלפון משתתק, מצב הרוח הופך מעצבן, ואין מוניות בסביבה... ואולי היקום משתף פעולה עם הצד ההפכפך הזה וגורם לכם לראות בכל רגע נתון גם את הצד השני ולבחור לעיתים דווקא בו?

אז זהו, שהשנה הבחירה הזו אמורה להיות קלה יותר עם יופיטר עד ספטמבר, ומאז והלאה – קשה יותר. בחודשים אפריל עד יוני לעומת זאת מאפשר הילוכו האחורי של מרס דווקא כמה תובנות חדשות הקשורות ללימודים למודעות ולצמיחה אישית, וזה אולי הזמן באמת להביא לדיון נוסף את התכניות שלכם להרחבת אופקים בפני אחרים, לשמוע עוד דיעות, אבל להחליט סופית לא לפני סוף אוגוסט, אז חוזר לו מרס להילוך רגיל, ואיתו חוזר לו גם החיוך. מוסכם עליכם?

זוג חוגג. ShutterStock
ספק : ShutterStock/ShutterStock

עוד השנה:

* יופיטר כוכב השפע עובר ממזל בתולה למזל מאזניים ב-10 לספטמבר 2016.

* מרס נכנס להילוך אחורי ב 18 לאפריל 2016 ויוצא ממנו ב 30 ליוני 2016. הוא חוזר למיקום המקורי שממנו התחיל את ההילוך האחורי ב-21 לאוגוסט 2016.

כמובן שיש עוד לא מעט תהליכים השנה אבל הם יותר קבועים מדינמיים, כלומר קשורים למיקומים של כוכבים שכבר נמצאים שם. לכן התייחסתי בעיקר לשני התהליכים האלה שבעיני הם ייחודיים בדרך שבה הם מבטאים דרך פעולה ייחודיות לכל אחד מאתנו, בשנה מקסימה זו הקרבה אלינו.

לאתר של יאיר טריבלסקי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully