וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפתח לסוד היקום

פרספונה נמשכה אל השאול על ידי כוח פנימי בלתי מוסבר - מהו כוח זה ומה משמעותו? הכוהנת הגדולה - חלק ב'

לאחר שהכרנו את סיפורה של פרספונה, אנו יכולים להתחיל להבין את דמותה המורכבת. הצעד הראשון שאנו צריכים לעשות הוא לשאול את עצמנו: מה באמת קרה שם? האם פרספונה היא באמת קורבן?

את העובדות נעמיד למשפט בו אנו נהיה הקטגורים ונטען בפני השופט כי פרספונה איננה דמות מסכנה. פרספונה תטען בוודאי להגנתה כי היא בת אהובה שנחטפה כנגד רצונה ולא רק שהופרדה מאמה, אלא הופרדה גם מממלכת החיים ובעל כורחה חוברה עם ממלכת המתים. היא תספר כמה טוב היה לה למעלה לפני שנחטפה ונכלאה בשאול, אך אם נבחן את העובדות נגלה אמת קצת אחרת:

עובדה מספר אחת: על פני האדמה לא היה לפרספונה תפקיד או חשיבות מיוחדת. היא הייתה בת צעירה בתפקיד שולי של עוזרת אלה. לעומת זאת, אחרי חטיפתה היא הפכה להיות אלת השאול - אחת הדמויות החזקות במיתולוגיה. וכשפרספונה עולה מהשאול היא מתקבלת בברכה כאלת האביב הנותנת אור, שמחה ופריחה לכל.

עובדה מספר שתיים: פרספונה הכירה היטב צמחים. כיצד ייתכן שלא זיהתה את פרח הנרקיס (ובגרסה אחרת את צמח הדטורה) והתקרבה אליו?

עובדה מספר שלוש: פרספונה ידעה שאסור לה לאכול ממאכלי השאול. כאלה יכלה לשרוד תקופה ממושכת ללא אוכל או מים, ובכל זאת אכלה את שבעת גרגירי הרימון.

התשובה הפשוטה לכל אלו היא שמשהו פנימי ובלתי מובן בפרספונה חשק במה שהביאה על עצמה. פרספונה נמשכה אל השאול, וכיוון שהונחתה על ידי אותו כוח פנימי ובלתי מוסבר היא נתנה לדברים לקרות כפי שהם קרו. אותו כוח אשר משך והנחה את פרספונה הוא נושא הקלף – זהו כוחו של המסתורין.

כוחו של המסתורין

אנו מכירים את כוחו של המסתורין ופוגשים בו פעמים רבות: לעתים אנו מתחברים אל המסתורין, אותו כוח מיסטי פנימי, ונותנים לו להנחות אותנו בנקודות החלטה חשובות בחיינו. לכאורה המסתורין מנחה אותנו לעשות דבר שאינו ברור, שאינו הגיוני ואף מפחיד, אולם משהו בתוכנו יודע כי זהו השיעור שעלינו לעבור. ברור לנו שאנו חייבים לעשות את הצעד הלא שגרתי, למרות החששות, כי זהו הדבר הנכון עבורנו. לאותו כוח מנחה התחברה פרספונה ולכן נהגה כפי שנהגה. יחד עם זאת, חשוב להבין כי המסתורין אינו בדיוק אינטואיציה או תחושת בטן, ואנו לא נכנעים לו מתוך חולשה, אלא מתוך הבנה כי הוא הנכון עבורנו.

הכוהנת הגדולה היא דמות חצויה, החיה בשני עולמות בו זמנית: בעולמה הנסתר, האפל והלא מוכר, ובעולמה המואר והמוכר.

כשהכוהנת הגדולה תהיה לא מאוזנת היא תהיה אומללה כיוון שתיצמד לחלקים המוארים והמוכרים שבה. כמו אדם העומד על קצה צוק היא תפסע בחייה לאט ובאימה, כשציפורניה אוחזות בפחד במציאות המוכרת על-מנת להבטיח את אחיזתה. אולם חשוב להבין כי למעשה מתחתיה אין תהום והיא כלל אינה עומדת על קצהו של צוק. אם היא רק תבטח בעצמה ובכוח המסתורי שקורא לה להבין את שאר החלקים הלא מוארים שבה, אם רק תעשה את הצעד הנועז, חייה ישתנו מבלי היכר. היא כבר לא תחשוש ותהיה מחוברת לכוחה הפנימי, לאינטואיציות שלה, תדע מה נכון לה ואיך להוציא לפועל את רצונותיה.

המחפש לומד כאן את אחד השיעורים החשובים בטארוט. הוא לומד על הצורך להכיר את החלקים האפלים, הלא מוארים בחיינו. ללא הכרת חלקים אלו, חיינו ידמו לאדם הנכנס בחושך לחדר. אותו אדם יילך לאט ובחוסר בטחון כיוון שהוא מפחד למעוד או לגרום נזק. כל שעליו לעשות הוא להדליק את האור ואז יוכל לראות ולצעוד בבטחה.

בחפיסת הטארוט של אליסטר קראולי נקרא קלף זה אייזיס - אלת הירח, שתפקידה להאיר את החלקים האפלים שלנו. חשוב לציין כי אלו אינם בהכרח החלקים השליליים והרעים שבנו, אלא אותם חלקים אותם אנו לא רוצים לראות. אנו חוששים מפניהם ולא רוצים לגעת בהם, מכיוון שאנו פוחדים מהלא מוכר וחוששים להתמודד או להתעמת איתם. אולם עד שלא נתמודד איתם לא נהיה שלמים.

לפתוח את הצוהר לסודות היקום

תחושתם הטבעית של "אנשי הכוהנת הגדולה", אותם שואלים שקלף זה מייצג בקריאה, היא שהם הולכים על קצה של תהום, אולם בפועל המצב הוא הפוך - יש עולם חדש שמחכה להם, ואם רק יאירו את החלקים האפלים הכול יהיה ברור. התפקיד האמיתי של הקלף הוא להסיט את הווילון שמסתיר חלקים מהותיים בעצמנו, כדי לגלות את העולם השלם שלנו. מכיוון שלאחר שהדברים עולים על פני השטח ואינם חבויים יותר במקומות אפלים, עולמנו הופך פשוט ואמיתי. מכאן ניתן לגדול ולהתפתח בקלות רבה יותר.

הכוהנת הגדולה מחזיקה את המפתח לסוד היקום אשר יינתן לנו רק כאשר נהיה מוכנים. אנו נהיה מוכנים לקבלו רק לאחר שנכיר את החלקים האפלים שבנו, שנדע מי אנחנו, שלא נפחד לחוות את כל הצדדים הקיימים בנו - גם אלה שהם פחות הגיוניים, אינטואיטיביים, לא צפויים ומסתוריים. אך כשנקבל לבסוף את המפתח נבין כי בפועל אין אנו זקוקים לו כלל כיוון שכבר רכשנו את כל הכלים שיאפשרו לנו לפתוח את הצוהר לסודות היקום ולעולם הרוח, וכי המפתח היה בידינו כל הזמן.

הכוהנת הגדולה הוא הקלף המאפיין של הקלפים עצמם, המייצג את המסר של הקלפים ואת המטרה לשמה באו הקלפים אלינו - לעזור לנו להכיר את כל החלקים שבנו, ולעזור לנו להאיר את החלקים האפלים שבתוכנו, וכל זאת כדי לעזור לנו להתפתח בעולם הרוח.

אם הכוהנת הגדולה הוא הקלף המאפיין שלנו, הוא מייצג את הזמן הטוב ביותר עבורנו כתלמידים ללמוד ולהכיר את כל הצדדים הקיימים בנו. זה הזמן להבין כי חוסר הוודאות והמסתורין האופפים את חיינו ייעלמו ככל שנפתח לעולמנו הפנימי. לבסוף כשהכול יהיה גלוי נוכל להפוך לשלמים, יציבים וחזקים יותר.

הכוהנת הגדולה יוצרת ביאור ובריאה מחודשת של כל מה שהיה נסתר ולא ברור. ללא הקלף יש חוסר שלמות, מתערבבים מושגים כמו טוב ורע, ונוצרים תהומות בחיינו. עצם כניסת האנרגיה של הכוהנת הגדולה יוצרת מימד חדש בחיינו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
  • עוד באותו נושא:
  • טארוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully