וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לילה במדבר

לילה בן הרוש

11.4.2009 / 0:30

זורבה ההולל ובודהה המודע משלבים ידיים בפסטיבל "זורבה הבודהה". מקבץ רבגוני של תענוגות החיים – ממוזיקה וטנטרה ועד יוגה וסיאנס. לילה בן הרוש מדווחת מהשטח

מה אתם בחייכם? האם אתם זורבות, חוגגים את החיים כל רגע, נהנים מהצוף והשפע שהבריאה מביאה עליכם? או שאתם בודהות, יושבים ומתבוננים על המחשבות שעוברות בראשכם ועל חגיגת החיים שחולפת לידכם? פסטיבל "זורבה הבודהה - החופש להיות" (9-13 באפריל) יוצא לדרך בפעם ה-6 ומציע לכם את כל העולמות במחיר אחד.

זורבה ובודהה יוצאים לרחוב

זורבה ובודהה יוצאים לרחוב הישראלי ומביטים על פני העוברים ושבים. זורבה, כיאה לגבר ניו-יורקי נהנתן, מרייר על כל בחורה שעברה, מרביץ חיוך וקריצה; בודהה, שהגיע מהרי טיבט לביקור, מביט עליו כמעט נואש וממלמל: "מדובר כאן באישה, לא בחתיכת בשר". זורבה בתגובה מחייך אליו בחמלה ברוכה מבעד לזיפיו המסקוקסים ומשיב: "בני אדם נפגשים ושוב הם נפרדים, כעלים הנידפים ברוח". רוצה לומר: אתה חייב להינות ממה שמגיע אלייך עכשיו ולחגוג. "אתה לא חי", הוסיף זורבה", רק מתבונן. כמה כבר אפשר להיכנס פנימה?". ובודהה השיב לעברו: "אוהב אותך ומקבל אותך כמו שאתה, אך טעמה של מדיטציה, המיזוג עם הבריאה, הוא טעם החיים".

זורבה ובודהה משלבים ידיים

בשעת בוקר מוקדמת מגיח לפתע זורבה, עיניו טרוטות מעייפות. בודהה מקבל את פניו בחיוך גדול ומיד, לפני שיזחל למיטה כדי לצבור כוחות לליל המחרת, מסביר לו על מדיטציית הדיינמיק שעומדת להתחיל. זורבה משתף פעולה. "זה היה מדהים", הוא מודיע נחרצות לחברו בודהה ההמום, ומיד מוסיף: "בערב תצטרף אתה קצת לעולם שלי".

שעת הערב מגיעה וזורבה מוביל את חברו להילולת הלילה. זורבה עוצם את עיניו ומחל לרקוד בפראות, תוך שהוא פוקח את עיניו רק כדי להעביר קריצה או שתיים לבחורות סביבו. חמש דקות של ריקוד טוטאלי תוך כדי שהוא לוגם מבקבוק משקה אלכוהולי משובח, והבחורות כולן מפזזות סביבו. "רק כשתשחרר את עצמך באמת, רק אז תוכל להינות", מסנן זורבה לבודהה בספק בדיחות הדעת.

בודהה זורם לעבר הרחבה ומתחיל לרקוד, תוך שהוא מנענע את גופו באופן קשוב לכל צליל וצליל. למתבונן, ובעיקר למתבוננת מן הצד, נדמה שהוא בעולם אחר, מנותק לחלוטין מהמהומה שמרחשת ממש לידו. אבל המבוננת לא עוצרת בשום גבול ולוקחת את בודהה המתנועע לעולם שכולו תענוג. מאז ועד היום זורבה ובודהה מתארחים בכל שנה, בחסות המדבר הישראלי הפרוע, לחגיגה בת חמישה ימים, בהם שניהם טועמים זה מעולמו של זה, הבודהה מהחוגג וזורבה מהמודע.

פסטיבל "זורבה הבודהה - החופש להיות"

פסטיבל זורבה, או בשמו המלא "זורבה הבודהה - החופש להיות", נולד בהשראתו של המורה הרוחני אושו, המאמין כי על האדם המודרני להיות זורבה הנהנתן והחוגג וגם הבודהה המודע לעצמו. החל משלשום – יום חמישי - מספק פסטיבל זורבה למשתתפיו את המרחב המושלם לשילוב בין האדם המודע והאדם החוגג, וכל זה בחסות תפאורת המדבר הקסומה.

במהלך היום פועלים כאן 9 מתחמים ברוח הבודהה, שמעבירים סדנאות ומדיטציות עם מיטב המנחים מהארץ ומהעולם. בערב רוחו של זורבה מנשבת ומביאה עימה הופעות משובחות מהארץ ומחו"ל, שילוב בין מוזיקה מדיטטיבית, פאנקי וגרוב, מסיבות נוטפות חשק וכמובן בר אלכוהול, לחיזוק הנענועים.

ביום הראשון לפסטיבל הפסדתם מסיבת פרי דאנס עם יובל דרור ואז את Umaniversity Aum - הדר וטאריקה. אתמול הייתה הופעה של מתתיהו בנד ומסיבה עם קירהה. קחו בחשבון שאני רק נוגעת בכל השפע שיש כאן ותתעדכנו בלו"ז המלא באתר, עוד דבר הוא שהמוזיקה היא רק צד אחד של המטבע. במשך כל שעות היום והלילה יש כאן אינסוף פינוקים: סשנים טאנטריים, יוגה ומדיטציה, סדנאות תאטרון וכתיבה, קולנוע אקולוגי, הרצאות היכרות עם שיטות אבחון וטיפול חדשות ועוד ועוד. היום, תוך כדי שאתם קוראים, החמצתם עוד הופעה של ירמי קפלן וחמי רודנר, ולאחריה הופעה של קולולוש וסיאנס ומסיבת נעים בצ'אי שופ ועוד טנטרה ומה לא. החדשות הטובות: יש עוד יומיים לפסטיבל ואתם מוזמנים להצטרף.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully